ארגנטינה בסגל חסר בגרמניה, בירהוף: "רצינו לבנות מחדש"

נבחרת גרמניה, נבחרת ארגנטינה
נבחרת גרמניה, נבחרת ארגנטינה | Laurence Griffiths/Getty Images

האלביסלסטה תתארח אצל הנבחרת של לב בשחזור גמר מונדיאל 2014 (רביעי, 21:35, ישיר בספורט1). מסי ושאר שחקני ההתקפה הבולטים ייעדרו, מרטינס עשוי לפתוח בחוד. טר שטגן יפתח בין הקורות של המאנשפט

(גודל טקסט)

גמר מונדיאל 2014 הפגיש ביו ארגנטינה לגרמניה, במשחק בו ניצחו המאנשפט 0:1 משער שעל מריו גצה. מחר (21:35, שידור ישיר בספורט1) נקבל שיחזור של הגמר הגדול, כששתי הנבחרות ייפגשו למשחק ידידות בסיגנל אידונה פארק בדורטמונד. המאזן בין הנבחרות עומד על עשרה ניצחונות לארגנטינה, אל מול שמונה ניצחונות לגרמניה ועוד ארבע תוצאות תיקו. אמנם מדובר במשחק לא רשמי, אך בהחלט קרב בין שתי הענקיות, שחולקות יחדיו שישה גביעי עולם הוא תמיד מעניין. 

נבחרת ארגנטינה שהשתתפה הקיץ בקופה אמריקה והודחה על ידי ברזיל בחצי הגמר, כשהיא מנצחת לאורך הטורניר רק את נבחרות ונצואלה וקטאר, תחפש ניצחון ראשון על נבחרת גדולה תחת הדרכתו של המאמן ליונל סקאלוני. ליאו מסי, שייעדר מהמשחק אמר על המאמן: "ההתאחדות עשתה החלטה טובה, כשנתנה לו את התפקיד באופן קבוע. כעת, יש לו את הזמן והמרחב שהוא צריך כדי לעבוד עם הנבחרת הלאומית".

האלביסלסטה מגיעים למשחק בסגל חסר במיוחד. כוכבים גדולים כמו אנחל די מריה, סרחיו אגוארו, מאורו איקרדי וכמובן הפרעוש – לא ישחקו. מלבד זאת גם שחקני בוקה ג'וניורס וריבר פלייט, שמתכוננים למפגש הגומלין בניהם בעוד כשבועיים בחצי גמר גביע הליברטדורס – ייעדרו. ניקולס אוטמנדי צפוי לפתוח במרכז ההגנה עם סרט הקפטן, כשמרקוס רוחו אמור לשתף איתו פעולה. לאנדרו פארדס ורודריגו דה פול, קשרה של אודינזה יעלו במרכז הקישור, בעוד לאוטרו מרטינס יפתח בחוד ההתקפה, כשפאולו דיבאלה עשוי לפתוח לצידו.

לאוטרו מרטינס. החלוץ בכושר נהדר מפתיחת העונה (Edward A. Ornelas/Getty Images)

נבחרת גרמניה, לא מגיעה במצב טוב יותר למשחק מבחינת הסגל. אל רשימת הנעדרים הארוכה הכוללת את לירוי סאנה, אנטוניו רודיגר, לאון גרוצקה, ניקו שולץ וג'וליאן דרקסלר התווספו טוני קרוס וג'ונס הקטור, כשגם טימו ורנר ואילקאיי גונדואן בספק להתמודדות. "זה קשה בצורה בלתי רגילה". אמר מנהל הנבחרת אוליבר בירהוף והמשיך: "רצינו לבנות את הנבחרת מחדש, לצמוח יחד ולבלות ביחד, יש לנו הרבה עבודה לקראת יורו 2020. מצד שני זה נותן לנו אפשרות לתת במה לשחקנים אחרים".

שוער ברצלונה מארק אנדרה טר שטגן, יפתח בין הקורות לאחר הקרב המתוקשר שלו ושל מנואל נוייר. כזכור, לאחר ההפסד 4:2 להולנד במוקדמות היורו, טר שטגן שפתח על הספסל הביע ביקורת על ספסולו ואמר: "מה שקורה בנבחרת משגע אותי". הודעה שגררה תגובות מנשיא באיירן מינכן, שאיים לא לשלוח שחקנים למאנשפט, ומנוייר עצמו שאמר: "אני לא בטוח שזה מועיל, לא מבין אותו". השוער הוותיק צפוי לקבל את חולצת ההרכב בחזרה במשחק הבא מול אסטוניה במוקדמות היורו.

מאמן הנבחרת יואכים לב התייחס לנושא והבהיר: "כפי שאמרתי בעבר, מנואל נוייר הוא הקפטן שלנו והשוער הראשון של גרמניה לקראת יורו 2020. אנחנו יכולים להיות שמחים שיש לנו שני שוערים ברמה גבוהה". לב צפוי לפתוח עם ניקלאס זולה ומרסל הלסטנברג בחלק האחורי, בעוד ג'ושוע קימיך יוביל את חוליית הקישור. קאי הארבץ, סרג' גנאברי ומרקו רויס אמורים לשתף פעולה ולהוביל את ההתקפה הגרמנית.

טר שטגן ונוייר. שוער ברצלונה יפתח בין הקורות (JONATHAN NACKSTRAND/AFP/Getty Images)
טר שטגן ונוייר. שוער ברצלונה יפתח (JONATHAN NACKSTRAND/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי