המועמדים של פיפ"א לתואר "דה בסט": ואן דייק, מסי ורונאלדו

ליאו מסי, וירג'יל ואן דייק
ליאו מסי, וירג'יל ואן דייק | Michael Regan/Getty Images

כוכבי ליברפול, ברצלונה ויובנטוס הם שלושת הפיינליסטים של תחרות שחקן השנה בעולם, הבלם ההולנדי נחשב למועמד המוביל אחרי שכבר זכה בתואר שחקן השנה בליגת האלופות מטעם אופ"א. הפרעוש מועמד לפרס שער השנה

(גודל טקסט)

כחודש לאחר שפרסמה פיפ"א את רשימת 10 המועמדים לשחקן השנה בעולם לשנת 2019, הוזכרו שלושת הפיינסליטים לתואר "THE BEST": כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי ו-וירג'יל ואן דייק.

לפי פיפ"א, כריסטיאנו רונאלדו מועמד על היותו מלך שערי יובנטוס בכל המסגרות ואחד מכוכביה בדרך לאליפות באיטליה, כמו גם הופעותיו בנבחרת פורטוגל שזכתה בליגת האומות. לעומתו, ליאו מסי הוביל את ברצלונה לזכייה נוספת באליפות, הגיע איתה עד לחצי גמר ליגת האלופות ובגביע הספרדי נכנעו הקטלונים רק בגמר לוולנסיה. הוא גם סיים כמלך השערים באירופה, משמע זכה ב"נעל הזהב", היה המבשל העיקרי ב"לה ליגה" וגם סיים עם ארגנטינה במקום השלישי בקופה אמריקה .

ולמרות כל האמור לעיל, מי שנחשב למועמד המוביל לזכות בתואר הוא בלם ליברפול, וירג'יל ואן דייק שרק בשבוע שעבר זכה בתואר שחקן השנה בליגת האלופות. ואן דייק, שכמובן זכה עם ליברפול בליגת האלופות, גם היה שותף למסע האדיר של האדומים בפרמיירליג שהסתיים במקום השני בקרב מול מנצ'סטר סיטי – ולמרות זאת הוא נבחר לשחקן השנה של שחקני הליגה האנגלית ושל הפרמיירליג. גם עם הולנד, נבחרת שחוותה השפלות בשנים האחרונות, הוא נעצר רק בגמר ליגת האומות.


מסי, ואן דייק, אליסון ודה יונג בטקס של אופ"א (VALERY HACHE/AFP/Getty Images)

בנוסף לכל, הכריזה פיפ"א על שלושת המועמדים לתואר מאמן השנה והם יורגן קלופ (ליברפול), פפ גווארדיולה (מנצ'סטר סיטי) ומאוריסיו פוצ'טינו (טוטנהאם) וכן על שלושת המועמדים לתואר שוער השנה והם אליסון (ליברפול), אדרסון (מנצ'סטר סיטי) ומארק אנדרה טר שטגן (ברצלונה). גם שלושת המועמדים הסופיים לתואר שחקן השנה הוכרזו והם הביצועים של ליאו מסי, דניאל זסורי וחואן קינטרו.

מאוחר יותר הערב פרסמה פיפא גם את שלושת המועמדים הסופיים לשער היפה ביותר של השנה אשר מכונה "פרס פושקש". ההקפצה של ליאו מסי נגד בטיס בחודש מרץ נכנסה לרשימה הסופית, יחד עם הכדור החופשי האדיר של חואן קווינטרו במדי ריבר נגד ראסינג קלאב בחודש נובמבר, דניאל זורי ההונגרי בן ה-18 מדברצן אשר הכניע את פרנצווארוש במספרת נדירה בחודש פברואר השלים את השלישייה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי