צפו בתקציר: ספרד אלופת אירופה עד גיל 21 בפעם החמישית בתולדותיה

פביאן רואיס
פביאן רואיס | Alessandro Sabattini/Getty Images

שנתיים לאחר ש"לה רוחיטה" נכנעה לגרמניה בגמר בפולין, הנקמה הגיעה: רואיס (7) ואולמו (69) כבשו בדרך ל-1:2 באודינה, נבחרתם הניפה את הגביע לראשונה מאז 2013 בישראל והשתוותה למארחת איטליה כשיאנית הזכיות

(גודל טקסט)

שנתיים חלפו מאז גמר אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21 בפולין, בסיומו גרמניה ניצחה 0:1 את ספרד וזכתה באליפות בפעם השנייה בתולדותיה, אבל הערב (ראשון) הגיעה הנקמה של "לה רוחיטה": שער של קשר נאפולי, פביאן רואיס שמצא את הרשת בכדור מושלם לפינה כבר בדקה השביעית, ומסמר נוסף בארון הגרמני בדמות הקפצה של דניאל אולמו בדקה ה-69, קבעו 1:2, המאנשפט רק צימקו משער של נדים אמירי בדקה ה-89, והעניקו לספרד את התואר בפעם החמישית והראשונה מאז 2013, כשהטורניר נערך בישראל.

החבורה של לואיס דה לה פואנטה, המאמן, מפוצצת כישרון: בצד שמאל של ההגנה ג'וניור פירפו מבטיס שכבר מבוקש אצל קבוצות כמו ליברפול, במרכז ההגנה חסוס ואייחו מריאל מדריד, בקישור מככבים דני סבאיוס מריאל מדריד, פבלו פורנאלס שהקיץ נרכש על ידי ווסטהאם מוויאריאל ודניאל אולמו שמוביל את דינמו זאגרב וגם בחוד ניצב מיקל אויארסבאל שכבש מספר שערים דו ספרתי בריאל סוסיאדד וזוכה לגיבוי מהספסל של בורחה מיוראל.

כל אלו הכניעו את הגרמנים הצעירים בהובלת מחמוד דאהוד מדורטמונד והחלוץ לוקה ואלדשמידט מפרייבורג שכבש בכל משחק בתחרות עד הערב, מה שגם הוביל להפסד ראשון מאז שלב המוקדמות כששיחקו בנורבגיה באוקטובר 2017! ספרד, לעומת גרמניה, דווקא פתחה את האליפות הנוכחית עם הפסד 3:1 למארחת איטליה, אבל לאחר מכן הגיעו ניצחונות על בלגיה (1:2), פולין (0:5) וצרפת (1:4), תוצאות משכנעות בזו אחר זו.

גם הערב במשחק הגמר באודינה ספרד עלתה ליתרון בזק הודות לבעיטה מדויקת להפליא של פורנאלס מחוץ לרחבה לפינה הרחוקה, וכשהיה נראה שגרמניה משתלטת על המשחק אחרי דקות רבות במחצית השנייה, הגיע ניצול של טעות בהגנה הגרמנית שהסתיים בצ'יפ של אולמו – כל הדרך לזכייה החמישית בהיסטוריה של "לה רוחיטה" והשוואת השיא של איטליה, שעד היום הייתה שיאנית הזכיות לבדה. גרמניה רק צימקה מבעיטה אדירה של נדים אמירי בדקה ה-89, כדור שפגע בוואייחו וחדר לרשת, אבל זה כבר לא שינה דבר.


רואיס מסובב לפינה הרחוקה (Alessandro Sabattini/Getty Images)


"לה רוחיטה" עלתה ליתרון בזק (MIGUEL MEDINA/AFP/Getty Images)


המילה האחרונה הייתה שלו והנקמה הושגה. אולמו (MIGUEL MEDINA/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי