אקס מכבי תל אביב: "עפו מעליי טילים, לא היה ראש לכדורגל"

רוברט ארנשואו
רוברט ארנשואו | Stu Forster/Getty Images

רוברט ארנשואו, שהושאל למועדון מקרדיף ב-2012, סיפר בראיון על החוויה המפחידה שלו בעיר בתקופת ההסלמה מול עזה: "זוכר את הפעם הראשונה ששמעתי אזעקה. הרגשתי כאילו עברתי חמש או שש שנים"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

את רוברט ארנשואו אתם זוכרים? החלוץ הוולשי שיחק במכבי תל אביב בתקופת ג'ורדי קרויף ואוסקר גרסיה, לא הרשים ושוחרר אחרי חצי שנה. אבל ייתכן שלא יכולתו המקצועית היא שגרמה לעזיבתו: ארנשואו התראיין היום (שלישי) בוויילס ובין הסיפורים על אוהדי קרדיף לחייו אחרי הפרישה, הוא סיפר על התקופה בישראל לפני שבע שנים – בדיוק בחודשים שקדמו למבצע "עמוד ענן", אז רקטות מעזה הגיעו לתל אביב והתעופפו מעל לראשו של החלוץ שלא ציפה לחשוש לחייו בתקופה הקצרה שלו בארץ.

"חתיכת התנסות", סיפר ארנשואו, "המלחמה בין ישראל לעזה נמשכה שנים, אבל אמרו לי שהמצב שקט. הגעתי לשם, ותוך חודש עפים מעליי טילים. זאת היתה הפעם הראשונה שהטווח הגיע עד איזור המרכז".

"הטילים חצו את השמיים במשך שבועות, לא היה ראש לכדורגל. התעסקתי כל הזמן רק בפוליטיקה. זה היה הרבה יותר חשוב אז".

ארנשואו במדי ונקובר, בה פרש.
ארנשואו במדי ונקובר, בה פרש. "החווייה עזרה לי כמאמן" (Rich Lam/Getty Images)

ארנשואו המשיך: "אני זוכר את הפעם הראשונה ששמעתי אזעקה. הייתי בחוץ ומיד חיפשתי בניין להיכנס לתוכו. אנחנו בעיר מודרנית ודברים כאלה קורים, זה לא ייאמן. אתה באמצע אימון כדורגל ויכול להיהרג בכל רגע. זה פשוט משוגע, כשחושבים על זה".

"המצב נרגע אחרי מספר שבועות", סיכם אקס הצהובים, "ואז התחלנו לשחק כמו שצריך. אבל החוויה שעברתי שם עזרה לי מאוחר יותר בקריירה כמאמן. זה שינה אותי. הרגשתי כאילו עברתי חמש או שש שנים בתקופה הזו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי