היסטוריה באיראן: נשים יכולות לרכוש כרטיסים לכדורגל

אוהדות איראן
אוהדות איראן | Twitter

כשבועיים לאחר שפיפ"א הודיעה כי האפלייה נגד נשים הסתיימה, 3,500 הבטיחו את מקומן ביציעים המיוחדים שהוקצו להן באצטדיון "אזאדי" בטהרן לקראת המשחק נגד קמבודיה. אוהדות בתגובה: "האפלייה עדיין קיימת"

(גודל טקסט)
היסטוריה באיראן. בתקופה האחרונה המחאה של נשות המדינה האסייתית לגבי האפלייה הגדולה במדינה כלפיהן הגיע לתודעה העולמית, בעיקר בגלל האירוע בו אוהדת כדורגל בת 29 הציתה את עצמה למוות במחאה על כך שנאסרה בשל העובדה כי ניסתה להיכנס למשחק כדורגל במדינה. נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו הודיע לפני כשבועיים כי בעקבות האירוע המצמרר, הרשויות באיראן יאפשרו לנשים להיכנס למשחק הנבחרת הקרוב נגד קמבודיה במסגרת מוקדמות גביע העולם.


היום (שישי) הרגע ההיסטורי במדינה הפך רשמי, כאשר ארבעה יציעים באצטדיון '"אזאדי" שבטהרן נצבעו בסגול באתרי מכירות הכרטיסים, וליד הצבע נכתב "מיועד לנשים". לראשונה ב-40 שנות קיומה של איראן, נשים יוכלו להיכנס למשחק כדורגל באופן חוקי.


התגובות לאירוע ההיסטורי לא איחרו להגיע לרשתות החברתיות, בהן התנועות למען שוויון הזכויות לנשים כתבו: "ברוך הבא למשחק היפה" והוסיפו התג "בואי איתי למגרש". מעל ל-3,500 כרטיסים נכשו בעשר הדקות הראשונות למכירה.


אצטדיון אזאדי בטהרן. נשים יכנסו אליו לראשונה (ויקיפדיה)
אצטדיון אזאדי בטהרן. נשים יכנסו אליו לראשונה (ויקיפדיה)


אוהדות רבות הביעו את דעתן ברשת הטוויטר וכתבו: "זהו רגע היסטורי, אך זה עדיין לא שוויון. אנחנו עדיין מוגבלות מאוד בתוך האצטדיון, כולל במספר הכיסאות הקטן שהוקצע לנו. היציעים של הגברים כמעט ריקים לגמרי, אך אנחנו לא יכולות לשבת שם. לפי חוקי פיפ"א, זו עדיין אפלייה". אוהדת נוספת ציינה: "אני רוצה ללכת עם הילד הקטן שלי למשחק, אבל לא יכולה לשבת איתו. אנחנו לא רוצות את ההפרדה הזו".


תרשים היציעים לקראת המשחק נגד קמבודיה. ניתן לראות את המקומות שהוקצו לנשים, הכוללים כניסות נפרדות ושירותים נפרדים (Twitter)
תרשים היציעים לקראת המשחק נגד קמבודיה. ניתן לראות את המקומות שהוקצו לנשים, הכוללים כניסות נפרדות ושירותים נפרדים (Twitter)







מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי