ויין רוני הוצג בדרבי: "אתרום כשחקן ואתפתח כמאמן"

ויין רוני
ויין רוני | DARREN STAPLES/AFP/Getty Images

מלך השערים של נבחרת אנגליה ומנצ'סטר יונייטד בכל הזמנים, שמצטרף לקבוצה מהצ'מפיונשיפ, סיפר על ההחלטה: "זה זמן נהדר עבורי לחזור הביתה, אתכונן לאתגר הבא". קוקו: "נפלא שהוא כאן, יתרום לנו המון"

(גודל טקסט)
אחת הבשורות הגדולות של הקיץ הפכה היום לרשמית: אחרי עונה וחצי במדי די.סי יונייטד מה-MLS, וויין רוני חוזר לאנגליה. החלוץ בן ה-33 חתם על חוזה לשנה וחצי במדי דרבי קאונט. הוא יצטרף אליה בינואר הקרוב בתפקיד שחקן-מאמן ויעבוד בשיתוף עם פיליפ קוקו: "מתרגש מההזדמנות, אתן את כולי כדי שנגיע לפלייאוף. כולי ציפייה להתחיל לעבוד עם פיליפ קוקו, הצוות שלו וסגל הקבוצה הראשונה החל מינואר. אני בטוח שאוכל לתרום ולא יכול לחכות לפגוש את כולם, במיוחד את האוהדים", אמר רוני לאחר החתימה.


פיליפ קוקו אמר: "וויין רוני הוא כדורגלן מוכשר ביותר, ברמה הכי גבוהה. הוא יכול להוסיף המון לסגל שלנו, הייתה לו קריירה נהדרת הן במועדון והן בנבחרת ועדיין יש לו המון מה לתת".


"זו החתמה מרגשת עבורנו" אמר הבעלים מלווין מוריס, "נוכחותו של וויין תשדרג את מעמדו של המועדון ואת יכולותיו על המגרש ומחוצה לו. זה בלתי ייאמן לקבל אותו. אני רק יכול לדמיין את הבאז שזה יצור בקרב האוהדים שלנו באנגליה ומסביב לעולם".




על הגדרת תפקידו של רוני הוסיף הבעלים: "וויין יצטרף אלינו כשחקן אבל גם ייקח על עצמו סמכויות בגזרת האימון, במיוחד בכל הקשור לפיתוח השחקנים הצעירים שעולים מהאקדמיה שלנו לקבוצה הראשונה, כחלק מהכשרתו למנג'ר בעתיד".


רוני, שעזב בשנה שעברה את אברטון בפעם השנייה בקריירה לטובת די.סי יונייטד, הוא מלך השערים של נבחרת אנגליה בכל הזמנים עם 53 שערים ב-120 הופעות, כמו גם מלך השערים של מנצ'סטר יונייטד, עם 253 כיבושים ב-559 משחקים. ברזומה שלו חמש זכיות בפרמיירליג והנפה אחת בליגת האלופות. בנוסף, הוא זכה שלוש פעמים בגביע הליגה ואחת בגביע האנגלי והיה לאלוף הליגה האירופית וגביע העולם למועדונים.




במהלך בזק הוצג רוני כבר הערב במסיבת עיתונאים מרגשת. החלוץ האנגלי ילבש את חולצה מס' 32 כשיצטרף. רוני אמר: "הסוכן שלי דיבר עם המועדון והבעלים והחלטתי שזה נהדר עבורי לחזור לשחק כאן כאנגליה ולהתפתח כמאמן יחד עם קוקו. אני מצפה לחזור לכאו בינואר ולעזור לקבוצה להתקדם, קודם כל כשחקן ולאחר מכן לרכוש ניסיון לקראת האתגר הבא. גם המשפחה שלי שיחקה תפקיד חשוב". רוני הוסיף כי זה היה לא מכבד מצידו שלא לסיים את העונה ב-MLS: "בקבוצה תמיד היו טובים אליי, ואנחנו במצב טוב בליגה". אני מקווה שנעפיל לפלייאוף ונזכה בגביע".


פיליפ קוקו: "ויין רוני הוא דוגמא לכדורגלן נפלא, הרקורד שלו מדברים בעד עצמו. זה מרגש שהוא מצטרף לקבוצה ויוכל לתרום לנו כל כך הרבה על המגרש ומחוצה לו. הוא עשה קריירה נפלאה ועדיין יש לו הרבה מה לתת. יש לו את המנהיגות והניסיון, האופי ומוסר העבודה, הצעירים ייהנו ממנו. הוא תואם את הפילוסופיה של המועדון. אנחנו נעזור לו בתפקיד העתידי ולכן אני חושב שזה רגע נהדר עבורו כדי להצטרף".

 

ויין רוני ופיליפ קוקו (DARREN STAPLES/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי