מאחרז: "גאה להיות קפטן הנבחרת ושל מיליוני אלג'יראים בעולם"

אלג'יריה
אלג'יריה | MOHAMED EL-SHAHED/AFP/Getty Images

קשר מנצ'סטר סיטי השלים שנה מטורפת עם תואר אלוף אפריקה, בראהימי הוסיף: "נראה שעוד לא עיכלנו את מה שקרה". צפו במאות אלפים חוגגים עד הבוקר ברחובות פריז, לונדון ורמאללה. וגם: הסיפור הטרגי של הגמר

(גודל טקסט)
בסך הכל בפעם השנייה בתולדותיה והראשונה מזה 29 שנה, נבחרת אלג'יריה אלופת אפריקה. אמש (שישי) גברו "שועלי המדבר" 0:1 על סנגל משער של בגדאד בונדז'אח כבר בדקה השנייה של ההתמודדות והחבורה בהובלת ריאד מאחרז הניפה את הגביע.


בכלל, עבור מאחרז מדובר בשנה חלומית. הקריירה של אלג'יריה אולי נעצר מעט מאז המעבר מלסטר למנצ'סטר סיטי בשנה שעברה, בכל זאת הפך מכוכב קבוצה בפרמיירליג – ועוד כזו שזכתה באליפות סנסציונית – לשחקן מחליף במנצ'סטר סיטי, אבל ב-2018/19 הוא קטף לא פחות מחמישה תארים: אליפות אנגליה, גביע הליגה האנגלי, הגביע האנגלי, מגן הקהילה לפני כמעט שנה וכעת הוסיף לעצמו גם את תואר אלוף אפריקה.


בסיום המשחק צייץ מאחרז: "אני גאה להיות קפטן הנבחרת ושל מיליוני אלג'יראים שתמכו בנו לכל אורך הטורניר. אנחנו אלופי אפריקה". יאסין בראהימי מפורטו אמנם שותף ל-22 דקות בטורניר, אך לא נראה כמי שהצליח לעכל את ההישג שרשמו הוא וחבריו: "זה משהו יוצא דופן. היום אנחנו נראים ככאלה שלא קלטו מה היה פה, אבל אנחנו חווים רגעים אדירים. זו לא הנבחרת שניצחה, אלא כל האלג'יראים בעולם – אנחנו גאים בהם והתואר הזה הוא בשבילם".




בצד הטרגי של משחק הגמר, ניצב מאמן נבחרת סנגל, אליו סיסה שבאליפות אפריקה 2002 הוביל את חבריו עד למשחק הגמר, אבל שם החמיץ פנדל במהלך דו קרב נגד קמרון וכעת גם כשחקן וגם כמאמן נאלץ להסתפק במקום השני. בסיום, לאחר שניסה להרים מכר הדשא את סאדיו מאנה ושחקניו שמיררו בבכי, אמר: "הגיע לנו להשיג יותר הערב. אלג'יריה ניצלה את המצב שהייתה צריכה ואנחנו יצרנו מצבים רבים ופשוט לא היינו מסוגלים להבקיע. ספגנו בשלב מוקדם וזה הפך את המשחק לחד צדדי, אנחנו תקפנו ולא מצאנו פתרונות להגנה האלג'יראית".


יש לציין שבכל רחבי אירופה נרשמו חגיגות מטורפות של מצד האלג'יראים, ששטפו לא רק את מצרים בה נערכה האליפות, אלא גם את רחובות לונדון, פריז ועוד ערים רבות ברחבי היבשת, כמו גם ברמאללה שם נרשמו חגיגות עד אור הבוקר. עם זאת, לא מעט ביקורת נרשמה על היכולת במשחק הגמר והגדילו לעשות ב"TheGuardian" האנגלי, שם נכתב: "אלג'יריה ראויה לתואר אלופת אפריקה, אבל הדרך במשחק הגמר הייתה מכוערת".


"'שועלי המדבר' בהחלט היו הנבחרת המרשימה ביותר בטורניר ולמעשה גם היחידים שהצליחו להכניע את סנגל, גם בשלב הבתים זה הסתיים ב-0:1, רק שבמשחק הגמר, בוודאי בעקבות שער היתרון המהיר, הם כמעט שלא ניסו ליזום, התעסקו בבזבוזי זמן וגם בצלילות", נכתב באנגליה. 








שער הניצחון בפריז. השאנז אליזה נצבע בצבעי אלג'יריה (BERTRAND GUAY/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי