צפו: נבחרת אורוגוואי הרשימה עם 0:4 ענק על אקוואדור

שחקני נבחרת אורוגוואי
שחקני נבחרת אורוגוואי | LUIS ACOSTA/AFP/Getty Images

ה-'לה סלסטה' של אוסקר טבראס הוכיחה הלילה שהיא אחת מהמועמדות לזכייה בתואר. לודיירו פתח את החגיגה, קינטרו הורחק באדום מטופש וסיכוייה של אקוואדור אבדו. קבאני כבש במספרת, סוארס גם ברשימת המבקיעים

(גודל טקסט)
נבחרת אורוגוואי פתחה את הקופה אמריקה בסטייל כשהביסה הלילה (בין ראשון לשני) 0:4 את נבחרת אקוואדור. כמיטב המסורת, הפרשנים ידברו על ברזיל, קולומביה זכתה לשבחים אחרי הניצחון על ארגנטינה, וכמובן שאסור לזלזל בצ'ילה שהרימה את הגביע בפעמיים האחרונות, אלא שהנבחרת של אוסקר טבארס הוכיחה שגם אותה צריך לספור, ועוד איך. שיאנית הזכיות, להזכירכם. עם אותו בסיס חזק מהמונדיאל ושחקנים טובים בכל עמדה – אל תתפלאו אם זו הנבחרת שתזכה בתואר.


המשחק דווקא החל עבורה ברגל שמאל, כמעט: אחרי פחות מדקה דייגו גודין רשם החזרת כדור אומללה לעבר השוער פרננדו מוסלרה שהצליח ברגע האחרון איכשהו למנוע מהחלוץ של אקוואדור לכבוש. ההמשך, לעומת זאת, היה אך ורק שלה: בדקה השישית ניקולס לודיירו כבש שער ענק כשעצר על החזה הרמה של לואיס סוארס מהאגף, נכנס לרחבה וסיים מהאוויר בסטייל, 0:1 לאורוגוואי שהגיעה ל-400 שערים בקופה אמריקה רק לארגנטינה (455) וברזיל (408) יותר שערים ממנה. כעבור ארבע דקות הוא עבר לתפקיד המבשל אבל השער של סוארס בנגיחה נפסל בשל התערבות ה-VAR. אין דבר, החלוץ לא נאלץ לחכות זמן רב.


חוסה קינטרו הורחק בכרטיס אדום מטופש בדקה ה-26 אחרי עבירה מיותרת על לודיירו שדימם. המאמן נאלץ להוציא את החלוץ מנה דלגאדו ובמקומו עלה הבלם פדרו ולאסקו, אבל זה ממש לא עזר. בדקה ה-32 הגיע שער ענק שלבטח יתמודד על אחד משערי הטורניר: דייגו גודין הוריד כדור ברחבה ושאדינסון קבאני שלח מספרת אדירה לרשת. 0:2 לאורוגוואי, ו'אל מטאדור' נראה נפלא. זה היה ברור: אקוואדור לא תוכל לחזור מזה. עוד לפני ההפסקה כבשה אורוגוואי שער שלישי כשסוארס (44) דחק לרשת לא מעט בעזרתו של מרטין קאסרס, במהלך שהחל בכדור קרן. מאז 1959 לא כבשה אורוגוואי שלושה שערים במחצית בקופה אמריקה.



לודיירו פתח את החגיגה (LUIS ACOSTA/AFP/Getty Images)


הנבחרת של אוסקר טבארס הורידה את הרגל מהגז. לוקאס טוריירה מארסנל ופדה ואלוורדה מריאל מדריד עלו כמחליפים. אקוואדור מצידה המשיכה את מופע האימים שלה בהגנה עם שער עצמי ביזארי לחלוטין של ארתורו מינה כשהכדור פגע בו ונכנס (78), שער אומלל שקבע את תוצאת המשחק.


אמנם במשחקים האחרונים פגשה אורוגוואי יריבות קלות, אך בכל זאת זו הפעם הראשונה שה-'לה סלסטה' מנצחת ארבעה משחקים רצופים בהפרש של שלושה שערים לפחות. ביום חמישי תפגוש הנבחרת את יפן, ואילו אקוואדור תנסה להתאושש דווקא נגד צ'ילה החזקה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי