חובת ההוכחה עליהם: חמש ההעברות החשובות באירופה

פרנקי דה יונג
פרנקי דה יונג | David Ramos/Getty Images

מדה יונג מצפים להשיב את רוחו של קרויף, הזאר יכול להפוך לאגדה במדריד, פליקס מצית את הדמיון באתלטיקו, רודרי יהיה מהשחקנים המשמעותיים בפרמיירליג ודה ליכט עוד יעשה את יובנטוס מאושרת. מיכאל יוכין סגר חלון

(גודל טקסט)

חלון ההעברות נסגר הלילה (בין שני לשלישי) בשעה טובה ולאורך החודשיים האחרונים היה לא מעט עניין. כבר לפני כחודש סיכמנו את אשר התרחש בפרמיירליג, אבל עוד קודם לכן היה לנו את אדן הזאר שעבר לריאל מדריד, מתייס דה ליכט אחרי סאגה ארוכה נחת ביובנטוס, אנטואן גריזמן בתום שנתיים של התלבטויות נרכש על ידי ברצלונה ואתמול – ברגע האחרון – גם פריז סן ז'רמן שמה את ידה על הכוכבים קיילור נבאס ומאורו איקרדי.

אז עכשיו, כשהחלון הבא יהיה רק בינואר 2020, מיכאל יוכין סיכם את חלון הקיץ עם חמש ההחתמות החשובות ביותר בכדורגל האירופי, אשר עשויות להשפיע עליו לשנים ארוכות.

פרנקי דה יונג
העסקה הזו נחתמה עוד בינואר, ומבחינת ברצלונה היתה זו ברכה כי מחירו של הקשר ההולנדי האמיר מאז. אחרי שאייאקס מכרה אותו תמורת 75 מיליון יורו, כיכב היהלום בן ה-22 בדרך להעפלה לחצי גמר ליגת האלופות, עם הצגות עילאיות נגד ריאל מדריד ויובנטוס. הוא נבחר לקשר המצטיין במפעל בעונת 2018/19, והרגיש מוכן למעבר לקאמפ נואו כדי להחזיר את הרוח ההולנדית לבארסה.

אנטואן גריזמן אולי עשה כותרות גדולות יותר, אבל דה יונג חשוב יותר למען עתיד המועדון – לא רק בגלל גילו הצעיר, אלא בעיקר בזכות הערכים שהוא מסמל. הקשר ההדוק בין ברצלונה להולנד, אשר הונח על ידי רינוס מיכלס ויוהאן קרויף, התרופף בשנים האחרונות, ולא היו לקטלונים סמלים הולנדים. כעת מצפים מדה יונג להשיב את הרוח של קרויף ולהגדיר מחדש את טוטאל פוטבול.

כי הרי מדובר בשחקן רב גוני באופן יוצא דופן, אשר מסוגל למלא כמעט כל עמדה במרכז המגרש, ואף שימש כבלם במשך מספר חודשים באייאקס. הוא אלגנטי, מוביל את הכדור עם הראש למעלה, מחפש את המסירה הנכונה בעיתוי הנכון ואמור להיות הדבק שמחבר בין כל חלקי הקבוצה. אחרי ההצלחה המסחררת באמסטרדם, האתגר החדש עצום. יש רק בעיה אחת – על מנת להגשים את עצמו, זקוק דה יונג למאמן שיעניק לו חופש פעולה, ולא בטוח כי ארנסטו ואלוורדה הוא האיש הנכון. עם זאת, בגילו הצעיר מובן מאליו כי ההולנדי יעבוד בקאמפ נואו גם עם מאמנים אחרים.


הציפייה מדה יונג: להשיב את רוחו של קרויף (JOSEP LAGO/AFP/Getty Images)

אדן הזאר
הכוכב הבלגי הוא היורש האולטימטיבי של כריסטיאנו רונאלדו, והוא אפילו הסכים לקחת – לאחר התלבטות קלה – את החולצה מספר 7. הזאר מעולם לא הסתיר את אהדתו הרבה לריאל מדריד מאז הילדות, והדגיש בכל הזדמנות את החלום הגדול לשחק במועדון המלכותי. כעת, באיחור ניכר מבחינתו, החלום הזה התגשם, אבל העיתוי דווקא עשוי להיות מושלם.

לו היה מגיע לסנטיאגו ברנבאו בעידן כריסטיאנו, עלול היה הזאר לסבול מגורל דומה לגארת בייל. לו היה נוחת, כפי שהשתוקק, בבירת ספרד בקיץ שעבר מיד אחרי המונדיאל, הציפיות היו עלולות להיות גבוהות מדי. עכשיו, בתום עונה קשה מאוד עבור הלבנים, הוא ייחשב לסוג של מושיע, אבל איש לא מצפה ממנו להפוך את ריאל באופן מיידי לאלופה.

תהליך ההתאקלמות עשוי להיות מהיר ונוח, והזאר כבר הוכיח במדי צ'לסי שהוא מסוגל לסחוב את הקבוצה על גבו כאשר המוזה נחה עליו. בריאל המוטיבציה תהיה גבוהה שבעתיים, ובגיל 28 יש לו עונות לא מעטות כדי להפוך לאגדת מדריד אמיתית. במונחי השוק הנוכחיים, מהווים 100 מיליון יורו תג מחיר סביר בשביל אגדה כזו.


יכול להפוך לאגדה אמיתית במדריד. הזאר (Adam Pretty/Bongarts/Getty Images)

ז'ואאו פליקס
אתלטיקו מדריד שילמה לבנפיקה כ-120 מיליון יורו תמורת נער בן 19, אך זו עסקה מכוננת בכל קנה מידה עבור המועדון השני מבירת ספרד. ז'ואאו פליקס, שפרץ לתודעה כמטאור בשמי ליסבון, סומן באופן מיידי כמועמד לחתום בריאל מדריד או בברצלונה, אך שתי הגדולות של ספרד הפסידו במאבק עליו דווקא לנציגה השלישית. זוהי הצהרת כוונות ברורה מצד החבורה של דייגו סימאונה, והמאמן הארגנטיני צפוי לבנות את הסגל החדש באיצטדיון ואנדה מטרופוליטנו סביב היהלום החדש.

ז'ואאו פליקס הוא שחקן רב גוני שתפקידו לא לגמרי מוגדר – הוא מסוגל לשחק כחלוץ שני, באגפים או בקישור ההתקפי. בכך הוא מזכיר את אנטואן גריזמן שעזב לברצלונה, אך הוא מהיר יותר מהצרפתי, קל רגליים, וניחן בכריזמה נדירה. הפורטוגלי נראה צנום ממבט ראשון, אולם מסוגל להתמודד מול בלמים חסונים, מצטיין בניתור ובמשחק ראש משובח, ותחילת הקדנציה שלו באתלטיקו נראית מבטיחה במיוחד. האוהדים האופטימיים מביעים תקווה זהירה כי הוא אף יהיה מסוגל לרשת את כריסטיאנו רונאלדו בנבחרת, ולהפוך לכוכב בקנה המידה שלו.


כבר החל לפרוע את השטרות. ז'ואאו פליקס (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP/Getty Images)

רודרי
זו היתה אחת ההעברות השקטות ביותר של הקיץ, בין היתר כי רודרי הוא בחור שקט להפליא, אשר אפילו המשיך להתגורר במעונות סטודנטים כאשר הפך לשחקן הרכב בוויאריאל. עם זאת, הגעתו של הקשר מאתלטיקו מדריד למנצ'סטר סיטי מכוננת וקריטית עבור אלופת אנגליה, והיא מהווה רכישה מהותית במיוחד עבור פפ גווארדיולה. מבחינת המאמן הקטלוני, אי אפשר להגזים בחשיבות התפקיד של סרג'יו בוסקטס, אשר למעשה קרוב במיוחד למשבצת שמילא פפ בעצמו במערך של יוהאן קרויף בתחילת שנות ה-90'. במנצ'סטר סיטי, לא היה תחליף בעמדה לפרננדיניו המתבגר, אך עכשיו עומד לרשותו של המאמן שחקן בן 23 אשר עולה כבר עכשיו במובנים מסוימים על הברזילאי הוותיק.

רודרי הוא האיש שאחראי על מניעת ההתקפות המתפרצות ועל ניווט המשחק מאחור. התקדמותו בעונה אחת אצל דייגו סימאונה באתלטיקו היתה מרשימה, וכעת הוא בשל פיזית ומנטלית לקצב המשחק בפרמייר-ליג. אחרי שהפך לבורג חשוב בהרכב נבחרת ספרד, השמיים הם הגבול מבחינתו, והוא צפוי להיות אחד השחקנים הדומיננטיים בממלכה בשנים הקרובות. בשביל שחקן כזה, לא חבל לשלם 70 מיליון יורו.


רודרי. צפוי להפוך לדומיננטי בליגה הטובה בעולם (IAN KINGTON/AFP/Getty Images)

מתייס דה ליכט
הבכורה של הבלם ההולנדי, שחגג זה עתה את יום הולדתו ה-20, במדי יובנטוס היתה קטסטרופלית. הוא נזרק להרכב בקרב הגדול מול נאפולי בעקבות הפציעה הקשה של ג'ורג'ו קייליני, והיה אשם ישירות בכל 3 השערים שכבשה הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי שביצעה קאמבק מופלא אחרי שהגברת הזקנה כבר הובילה 0:3. שער עצמי ביזארי של קאלידו קוליבאלי בזמן פציעות קבע 3:4 לאלופה ואיפשר למחדלים של דה ליכט לא לעשות כותרות גדולות מדי, אבל האתגר ברור – מצפה לנער עונה לא פשוטה. יובנטוס שילמה תמורתו 75 מיליון יורו כדי להקדים במירוץ את ברצלונה ואת פריז סן ז'רמן, וכעת חובת ההוכחה עליו. האם הוא מסוגל להיות העוגן בעורף לשנים ארוכות?

כאן המקום להיזכר בחוסן המנטלי של דה ליכט. גם הבכורה שלו במדי הנבחרת היתה אומללה – המאמן דאז דני בלינד זרק אותו למערכה בבולגריה במוקדמות המונדיאל בגיל 17 בגלל מכת פציעות, ופרשנים רבים סברו כי ההימור היה עלול לחסל את הילד – הוא היה אשם בשני השערים שספגו הכתומים והוחלף במחצית. ואולם, דה ליכט הגיב לחששות בביטול וטען שאינו מושפע מטעויות אלא רק לומד מהן. וכך היה בדרכו למעמד אחד הבלמים הנחשקים בתבל. אם התסריט יחזור על עצמו גם הפעם, הגברת הזקנה יכולה להיות מאושרת.


דה ליכט במדי הביאנקונרי (Emilio Andreoli/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי