צפו בתקציר: אייאקס זכתה בסופר קאפ ההולנדי לאחר 0:2 על איינדהובן

טילו קהרר
טילו קהרר | VIVEK PRAKASH/Gettyimages

דולברג כבש תוך 36 שניות, ובלינד הוסיף בשער ענק (53) כדי לתת לדאבליסטית את התואר הראשון לעונה. אינטר גברה בפנדלים על פ.ס.ז' לאחר שער שוויון בתוספת הזמן, מנצ'סטר סיטי ניצחה 1:3 את יוקוהאמה ונפרדה מיפן

(גודל טקסט)
שבוע לפני פתיחת 2019/20 בליגה ההולנדית, הדאבליסטית אייאקס פתחה רשמית את העונה שלה במשחק הסופר קאפ נגד הסגנית איינדהובן והשיגה את התואר הראשון שלה העונה כשניצחה 0:2. במקביל, קבוצות הצמרת האירופיות המשיכו במסעות ההכנה שלהן ברחבי הגלובוס, כשברצלונה ניצחה 0:2 את ויסל קובה, מנצ'סטר סיטי גברה 1:3 על יוקוהאמה ואינטר ניצחה בפנדלים את פריז סן ז'רמן. דורטמונד ואודינזה שיחקו בתנאי מזג אוויר קשים, המשחק הופסק בדקה ה-83 בגלל הגשם במצב של 1:4 לגרמנים.


אייאקס – איינדהובן 0:2
העונה הקודמת היתה אחת הטובות בתולדות אייאקס. היא החזירה את האליפות אחרי ארבע שנים, זכתה בגביע אחרי כמעט עשור ורשמה מסע סנסציוני בליגת האלופות בו הדיחה את ריאל מדריד ויובנטוס ונעצרה רק בחצי הגמר. את העונה הנוכחית היא פתחה כשבאמתחתה כבר תואר אחד לפחות – הסופר קאפ ההולנדי. מתוקף היותה הדאבליסטית, היא פגשה את סגנית האלופה איינדהובן שלאורך העונה שעברה נתנה לה פייט בצמרת עד מחזורי הסיום.


אלא שכאן לא היה פייט כלל. תוך 36 שניות בלבד העלה קספר דולברג את האלופה ליתרון, לאחר פריצה מצד ימין של דוני ואן דה ביק. איינדהובן, שנבהלה מהפיגור הכל כך מוקדם, ירדה להגנה ונכנסה לקצב די אגרסיבי, כששחקניה לא נותנים לחלוצים של אייאקס להתקרב לרחבה. וכך, למרות השליטה המוחלטת של המארחת, רק בדקה ה-53 היא הצליחה להכפיל את היתרון. התקפה מתפרצת שכללה מספר בעיטות למסגרת הסתיימה עם הרחקה אחרי הרחקה של ההגנה, עד שהגיע דיילי בלינד מאחור ובעט פצצה לחיבורים של זואט.




משם איינדהובן פחות או יותר ויתרה על המשחק, והכוכבים של אייאקס – כולל חאקים זייך, שלא היה חלק ממחנה האימונים ונכנס בדקה ה-59 במקום פרומס – התעסקו בניסיון להשיג את השער השלישי. הוא לא הגיע, ואייאקס הסתפקה ב-0:2 בדרך לניצחון ולתואר הראשון של העונה.


יוקוהאמה – מנצ'סטר סיטי 3:1
היפנית לא היתה יריבה לאלופת הפרמייר ליג, שעלתה ליתרון בדקה ה-18 משער של קווין דה בריינה. קייטה אנדו השווה תוך חמש דקות, אבל סיטי שלטה במשחק ובדקה ה-40 החזירה לעצמה את היתרון כשהבלגי הפעם מבשל, וראחים סטרלינג התכבד בשער. כשדה בריינה יצא, נכנס במקומו לוקאס אנמצ'ה שהמשיך את הקו ובתוספת הזמן כבש את השלישי.


סיטי תפגוש בעוד שבוע את ליברפול לקרב על גביע הקהילה, ותקווה להוסיף גם את התואר הזה לשנה המוצלחת שלה.




פריז סן ז'רמן – אינטר 1:1 (6:5 בפנדלים)
אלופת צרפת עדיין בלתי מנוצחת במשחקי ההכנה שלה, והפעם פגשה את היריבה החזקה ביותר עד כה. גם במשחק לא מרשים, ועדיין ללא ניימאר, היא היתה בדרך לניצחון בזכות נגיחה של טילו קהרר בדקה ה-41. כנהוג במשחקים הללו, טוכל החליף כמעט את כל ההרכב במחצית השנייה והעלה שחקנים צעירים על מנת שיצברו ניסיון, אך הדבר עלה לו בשער שוויון בתוספת הזמן מרגלי סמואלה לונגו, והקבוצות הלכו לפנדלים. אחרי שש בעיטות בהן כל צד פספס רק פעם אחת, ארתור זאגרה החמיץ וז'ואאו מריו כבש, נותן את הניצחון לאינטר.


אודינזה – דורטמונד 4:1 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
בורוסיה דורטמונד סימנה וי נוסף בהכנה שלה לקראת הסופר-קאפ הגרמני שייערך בשבת הבאה. קבוצתו של לוסיאן פאברה דרסה את אודינזה האיטלקית בתוצאה 1:4, כשהיא כובשת את כל שעריה במחצית הראשונה. ת'ורגן הזאר עלה בהרכב של דורטמונד בפעם הראשונה וכבש את הראשון בדקה השישית, מריו גצה (19), יוליאן וייגל (28) ויוליאן בראנדט (44) כבשו לזכות קבוצתו של לוסיאן פאברה, רולאנדו מנדראגורה צימק עבור האיטלקים (76). המשחק הופסק בדקה ה-83 בעקבות הגשם הכבש שפקד את ה"קאשפוינט ארנה" באלטאך, אוסטריה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי