לא כריסטיאנו ולא מסי: מוריניו בחר את השחקן הגדול ביותר

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | AFP

"המיוחד" נשאל בריאיון מי לדעתו השחקן הגדול ביותר שידע ענף הכדורגל ולמרות שאפשר היה להניח שיהיה זה CR7, אותו אימן ובשל מוצאם המשותף, כהרגלו סיפק תשובה אחרת

(גודל טקסט)

ז'וזה מוריניו חזר השבוע לכותרות כאשר נשיא ליון אישר שהוא סירב להתמנות למאמן הקבוצה ומצפה לשוב בקרוב לפרמיירליג, אבל הבוקר (שבת) שמו של "המיוחד" שוב עלה ברחבי היבשת ולא בהקשר של קבוצתו הבאה, אלא מפני שבחר מי היה השחקן הגדול ביותר מבחינתו – ולא, זה לא אחד מבין ליאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו.

ניתן היה להעריך שמוריניו, שכמובן אימן את CR7 בתקופתם המשותפת בריאל מדריד וגם בשל היותם פורטוגלים, יבחר בכריסטיאנו רונאלדו לגדול השחקנים בכל הזמנים, אבל הוא הפתיע כאשר החמיא לכוכב יובנטוס כיום וכמובן גם לליאו מסי, שלדעת רבים בדור הנוכחי על תואר על השחקן הטוב ביותר הוא בינו לבין כריסטיאנו, אבל בחר דווקא שחקן אחר שהוא זכה לאמן.

עוד הרבה לפני שמוריניו זכה לקבל את תפקיד המאמן הראשי בתחילת שנות ה-2000, הוא שימש כמתורגמן ולאחר מכן השתדרג לעוזר המאמן של בובי רובסון האנגלי, איתו עבר מספורטינג ליסבון לבנפיקה ולאחר מכן לפסגת הקריירה דאז, לברצלונה, שם התוודע מקרוב "המיוחד" לכישרון של אולי השחקן הכי מיוחד שהיה, רונאלדו הברזילאי.


רונאלדו נזאריו במדי נבחרת ברזיל (Mark Sandten/Bongarts/Getty Images)

"רונאלדו, אני מתכוון ל'אל פנומנו' (הפנומן), כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי, לכולם יש קריירות ארוכות ומפוארות. אלה שחקנים שבמשך 15 שנה היו בטופ העולמי בכל יום ויום, אבל אם אני צריך לבחור על פי כישרון ויכולת, אף אחד לא טוב יותר מרונאלדו. כשהוא היה בברצלונה תחת רובסון, הבנתי שאני רואה את השחקן הכי טוב בעולם וכזה שלא ראיתי מימיי".

מוריניו שימש כעוזר מאמן בברצלונה במשך ארבע שנים, המשיך גם תחת לואי ואן חאל אחרי שרובסון עזב את קטלוניה תוך שנה, אבל בילה תקופה די קצרה עם רונאלדו שנמכר לאינטר ב-1997: "הפציעות הרגו אותו, אחרת הוא היה עושה דברים עוד יותר גדולים שקשה להאמין להם, אבל מה שהיה לו בגיל 19 זה פשוט יוצא דופן", אמר "המיוחד" על עונה בה הבקיע הברזילאי 47 שערים ב-49 הופעות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי