צפו בתקציר: ברצלונה גברה 0:2 על ויסל קובה ואנדרס אינייסטה

קרלס פרס
קרלס פרס | KAZUHIRO NOGI/AFP/Getty Images

הקשר פגש לראשונה את הקבוצה בה שיחק 16 שנה ובשתי הזדמנויות כמעט כבש, אבל טר שטגן קלט והוא הוחלף בהפסקה. פוץ' וגריזמן החמיצו ממצבים קורצים, קרלס פרס הבקיע צמד והעניק ניצחון בכורה העונה

(גודל טקסט)
אנדרס אינייסטה כבר חתם בעבר על חוזה לכל החיים בברצלונה, אבל בסופו של דבר הסכים להצעה חסרת תקדים מהקבוצה היפנית ויסל קובה, שיחסיה הקרובים עם ברצלונה מוכרים לכל – זה לא רק הספונסר המשותף, ראקוטן, אלא גם שלא במקרה משחקים בשורותיה שני אקסים נוספים של הקטלונים, דויד וייה וסרגי' סאמפר.


הבוקר (שבת), כחלק ממסע המשחקים של ברצלונה לעונת 2019/20, הגיעו ארנסטו ואלוורדה, אנטואן גריזמן, פרנקי דה יונג ושאר הכוכבים ליפן למשחק ראווה חגיגי שאפשר לאינייסטה, וייה וסאמפר לפגוש את האקסית. זה הסתיים ב-0:2 צנוע לזכות ברצלונה, שהרבתה להחמיץ ונהנתה בסופו של דבר משערים מאוחרים של קרלס פרס, החלוץ הצעיר שבעונה שעברה זכה ל-17 דקות בקבוצה הבוגרת ובמדי קבוצת המשנה כבש תשעה שערים.


אינייסטה, שבמשך 16 שנה לבש את המדים הקטלונים, עד שעזב במאי 2018 ומאז מתרכז עם ויסל קובה במאבקי תחתית ביפן, פתח ורשם 45 דקות מול קבוצתו האהובה, בהחלט גם היה מהמצטיינים על כר הדשא, אבל בשני ניסיונות הבקעה אליהם הגיע נעצר על ידי מארק אנדרה טר שטגן. מנגד, ברצלונה עלתה בהרכב משני שחוזק בין השאר על ידי אנטואן גריזמן, אבל היא רשמה מספר החמצות קורצות, בעיקר מרגלי ריקי פוץ' הצעיר ושל אלוף העולם שנרכש הקיץ מאתלטיקו. כאמור בסופו של דבר הגיע קרלס פרס בדקות 59 ו-86 כדי להעניק לה ניצחון ראשון בהכנה, אחרי הפסד 2:1 לצ'לסי באמצע השבוע.



פרס מכריע את ההתמודדות (KAZUHIRO NOGI/AFP/Getty Images)


מהלך משחק
דקה 4: ההזדמנות הראשונה במשחק הגיעה דווקא מהצד היפני, כשאינייסטה חטף כדור ללאנגלה, הניף את הרגל ומכ-20 מטרים לא מצא את המסגרת של טר שטגן.


דקה 12: החמצת ענק של ריקי פוץ'. הכישרון הצעיר של ברצלונה חטף כדור בתוך הרחבה וניסה להבקיע לבד מזווית נוחה במקום למסור לגריזמן, אבל פגש את הרשת החיצונית.


דקה 14: חילופי מסירות בין גריזמן לראפיניה העמידו את האחרון במצב נהדר לכיבוש, אך הבעיטה שלו הלכה לידיו של השוער.


דקה 26: ברצלונה מתקרבת לשער הראשון. הפעם זה היה סרחיו בוסקטס שהקפיץ לרחבה, הכדור נלקח מגריזמן ברגע האחרון.


דקה 35: איבן רקיטיץ' ניסה לשחזר את הביצוע שלו מחוץ לרחבה נגד צ'לסי, הפעם הכדור נהדף לקרן.


דקה 40: השחקן הטוב ביותר של ויסל קובה, אינייסטה, שוב ניסה את כוחו ממבעיטה לפינה הרחוקה מחוץ לרחבה, טר שטגן ירד וקלט היטב.


דקה 43: גם גריזמן זכה לנסות את כוחו אחרי כדור רוחב נהדר של אלבה, אבל הכדור שבעט ממרכז הרחבה עלה גבוה מעל השער.




דקה 45: שוב אקיטיץ' בעט לפינה הקרובה מחוץ לרחבה, שוב הכדור הלך למסגרת ונהדף לקרן בקצות האצבעות.

דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך וברצלונה ביצעה 11 חילופים. בין הנכנסים גם פרנקי דה יונג, סמואל אומטיטי, הבלם ז'אן קלייר טודיבו שכמעט כבש בנגיחה אחרי דקה על המגרש ועוסמאן דמבלה.


דקה 59, 0:1 לברצלונה: אחרי דקות ארוכות שהשער מרחף באוויר, ברצלונה ביתרון מוצדק. דאבל-פס בין קרלס פרס למלקום הסתיים בבישול של הברזילאי לספרדי הצעיר שרשם בעונה שעברה הופעה אחת בבוגרים והיום ממצב של אחד על אחד גלגל בין רגליו של השוער.



פרס כובש ומעניק לברצלונה יתרון (KAZUHIRO NOGI/AFP/Getty Images)


דקה 72: קרלס אלניה צריך היה להכפיל את יתרון ברצלונה, אבל ניסה להתחכם באחד על אחד וההקפצה שלו מעל השוער לא צלחה.


דקה 77: עכשיו היה זה תורו של מלקום לרשום החמצת ענק, כשמטרים ספורים מהשער בעט כדור חזק שננעץ במשקוף.


דקה 86, 0:2 לברצלונה:
שוב היה זה פרס שמצא את הרשת, הפעם בבעיטה חדה לפינה הרחוקה, שבעזרת הקורה נכנסה לרשת.



צמד שאולי יגרום לוואלורדה לחשוב עליו בהמשך. פרס (KAZUHIRO NOGI/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי