קלופ לקראת הגמר: "פלמנגו עדיין לא פגשה קבוצה כמו ליברפול"

אליסון, רוברטו פירמינו
אליסון, רוברטו פירמינו | KARIM JAAFAR/AFP via Getty Images

38 שנה לאחר שהברזילאים הביסו 0:3, אלופת אירופה מקווה לנקום בגביע העולם לקבוצות: "הם יכולים לחזור הביתה כגיבורים וזה נכון שבאירופה מסתכלים אחרת על המפעל, אך אנו רוצים לשנות את זה". ואן דייק התאמן

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

בדצמבר 1981, לפני 38 שנה, נפגשו אלופת אירופה ואלופת דרום אמריקה ביפן. היו אלה פלמנגו הברזילאית וליברפול האנגלית שהתמודדו על תואר "הגביע הבין יבשתי", כפי שנקרא דאז. זה הסתיים ב-0:3 מוחץ לברזילאים, כשעל ההצגה ניגן זיקו, כוכב פלמנגו והסלסאו. מחר (שבת, 19:30) הן שוב ייפגשו כזוכות הליברטדורס וליגת האלופות, הפעם בקטאר במסגרת גמר גביע העולם לקבוצות, אחרי שהמייטירדס עברו את מונטריי המקסיקנית עם 1:2 בתוספת הזמן וגם בחצי הגמר הראשון בוצע מהפך, אז האדומים שחורים רשמו 1:3 על אל הילאל הסעודית.

ליברפול מעולם לא זכתה בתואר, מכיוון שגם בגמר האחרון שלה במסגרת זו, לפני 14 שנה, בדצמבר 2005, היא פגשה יריבה מברזיל ונכנעה 1:0 לסאו פאולו, אלא שקשה אפילו להשוות בין החבורה של יורגן קלופ לזו של רפא בניטס מהעשור שעבר. ליברפול, כידוע, מחזיקה ביתרון משמעותי של 10 נקודות על פני לסטר שבמקום השני והיא קרובה מתמיד לאליפות ראשונה לאחר 30 שנה – על שאפילו חצי עונה לא עברה ואנו רק בחודש דצמבר – כשבמאזנה 16 ניצחונות מ-17 מחזורי פרמיירליג, מעדה רק ב-1:1 נגד מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד.

למסיבת העיתונאים של ליברפול לקראת המשחק התייצב המאמן יורגן קלופ, מלווה בשוער הברזילאי אליסון בקר, שהיה הראשון לדבר ונשאל תחילה על כך שלא זכה בכדור הזהב: "קשה לומר שהגיע לי לזכות, רק בקבוצה שלי יש מינימום חמישה שחקנים שהשפיעו גם על הקבוצה וגם על נבחרתם. למאנה הגיע לזכות, לוואן דייק, לסלאח. זה בכל מקרה לא מה שחשוב לנו, אלא לזכות עם ליברפול בתארים וכמובן שגם עם הנבחרות שלנו. זה כל מה שאני שואף להשיג בקריירה שלי".


פירמינו חוגג. בחצי הגמר עלתה ליברפול בתוספת הזמן (KARIM JAAFAR/AFP via Getty Images)

על גביע העולם לקבוצות: "זה טורניר מאוד חשוב לברזילאים ובטח שלאלה שמשתתפים במשחק. אנחנו נפגוש קבוצה שזכתה בליברטדורס, ואפשר להרגיש את תמיכת הקהל שלה שכבר הגיע לפה וגם בחצי הגמר היו למעלה מ-10,000 אוהדי פלמנגו, אבל אנחנו זכינו בליגת האלופות וזה לא משחק גדול רק בשבילם – אלא גם בשבילנו".

לאחר מכן היה זה המנג'ר יורגן קלופ שעדכן לגבי הפצועים, וירג'יל ואן דייק שהיה חולה בימים האחרונים ונעדר מחצי הגמר נגד מונטריי וכן ג'ורג'יניו ויינאלדום הפצוע: "שניהם לקחו חלק באימון ואנחנו נראה אם הם ישחקו מחר. אין לנו בעיית פציעות, אבל שיחקנו ביום רביעי בערב ועכשיו יום שישי אז ננצל כל שעה כדי לסייע לשחקנים ונראה מי יכול לפתוח בהרכב מחר".

על הכדורגל הברזילאי: "אבא שלי תמיד אמר לי 'לא משנה מה יקרה בעתיד, פלה הוא הגדול בכל הזמנים', אז כדורגל ברזילאי תמיד גורם לי לחשוב על פלה. אני יודע למה לצפות מפלמנגו, קבוצה עם סגנון מרשים, הרכב חזק ויציב וקבוצה שיודעת מה עליה לעשות. זו קבוצה מצליחה שכמעט שלא מפסידה משחקים. זה גם נכון שמעולם לא שיחקתי נגד קבוצה מברזיל, אבל זו גם קבוצה שמעולם לא פגשה יריבה כמו ליברפול הנוכחית".

השבוע המוזר שעבר על ליברפול, ששיחקה עם המילואים בגביע הליגה וחטפה 5:0 מאסטון וילה: "אנחנו ופלמנגו בסיטואציות שונות. הם הגיעו לכאן במטרה ברורה לזכות ולחזור כגיבורים, מאיתנו ביקשו להישאר בבית כדי לשחק בגביע הליגה ובסוף אנחנו כאן – ואנחנו רוצים לזכות. באירופה מסתכלים אחרת על גביע העולם לקבוצות, אבל אנחנו רוצים לשנות את זה. לרוב אוהדי ליברפול לא אכפת מזה, אבל אפשר היה לראות כמה מונטריי וגם פלמנגו משקיעות במפעל. אנחנו מרגישים את הלחץ, אבל יודעים שזו גם הזדמנות עבורנו. עם זאת, אם פלמנגו תזכה כנראה שתהיה להם מסיבת ענק בברזיל. אנחנו נשחק נגד לסטר".

פלמנגו, שזכתה בליברטדורס הודות ל-1:2 סופר דרמטי על ריבר פלייט בחודש שעבר, היא גם אלופת ברזיל הטרייה שבין כוכביה אפשר למצוא את המגן השמאלי פיליפה לואיס, בחוד מככב גבריאל ברבוסה הידוע בכינוי גביגול ועל הקווים שלה עומד ז'ורז'ה ז'סוס הפורטוגלי, אקס בנפיקה וספורטינג.


גביגול וגביע הליברטדורס בחודש שעבר (Raul Sifuentes/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי