צ'יצ'י התפעל מניימאר: "היה הרבה מעבר לציפיות שלי"

ניימאר
ניימאר | Michael Reaves/Getty Images

הכוכב הברזילאי כבש ובישל ב-2:2 נגד קולומביה, במשחקו הראשון אחרי כשלושה חודשים, המאמן לא הסתיר את התרגשותו: "תכננתי להחליף אותו, אבל הוא נראה טוב וחזק". וגם: החיבוק האמוציונלי אחרי שער השוויון

(גודל טקסט)

נבחרת ברזיל אירחה את הקופה אמריקה 2019 וגם זכתה בטורניר, אבל כבר בקיץ הקרוב תיערך מהדורה נוספת של התחרות – גביע אליפות דרום אמריקה אם תרצו – כשהמארחות יהיו במשותף ארגנטינה וקולומביה. אז לקראת התחרות שתחל בחודש יוני 2020, הגיעו האלופה הטרייה ברזיל ואחת מהמארחות הבאות, קולומביה, למיאמי, ארה"ב, למשחק הכנה לקראת הטורניר.

השתיים נפרדו ב-2:2 לאחר 90 דקות, כשגולת הכותרת של המשחק הייתה, כמובן, חזרתו של ניימאר לכר הדשא: אחרי כשלושה חודשי היעדרות, כזכור נפצע נגד קטאר בהכנות האחרונות לקופה אמריקה, הכוכב הגדול של הסלסאו שכאמור גם פספס את הקופה אמריקה 2019 בעקבות פציעה, לא רק השלים משחק מלא, אלא גם כבש ובישל. ניימאר מתאמן בימים אלו עם פריז סן ז'רמן לאחר שהוחלט כי יישאר לפחות עונה נוספת בעיר האורות, אבל בברזיל התרשמו מאוד מיכולתו אחרי חודשים ללא משחק רשמי, כמו גם מהעובדה שהצליח להשלים את מלוא 90 הדקות.


מאמן הסלסאו, צ'יצ'י, הודה בסיום כי תכנן להחליף את ניימאר במחצית השנייה, אבל הופעתו הטובה של מספר 10 וגם הפיגור אליו נקלעה ברזיל על אף שער יתרון מוקדם מנגיחה של קאסמירו, שינו את התוכניות. "שוחחתי עם הצוות המקצועי ואמרתי להם במחצית השנייה שאני אחליף אותו, גם אם כדי לשמור עליו, אבל צפיתי בו והוא נראה טוב, חזק – הרבה מעל הציפיות שלי".

ניימאר, שהשווה ל-2:2 ולמעשה קבע את תוצאת המשחק, מיהר לאחר הכיבוש לרוץ לעבר צ'צ'י, העניק לו חיבוק ולחש על אוזנו. המאמן טען בסיום שהיה זה רגע טהור שמסמל את החיבור והאמון ביניהם: "זה היה רגע של אמונה שלמה והבנה בינינו. ראינו שאנחנו חושבים בצורה דומה, זו מערכת יחסים מאוד שקופה. אני לא מנתח שום דבר, רק יכול לומר שיש לנו מערכת יחסים מצוינת והרגע הזה אחרי השער אולי מסמל אותה. מה הוא אמר לי? זה יישאר בינינו, אבל אני יכול לומר שהשבתי לו שעליו להמשיך באותו הריכוז ולהישאר חזק".


ניימאר וצ'צ'י ברגע המיוחד שלהם (Michael Reaves/Getty Images)

צ'יצ'י גם התייחס למצבו של ניימאר בפריז סן ז'רמן לאחר קיץ סוער בו קיווה לשוב לברצלונה, אבל בסופו של דבר נשאר בשורות אלופת צרפת שבמדיה הוא טרם שיחק העונה וספק גדול אם בהופעתו הראשונה הוא גם יזכה לאהבת הקהל: "תומאס טוכל (מאמן פ.ס.ז') אמר שניימאר כשיר לשחק כבר מלפני 10 ימים והיום ראינו את זה. אם אתה מתאמן חזק, אז רואים את זה. ניימאר הוא אתלט ברמה הכי גבוהה".

על המשחק הוסיף המאמן: "הגיע לנו פנדל, אבל המארגנים החליטו שלא יהיה כאן VAR. זה היה משחק נהדר, בקלות זה יכול היה להיות גמר הקופה אמריקה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי