ליברפול וריאל בפנים: המבנה החדש של גביע העולם למועדונים

גביע העולם למועדונים
גביע העולם למועדונים | GIUSEPPE CACACE/AFP/Getty Images

לפי ה'ניו יורק טיימס', המתווה אמור להחליף את גביע הקונפדרציות ויתקיים כל בארבע שנים. הטורניר הראשון במתכונת החדשה מתוכנן ליוני 2021 בהשתתפות 24 קבוצות, שמונה מתוכן אירופיות. גם צ'לסי ואתלטיקו כלולות

(גודל טקסט)

הפורמט החדש של גביע העולם למועדונים, שאושר על ידי פיפ"א במרץ האחרון, ממשיך לרקום עור וגידים. ב'ניו יורק טיימס' פורסם אתמול (ראשון) כי בישיבת הדירקטוריון הקרובה של התאחדות הכדורגל הבינלאומית, שתתקיים ביום שישי הקרוב בשנחאי, סין תוכרז כמארחת של המפעל.

במקום הטורניר המצומצם שהתקיים בחודש דצמבר מדי שנה, בהשתתפות שש הקבוצות שזכו באליפות בכל אחת מהקונפדרציות של פיפ"א, המפעל יכלול 24 קבוצות במתכונת החדשה שלו. ברגע שהתכנית תיכנס לתוקף, הוא אמור להחליף את גביע הקונפדרציות, פורמט שלא צלח במיוחד, כך שהוא ייערך כל ארבע שנים והראשונה שבהן מתוכננת ליוני 2021, אם כי התאריכים אינם רשמיים בשלב זה.

בדומה לחלוקת הכרטיסים הנהוגה בגביע העולם לנבחרות, אופ"א תקבל את הנציגות הגדולה ביותר וצפויה לשלוח שמונה קבוצות. דרום אמריקה תשלח שש נציגות, את אסיה, אפריקה וצפון אמריקה ייצגו שלושה מועדונים ואת אוקיאניה אחד.

אלופת אירופה המכהנת תשחק במפעל המחודש (Gettyimages)
אלופת אירופה המכהנת תשחק במפעל המחודש (Gettyimages)

את הכרטיסים מאירופה אמורות לתפוס ארבע הזוכות האחרונות בליגת האלופות ובליגה האירופית בארבע העונות שיקדימו את הטורניר. לפי הדיווחים, מקומן של ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד, ליברפול וצ'לסי, כבר מובטח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי