היו ימים: חמשת המשחקים הגדולים של באר שבע באירופה

אוהדי הפועל באר שבע
אוהדי הפועל באר שבע | מאיר אבן חיים

ברק בכר וחניכיו יעלו למפגש נגד לאצ'י כשההדחה אשתקד עדיין טרייה בזיכרון. אך רק לפני כמה שנים, היא סיפקה כמה רגעים היסטוריים בזירה הבינלאומית. לקראת המשחק הערב, נזכרנו ביותר מיוחדים שבהם

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע תחזור היום (חמישי) בערב לשחק במסגרת אירופית נגד לאצ'י (18:20, שידור ישיר בספורט1), כשנה לאחר משחק הנפל בקרואטיה נגד דינמו זאגרב, שבו החניכים של ברק בכר הובסו 0:5 וגורלו של השוער יאניס אנסטיס נחרץ. מאז שחזרו לזירה הבינלאומית ב-2014, הדרומיים סיפקו מספר משחקים בלתי נשכחים, כולל צמד ניצחונות היסטוריים על אינטר ותיקו שכולו ניצחון על אדמת אנגליה. לקראת המשחק הערב, דירגנו את חמשת הרגעים הכי מיוחדים של באר שבע בשנים האחרונות:

מקום חמישי: הפועל באר שבע – אולימפיאקוס 0:1
בקיץ 2016 עדיין לא היה ברור מי זו הפועל באר שבע של ברק בכר. האלופה הטרייה הוגרלה לסיבוב השלישי במוקדמות ליגת האלופות נגד אולימפיאקוס, אלופת יוון המרשימה דאז. במשחק הראשון בפיראוס היא לחלץ תיקו נטול שערים, למרות הר הגעש שיצרו האוהדים המקומיים ובארץ זה כבר היה סיפור אחר. החבורה הלוחמת של בכר ראתה שהשד לא מפחיד כל כך ולקראת סיום המשחק, הבלם שיר צדק הקפיץ את כל טרנר כשכבש ברגל שמאל ושלח את הפועל באר שבע לשלב הפלייאוף.

מקום רביעי: הפועל באר שבע – סלטיק 0:2
התפאורה סודרה, ההמנון התנגן ואווירת ליגת האלופות בהחלט הורגשה ביציעים של טרנר וגם על הדשא. זה היה משחק הגומלין בשלב הפלייאוף, אחרי שהדרומיים ספגו 2:5 כואב במיוחד בסקוטלנד. סלטיק, בראשותו של המאמן ברנדן רוג'רס באותם ימים, הגיעה לגומלין בישראל והבהירה שהסיפור עדיין לא נגמר וידעה למה: האלופה הישראלית שטפה לגמרי את הדשא, כשהסקוטים מתרכזים רק בלהעיף כדורים ולתת לזמן לאזול.

בן שהר היה הראשון לכבוש אחרי 20 דקות של כדורגל איכותי. אובידיו הובאן כבר גרם לקאמבק להרגיש אמיתי אחרי שהצליח לנצל טעות בהגנה היריבה לשער על סף סיום המחצית הראשונה, אבל התצוגה המרשימה של הישראלים לא הניבה את השער השלישי, שהיה אמור גם להעניק להם את הכרטיס ההיסטורי לשלב הבתים במפעל הבכיר ביבשת. תמונה אחת שלא תישכח לעולם היא זו של מהראן ראדי, שבה דמעות זולגות על פניו בעקבות החמצת פנדל בפתיחת המשחק.

ראדי בסיום המשחק. תמונה שלא תשכח (דני מרון)
ראדי בסיום המשחק. תמונה שלא תשכח (דני מרון)

מקום שלישי: אינטר – הפועל באר שבע 2:0
למרות האכזבה הגדולה עקב ההדחה מליגת האלופות, המקום בשלב הבתים של הליגה האירופית הובטח. ב"ש הוגרלה לבית 11 הקשה ביחד עם אינטר, ספרטה פראג וסאות'המפטון. כבר במשחק הפתיחה בכר ושחקניו טעמו חוויה אירופית אמיתית, כשהתארחו בסן סירו למפגש עם הנראזורי. אבל האדומים לא הגיעו למילאנו רק בשביל החוויה.

למרות היתרון הברור על הנייר של האיטלקים, הבלם מיגל ויטור מצא את הרשת מעט אחרי פתיחת המחצית השנייה, אבל את הקינוח סיפק מאור בוזגלו. כדקה לסיום המשחק, הכוכב שלח כדור חופשי מ-18 מטרים אל הרשת של סמיר הנדנוביץ', שרק צפה בכדור צולל פנימה ומאותו רגע היה ברור – זו קבוצה היסטורית.

מקום שני: סאות'המפטון – הפועל באר שבע 1:1
תיקו שכולו ניצחון. במחזור האחרון של שלב הבתים יצאה באר שבע למשחק חוץ קשה מאוד באנגליה, נגד קבוצת פרמיירליג חזקה. שתי הקבוצות היו בשוויון בנקודות טרם שריקת הפתיחה ובעקבות המאזן הפנימי ביניהן, האלופה הישראלית דאז הייתה צריכה לכבוש שער בסנט מארי ולהימנע מהפסד. וזה בדיוק מה שקרה. קשה לשכוח את השער של בוזגלו, כמו שקשה לשכוח את הבישול של יובל שבתאי. משחק לחימה של ויטור תסכל בכל פעם מחדש את "הקדושים", שהצליחו רק בתוספת הזמן לאזן את התוצאה מרגלו של וירג'יל ואן דייק. זה הספיק לדרומיים כדי לעלות ולהמשיך את המסע הקסום לשלב הנוקאאוט.

התעלה במאני טיים. בוזגלו וחבריו חוגגים את השער מול סאות'המפטון (OLLY GREENWOOD/AFP/Getty Images)
התעלה במאני טיים. בוזגלו וחבריו חוגגים את השער מול סאות'המפטון (OLLY GREENWOOD/AFP/Getty Images)

מקום ראשון: הפועל באר שבע – אינטר 2:3
בהחלט המשחק הגדול ביותר של באר שבע באירופה. שוב נגד אינטר, שבעצם הייתה היריבה היחידה שהקבוצה מבירת הנגב ניצחה בשלב הבתים. במחזור החמישי הנראזורי הגיעו לטרנר כשהם מודעים כבר לעוצמת היריבה, שניצחה אותם באיטליה. מאורו איקרדי מצא את הרשת בפתיחת המשחק ופחות מרבע שעה לאחר מכן, היתרון האיטלקי הוכפל.

זה היה נראה אבוד עבור החבורה של בכר. באוויר של טרנר הייתה תחושה שהניצחון אפשרי במחצית השנייה ואחרי שעה של כדורגל זה התחיל להרגיש קרוב, כשלוסיו צימק ל-2:1. רגע המפתח היה הכרטיס האדום שספג הנדנוביץ', וטוני וואקמה הצליח להשוות את התוצאה לאחר 70 דקות מטלטלות. אבל שום דבר לא הכין את הצופים במגרש ובבית לשניות האחרונות במשחק, כשמוחמד גאדיר הימם את כולם עם מסירת עקב לבן שהר, שגלגל בלי בעיה לרשת החשופה והקפיץ מדינה שלמה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי