פנדל בתוספת הזמן נתן להולנד 1:2 על יפן ועלייה לרבע הגמר

שחקניות נבחרת הולנד חוגגות
שחקניות נבחרת הולנד חוגגות | DAMIEN MEYER/Gettyimages

היפניות, שהגיעו לגמר בשני המונדיאלים האחרונים, הודחו כבר בשמינית בשל פנדל מוצלח של מרטנס בדקה ה-91. החלוצה גם כבשה בעקב בדקה ה-17, האסגאווה השוותה בדקה ה-43. תפגוש את איטליה, שגברה 0:2 על סין

(גודל טקסט)

תמונת שמונה הגדולות של מונדיאל הנשים הושלמה היום (שלישי) עם שני משחקי שמינית הגמר האחרונים, שיפגישו את המנצחות שלהם ברבע. איטליה היתה הראשונה להשיג את הכרטיס, כשגברה בקלות 0:2 על סין,  ולאחר מכן הולנד גברה 1:2 בתוספת הזמן על יפן כדי לעלות גם היא.

איטליה – סין 0:2
שלב בתים לא קל עבר על האיטלקיות, מלבד אולי ה-0:5 על ג'מייקה, אבל את שמינית הגמר הן עברו בלי קשיים מיוחדים. סין לא הרשימה מתחילת הקמפיין והעפילה רק מהמקום השלישי, והמשיכו ביכולת הזו גם בשלב הנוק-אאוט. למעשה, השחקניות האסיאתיות צריכות להודות שהן לא ספגו יותר.

זה התחיל עם תצוגת הגנה מביכה, שכללה שרשרת טעויות בתוך הרחבה והובילה לשער הראשון של ולנטינה ג'יאצ'ינטי בדקה ה-15. החלוצה של מילאן היתה קרובה להשלים צמד בהמשך המחצית הראשונה, אבל החמיצה מקרוב. ה-0:2 הגיע לא הרבה אחרי פתיחת המחצית השנייה, כשבדקה ה-49 הסיניות איבדו כדור נוסף עליו השתלטה אורורה גאלי, והיא מסרה לאליה ג'ואני שכבשה בבעיטה חזקה מחוץ לרחבה.

שחקניות נבחרת הולנד חוגגות. את הרבע הן לא עברו מעולם (PASCAL GUYOT/AFP/Getty Images)
שחקניות נבחרת הולנד חוגגות. את הרבע הן לא עברו מעולם (PASCAL GUYOT/AFP/Getty Images)

עבור האיטלקיות זוהי הופעה שניה בלבד ברבע הגמר, שמשווה את הישג השיא שלהן מ-1991. מאז 1999 הן לא השתתפו כלל במפעל, ואם הן ינצחו את המשחק הבא הן ירשמו היסטוריה לכדורגל הנשים במדינה.

הולנד – יפן 1:2
היפניות הגיעו לגמר בשני המונדיאלים האחרונים, כשהן זוכות ב-2011 ומפסידות לארה"ב ב-2015, והן רוצות להגיע לשם בפעם השלישית ברציפות. על המגרש זה לא התחיל טוב עבורן, עם שער נהדר של ליקה מרטנס בדקה ה-17. כוכבת ברצלונה הגיעה ראשונה לכדור קרן נמוך של שרידה ספיטסה ועם העקב הסיטה פנימה. היפניות רצו לחזור ורק בדקה ה-43 הצליחו, כשמאנה איוובוצ'י הכניס כדור גאוני ליואי האסגאווה שהקפיצה מעל השוערת.

לקראת הסיום היפניות האטו את הקצב, והיה נראה שהן יסתפקו בהארכה, אבל להולנד היו תכניות אחרות. הן תקפו ותקפו ובדקה ה-91 השיגו פנדל קריטי. מרטנס השלימה צמד מהנקודה והדיחה את יפן כבר בשמינית בדרך להעפלה ראשונה שלה לרבע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי