אלכסיס חולה אהבה: סאנצ'ס הזכיר לכולנו שמדובר בכוכב

אלכסיס סאנצ'ס
אלכסיס סאנצ'ס | JUAN MABROMATA/AFP/Getty Images

הצ'ילאני הודה שמעולם לא הרגיש רע כמו בסיום העונה האחרונה במנצ'סטר יונייטד, שמצדה רק מחפשת להיפטר ממנו, אבל הביטחון שוב בשמיים וזכייה שלישית ברציפות בקופה בהחלט אפשרית. יוכין לקראת פרו (03:15 בספורט1)

(גודל טקסט)

"זה עניין של אהבה. אצלנו בנבחרת, שחקנים נהנים ולא רוצים לעזוב", אומר בפשטות ריינאלדו רואדה, המאמן הקולומביאני של צ'ילה. האם סוד התקומה של אלכסיס סאנצ'ס פשוט עד כדי כך? אולי זה קצת טריוויאלי, אבל קופה אמריקה בהחלט החזיר את הכוכב בן ה-30 לפסים הנכונים, והטורניר גורס כי הגישה של מנצ'סטר יונייטד כלפיו לא הייתה נכונה מלכתחילה.

כי הרי השדים האדומים לא היססו להביע סיפוק מכך שצ'ילה כשלה במוקדמות ההעפלה למונדיאל. כאשר הגיע אלכסיס לאולד טראפורד בינואר 2018, בעסקת החלפה ששלחה את הנריך מחיטריאן הארמני לארסנל, כבר היה ידוע כי נבחרתו לא תשתתף בגביע העולם ובמועדון היו מאושרים. תהליך ההתאקלמות לא היה צפוי להיות מושלם בחודשים הראשונים, אך בקיץ הראשון שלו במנצ'סטר היה אמור הכוכב החדש לקבל מנוחה, לזכות לחופשה מפנקת ולחזור עם כוחות מחודשים למחנה טרום עונה. ללא הנסיעה המפרכת לרוסיה, זה היה על הנייר הרבה יותר נוח.

בפועל, דבר לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. כי עם כל הכבוד לקדנציות המוצלחות באודינזה, בברצלונה ובארסנל, הנבחרת היא זו שמחדירה בסאנצ'ס את האנרגיות הדרושות כדי לחיות ולפרוח. עם הנבחרת הוא זכה פעמיים בקופה אמריקה. עם הנבחרת הוא זהר פעמיים בגביע העולם. בנבחרת הוא מקבל את האהבה, ולא רק רואדה יכול להעיד על כך.


סאנצ'ס. מצ'סטר יונייטד כבר רוצה להיפטר ממנו (AFP)

והעובדה העצובה היא כי מאז המעבר למנצ'סטר יונייטד, לא היו לסאנצ'ס משחקים רשמיים בנבחרת. כי הרי אין מוקדמות לקופה אמריקה. במשך שנה וחצי לא היה לו על מה לשחק בחולצה האדומה הכי אהובה מבחינתו, וזו אחת הסיבות לכך שגווע בחולצה אדומה אחרת. יש יסוד סביר להניח – לו הייתה צ'ילה משתתפת במונדיאל 2018, כל העלילה הגרוטסקית של אלכסיס באולד טראפורד הייתה מקבלת תפנית אחרת לחלוטין.

אפשר, כמובן, לכעוס על מקצוען שלא מספק את הסחורה למרות שכר העתק שהוא מקבל. יונייטד העניקה לסאנצ'ס חוזה מפלצתי עם 500 אלף ליש"ט בשבוע, ואוהדיה רשאים לצפות לתמורה הולמת. זה מובן מאליו, אבל את המחסומים הפסיכולוגיים לא מסירים רק באמצעות ביקורת. בדיוק להיפך – קבלת הפנים של סאנצ'ס בקבוצתו החדשה הייתה צוננת למדי מהרגע הראשון בגלל גובה התשלומים, וכדור השלג החל להתגלגל במהירות שיא.


מאמן צ'ילה, רואדה. החזיר את הכוכב לפסים הנכונים (Alexandre Schneider/Getty Images)

גם כך יצר, בכוונה תחילה, ז'וזה מוריניו אווירה שלילית מאוד סביב המועדון. ביונייטד מודל 2018, היה צורך תמידי בחיפוש שעירים לעזאזל, והצ'ילאני התאים בול לתפקיד. הבעיות החברתיות שלו בארסנל היו ידועות, והתקשורת העבירה אותן באופן טבעי גם לחדר ההלבשה החדש. סאנצ'ס מעולם לא הרגיש אהוב במנצ'סטר – לא על ידי השחקנים, לא על ידי האוהדים, לא על ידי הצוות המקצועי, ולא על ידי הפרשנים. תוסיפו לזה מצב בריאותי פרובלמטי, ותקבלו מתכון כמעט ודאי ליצירת שחקן מדוכא. כי כסף – אפילו הרבה מאוד כסף, לא יכול לקנות אהבה. האחריות שמוטלת על כתפיו של השחקן, קל וחומר כוכב ברמתו של אלכסיס, גדולה. ואולם, לא הכל תלוי רק בו.


סאנצ'ס. מעולם לא הרגיש אהוב בקבוצתו האנגלית (gettyimages)

"מעולם לא הרגשתי רע כמו בשבועות האחרונים של העונה", העיד סאנצ'ס על הפציעה שלו לפני קופה אמריקה הנוכחי. הוא הגיע למחנה האימונים של צ'ילה חבול וכואב מכל הבחינות – פיזית ומנטלית. במועדון כבר מזמן הגדירו אותו כפלופ יקר, אשר צריך להיפטר ממנו בכל דרך. והרי המשימה הזו קשה מנשוא, כי אף אחד לא רוצה לשלם לסאנצ'ס את השכר המופרך, בעוד הצ'ילאני לא מתכוון להתפשר, ובצדק. אלמלא קופה אמריקה, כל הכותרות על סאנצ'ס במהלך הקיץ היו קשורות לניסיונות העקרים של השדים האדומים להעיף אותו לכל הרוחות. זה לא היה תורם למצב הרוח שלו. הטורניר הבינלאומי התוסס בו הוא מככב למען המולדת – דווקא כן. לפתע, החיוך חזר לפניו ומסרב לרדת.

זה החל כבר במשחק הראשון מול יפן, שהביאה לברזיל סגל ניסיוני וחטפה תבוסה 0:4. סאנצ'ס היה נהדר בתפקיד הקיצוני השמאלי עם יד חופשית לזוז למרכז בכל רגע נתון, והוא חתם את ההופעה עם שער בנגיחת זינוק ובישול. במשחק השני, אשר הבטיח העפלה לרבע הגמר, הוא הבקיע את שער הניצחון החשוב מול אקוואדור בסיומת אופיינית. מול אורוגוואי, נגד חברו הטוב לואיס סוארס, צ'ילה אמנם הפסידה, אך אלכסיס להט והיה אחד המצטיינים על המגרש. הוא שוב פעלתן, יצירתי, תחבולן וקבוצתי מאוד. עם האהבה של צ'ילה, הכל נראה אחרת לגמרי.


סאנצ'ס עם וידל. הנבחרת זקוקה לכוכב במיטבו (JUAN MABROMATA/AFP/Getty Images)

לכן לא היסס רואדה לתת לו לבצע את הפנדל האחרון בדו קרב מול קולומביה ברבע הגמר. אחרי משחק חיובי מבחינת סאנצ'ס, שהסתיים בתיקו מאופס, הביטחון העצמי שלו היה בשמיים. והוא דייק, כמובן. התסריט לא יכול היה להיות שונה. כעת, צ'ילה פייבוריטית להעפיל לגמר שלישי ברציפות על חשבון פרו הלילה (החל מ-03:15 בספורט1). ואולי, מי יודע, היא אף בדרך לזכייה שלישית ברציפות בקופה אמריקה.

עבור יונייטד, מדובר בחדשות מצוינות בכל מקרה. המועדון אולי לא יצליח למנף את ההצלחה של אלכסיס בברזיל לשיקום מושלם באולד טראפורד, אך לקבוצות אחרות ברור כעת – מדובר עדיין בכוכב משמעותי ונוצץ, ולא בשחקן עבר על תקן גווייה. לכן, סביר כי העניין בגאון הצ'ילאני הקטן בחלון ההעברות יגבר, והשדים האדומים יעמדו במשימה להעביר אותו, בהשאלה או במכירה, תוך מזעור הנזקים הכלכליים. אם זה יקרה, ייתכן שנזכה לראות את החיוך של סאנצ'ס בעונה הקרובה גם באירופה. והרי מגיע לנו. התגעגענו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי