צפו בתקציר: סביליה ניצחה, רק 2:2 לצ'לסי מול מנשנגלדבאך

שחקני סביליה
שחקני סביליה | סביליה

דאבור לא שותף, אבל אל חדאדי (39) ובאנגה (90) הפכו יתרון של גריפו (13) ונתנו לאנדולסים 1:2 על הופניים. אלמקייס נכנס בסיום. יונייטד ניצחה את מילאן בפנדלים אחרי 2:2, הבלוז כבשו פעמיים בסיום נגד הגרמנים

(גודל טקסט)

הליגות ברחבי אירופה כבר בפתח, והקבוצות הבכירות מנצלות כל רגע למשחק ההכנה האחרונים לפני הדבר האמיתי. מנצ'סטר יונייטד ניצחה את מילאן 4:5 בפנדלים לאחר 2:2 בסיום 90 דקות במסגרת גביע האלופות, ולפני כן ניצחה סביליה 1:2 את הופניים. צ'לסי סיימה ב-2:2 נגד מנשנגלבאך, וכך גם ווסטהאם ואתלטיק בילבאו (לצפייה בתקציר לחצו כאן).

הופניים – סביליה 2:1
הקבוצה האנדלוסית עוברת סבב הכנה מצוין, וניצחה בכל ששת משחקי האימון שלה. הקבוצה הגרמנית לא היתה שונה, ולמרות שעלתה ליתרון משער של וינצ'נזו גריפו בדקה ה-29 היא לא הצליחה לשמור עליו אפילו עד ההפסקה. מוניר אל חדאדי, שמסתמן ככובש המוביל של סביליה בעונה הבאה, השווה בדקה ה-39.

אבר באנגה היה זה שכבש את שער הניצחון בדקה ה-50, ולמרות שליטה מוחלטת של הספרדים הם לא הצליחו להשיג עוד שער. המאמן ז'ולן לופטגי ערך מספר חילופים במחצית השנייה, אך אף אחד מהם לא היה מונאס דאבור שימתין לפתיחת הליגה. בצד הגרמני, לעומת זאת, כן שותף ישראלי – עילאי אלמקייס בן ה-19 שכיכב בעונה שעברה בליגת האלופות לנוער.

אבר באנגה. סביליה נראית מעולה בקדם-עונה (האתר הרשמי)
אבר באנגה. סביליה נראית מעולה בקדם-עונה (האתר הרשמי)

מנשנגלדבאך – צ'לסי 2:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
גם על אלופת הליגה האירופית עובר קיץ רגוע יחסית, עם רכש אחד בלבד וניצחונות ברוב משחקי ההכנה שלה. דווקא קבוצת מרכז הטבלה מגרמניה עשתה חיים קשים לפרנק למפארד, ועלתה ליתרון כבר בדקה ה-13 משער של אלאסן פלאה. עוד לפני הירידה להפסקה זה כבר היה 0:2, כשפלאה מסר ליונאס הופמן שהפתיע את קפה מקרוב (39).

למחצית השנייה עלתה צ'לסי נחושה יותר והחלה לתקוף ולא רק להגן. זה השתלם עם שער מצמק של תמי אברהם (59) שחזר הקיץ מהשאלה באסטון וילה. לאט לאט התקרבו הבלוז לשוויון, וארבע דקות לסיום הם גם השיגו אותו עם פנדל מוצלח של רוס בארקלי.

צ'לסי תפתח את העונה ביום ראשון הבא כשתתארח אצל מנצ'סטר יונייטד כבר במחזור הראשון של הפרמייר ליג, ושלושה ימים לאחר מכן תפגוש את ליברפול באיסטנבול לסופר-קאפ האירופי.

פולישיץ'. צ'לסי מחכה ליונייטד (TF-Images / Contributor)
פולישיץ'. צ'לסי מחכה ליונייטד (TF-Images / Contributor)

מנצ'סטר יונייטד – מילאן 2:2, 4:5 בפנדלים (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
שתי אלופות אירופה לשעבר נפגשו בוויילס, ונפרדו ללא מנצחת. יונייטד לא חיכתה הרבה וכבר בדקה ה-14 עלתה ליתרון כשמרכוס ראשפורד חודר לרחבה בפעולה נפלאה ובועט לפינה התחתונה. התוצאה החזיקה 12 דקות, לפני שפאביו בוריני הוריד כדור לסוסו שבעט מחוץ לרחבה היישר לרשת של דה חאה. במחצית השנייה השלימה מילאן מהפך, כשכדור שהוגבה לתוך הרחבה פגע בראשו של ויקטור לינדלוף, הטעה את השוער וחדר פנימה.

שוב, היתרון החזיק 12 דקות בדיוק. אנתוני מרסיאל מצא את ג'סי לינגארד חופשי ברחבה והחלוץ הצעיר קבע 2:2. המשחק הלך לפנדלים, שהיו מותחים לא פחות מהמשחק עצמו. צ'להאנולו, לינגארד, בונאוונטורה, יאנג, סילבה, גרינווד, קרוניץ וגומש דייקו מהנקודה, אבל דניאל מלדיני – בנו בן ה-17 של פאולו – החמיץ וההכרעה עברה לדניאל ג'יימס, שכבש ונתן את הניצחון ליונייטד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי