בהובלת ליברפול ומכבי תל אביב: הקבוצות שלא הפסידו העונה בליגה

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | Alex Pantling/Getty Images

האדומים של קלופ מאיימים על השיא ההיסטורי של ארסנל, האלופה הצהובה הפסידה רק משחק אחד בעונה וחצי עם איביץ', וגם: מנור סולומון ושחטאר משייטים לעוד תואר, מה קורה ביוון ובצ'כיה?

(גודל טקסט)

רוב הליגות באירופה מתחילות את הסיבוב השני בחודש ינואר. כמעט כל הקבוצות הגדולות באירופה כבר רשמו לפחות הפסד ליגה אחד. בחמש הליגות הגדולות, אלופת אירופה ליברפול היא כמובן יוצאת הדופן. פרט לכך, מכבי תל אביב של ולדימיר איביץ' מתהדרת גם כן במאזן נקי מהפסדים, ובסך הכל יש עוד שש קבוצות כאלה.

ליברפול משיגה מספרים טובים יותר אפילו מהחלומות הוורודים ביותר של קלופ. 20 ניצחונות ב-21 משחקי ליגה יחד עם תיקו נוסף – באולד טראפורד נגד מנצ'סטר יונייטד. מאז ינואר שעבר, כשנכנעה 2:1 למנצ'סטר סיטי במשחק העונה – הקבוצה מאנפילד לא הפסידה והיא דולקת אחרי השיא בממלכה. 

אלופת אירופה  כבר מחזיקה ברצף הארוך בהיסטוריה של הכדורגל האנגלי עם לא פחות מ-38 משחקים. בעוד שני משחקים היא תשתווה לצ'לסי של ז'וזה מוריניו, שלא נכנעה בין אוקטובר 2004 ונובמבר 2005 (הרצף נקטע על ידי מנצ'סטר סיטי), ואז יתייצב בפניה אתגר נוסף – השיא ההיסטורי של ארסנל של ארסן ונגר. ה"בלתי מנוצחים" לא הפסידו במשך 49 משחקים, ממאי 2003 ועד אוקטובר 2004, עד שמנצ'סטר יונייטד ואלכס פרגוסון קטעו זאת.  ארסנל לא הפסידה אף משחק בעונת 2003/04, וכעבור שמונה שנים יובנטוס של אנטוניו קונטה רשמה הישג זהה כשזכתה באליפות עם 23 ניצחונות ו-15 תוצאות תיקו

ב"אס" הספרדי התייחסו גם להצלחה של מכבי תל אביב של ולדימיר איביץ' שבחלוף 18 מחזורים מחזיקה במאזן של 13 ניצחונות ו-5 תוצאות תיקו. כיאה לעיתון ספרדי, באתר התייחסו בעיקר לז'איר אמאדור ששיחק בעבר בהואסקה, וכמובן לאנריק סבוריט, עליהם נכתב כי יש להם חלק נכבד בהגנת הברזל של הצהובים והרקורד הנקי מהפסדים.  בעונה שעברה הפסידה מכבי לראשונה רק במחזור ה-33 כשנכנעה 3:2 לבני יהודה.  זה היה ההפסד היחיד של איביץ' ב-54 משחקי ליגה כמאמן.

שחקני מכבי תל אביב. הפסד ליגה בודד עם איביץ' בעונה וחצי (דני מרון)

שחטאר דונייצק של מנור סולומון היא אימפריה מקומית, אלופת שלוש העונות האחרונות מחפשת את התואר הרביעי ברציפות כשבמאזנה 16 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. שחטאר מובילה ביתרון מבטיח של 14 נקודות על פני דינמו קייב השנייה בטבלה. שחטאר, כזכור, סיימה במקום השלישי בשלב הבתים בצ'מפיונס ויפגשו את בנפיקה בליגה האירופית. ג'וניור מוראס כבש 15 שערים ב-16 משחקים.

עוד קבוצה שדוהרת לאליפות היא סלאביה פראג כשניצחה ב-17 מתוך 20 מחזורי הליגה והיא מוליכה ב-16 נקודות על פני ויקטוריה פלזן. סוד הקסם שלה הוא משחק ההגנה הנפלא – ארבעה שערי חובה בלבד. הקבוצה הרשימה גם בשלב הבתים בליגת האלופות על אף שסיימה אחרונה, כשסיימה בתיקו 1:1 עם אינטר בסן סירו והצליחה גם לעצור את ברצלונה (0:0) בקאמפ נואו.

אולימפיאקוס מוליכת הליגה היוונית רוצה לשחזר את ההישג של פאוק סלוניקי שסיימה את העונה שעברה ללא הפסד ועם אחוזי הצלחה מטורפים – 26 ניצחונות וארבע תוצאות תיקו. ליוונים יש 13 ניצחונות וחמש תוצאות תיקו, והם מוליכים רק בנקודה על פני האלופה המכהנת, כשבליגה האירופית היא תפגוש את ארסנל.

מנור סולומון חוגג בליגת האלופות. יתרון ברור בליגה המקומית ( OLI SCARFF / Contributor)

רד בול זלצבורג האוסטרית מצליחה גם בעידן שאחרי מואנס דאבור, השאלה האם היא תמשיך ככה לאחר עזיבתו של ארלינג הולאנד שנמכר לבורוסיה דורטמונד. אחרי שש אליפויות רצופות, הפעם היא נתקלה באתגר קשה יותר, אך עדיין מובילה בשתי נקודות על פני לאסק. במאזנה 13 ניצחונות ו-5 תוצאות תיקו. שתי המוליכות יפגשו במשחק החזרה מהפגרה ב-14 בפברואר.

אחרונה חביבה ברשימה היא לודוגורץ' קבוצתם של מאוויס צ'יבוטה ודן ביטון. הבולגרים נמצאים בתקופה פחות טובה עם שלושה משחקים ברציפות ללא ניצחון, אך עדיין ללא הפסד: 14 ניצחונות ב-20 מחזורים. בליגה האירופית יהיה בפניה אתגר עצום בדמות אינטר. את שלב הבתים הם עברו בקושי והובסו פעמיים נגד אספניול.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי