מונדיאל הנשים: אנגליה הביסה 0:3 את קמרון, שטענה לגזענות

שחקניות נבחרת קמרון
שחקניות נבחרת קמרון | טוויטר

שער של ווייט אושר לאחר בדיקת VAR, ושער של נאצ'וט נפסל מאותה סיבה, ושחקניות הנבחרת האפריקאית לא הצליחו להסתיר את זעמן. גם יוטון וגרינווד כבשו, האנגליות ברבע הגמר נגד נורבגיה

(גודל טקסט)

אחרי גרמניה ונורבגיה, גם אנגליה עלתה לרבע גמר מונדיאל הנשים שנערך בצרפת. האנגליות הביסו היום (ראשון) 0:3 את קמרון והבטיחו את מקומן בין שמונה הגדולות, אך הסיבה שהמשחק הזה ייזכר היא בשל המחאה של השחקניות הקמרוניות שהתלוננו על גזענות מצד צוות השיפוט.

על הדשא הקמרוניות לא היו יריב ראוי לנבחרת האנגלית, שאחרי שלב בתים מושלם הוסיפה עוד משחק מצוין וסימנה את עצמה כמועמדת ראויה לזכייה. השער הראשון הגיע כבר בדקה ה-14, לאחר מקרה נדיר בו השוערת הקמרונית תפסה בידה כדור שהוסט לעברה מכיוון אחת המגינות. העבירה גררה בעיטה חופשית של אנגליה ממרחק חמישה מטרים, וחומה שלמה של שחקניות לא הצליחה למנוע מסטפני יוטון לכבוש.

השחקניות האנגליות שלטו במשחק לאורך כל המחצית הראשונה, ורגע לפני הירידה להפסקה כבשו את השני: לוסי ברונז מצאה בכדור נהדר את אלן ווייט, שלא התבלבלה מול השוערת הקמרונית ורשמה את השער הרביעי שלה בקמפיין. השער נפסל בתחילה בטענה לנבדל, אבל לאחר שנבדק ב-VAR אושר. בתגובה, שחקניות קמרון פתחו במחאה וסירבו לחדש את המשחק. רק אחרי 10 דקות המשחק חודש, וכמובן נעצר מיד לטובת ההפסקה שבין המחציות. על פי הדיווחים, השחקניות הקמרוניות התלוננו במנהרה ובחדר ההלבשה על גזענות נגדן.

האנגליות חגגות. דווקא הציגו משחק נהדר, אבל לא את זה יזכרו (צילום: טוויטר)
האנגליות חגגות. דווקא הציגו משחק נהדר, אבל לא את זה יזכרו (צילום: טוויטר)

הסערה נמשכה במחצית השנייה, בעיקר מכיוון שהן הצליחו לכבוש שער מצמק – אלא שדווקא הוא נפסל לאחר שבדיקת ה-VAR העלתה כי הוא נכבש מעמדת נבדל. שוב המשחק הופסק, סוב היתה התגודדות שחקניות במרכז הדשא ושוב הן איימו לרדת, אך לבסוף נרגעו והמשחק חודש. אלא שאז ננעץ עוד מסמר בארון הקמרוני: אלכס גרינווד הקדימה את כולן לכדור קרן בדקה ה-58 והמשיכה אותו פנימה, קובעת 0:3 שכבר היה יותר מדי עבור הנבחרת מאפריקה.

אנגליה תנסה לשחזר את ההישג מקנדה ב-2015 ולהעפיל לחצי הגמר, ולשם כך היא תצטרף לגבור על נורבגיה שנזקקה אתמול לפנדלים כדי לגבור על אוסטרליה.

צרפת – ברזיל 1:2
המארחת, שנחשבת בין הפייבוריטיות לזכות בטורניר, היתה עדיפה על הנייר מול ברזיל המאכזבת אבל זה בקושי נראה על המגרש. הברזילאיות הראו משחק לוחמני עם הרבה אופי, ואחרי שוואלרי גובאן (52) כבשה לזכות צרפת הן לא חיכו הרבה וחלפו 12 דקות לפני שהושג השוויון: ברזיל יצאה להתקפה וכדור הרוחב המסוכן שלה הורחק, אבל תאיסה השתלטה על הריבאונד ובעטה חזק לרשת.

אחרי 90 דקות התוצאה נותרה זהה, והנבחרות הלכו להארכה. היה נראה שאנחנו בכיוון אליו הלכו אוסטרליה ונורבגיה אמש, אבל לאמנדין הנרי היה רעיון אחר. הקשרית של ליון הקדימה את כל הגנת ברזיל בדרך להגבהה מכדור חופשי ודחקה מקרוב את ה-1:2 שהעלה אותן לרבע הגמר. מחר הן יגלו האם הן משחקות נגד ספרד או נגד ארה"ב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי