לא רק בב"ש: וואקמה עוד יצעיד את טרבזונספור לאליפות היסטורית

טוני וואקמה
טוני וואקמה | Gettyimages

כשנה וחצי מאז שעזב את ישראל, הניגרי מבסס את מעמדו כאחד הכוכבים בטורקיה. האוהדים מאוהבים, ההצלחה מזכירה נשכחות וסנסציה בהחלט על הפרק. יוכין על הגיבור החדש בטרבזון

(גודל טקסט)

 "אם ליברפול יכולה לזכות באליפות, גם טרבזונספור יכולה". המשפט הזה חוזר על עצמו בעיר על שפת הים השחור, אשר מחכה לתואר הנכסף זמן רב יותר אפילו בהשוואה לאדומים מאנפילד. האליפות האחרונה במרסיסייד היתה ב-1990, בטרבזון חגגו את התואר האחרון ב-1984. מאז חוו שם בעיקר אכזבות, אבל העונה יש ציפיה ליותר, ואחד הגיבורים הראשיים במאבק הדרמטי הוא אנתוני וואקמה.

החלוץ הניגרי, שעזב את הפועל באר שבע לפני שנה וחצי, לוהט במיוחד לאחרונה. את שנת 2019 הוא סיים עם משחק מצוין ושער בניצחון 2:6 על קייסריספור. המועדון נכנס מיד לאחר מכן למשבר כאשר הנשיא אחמט אגוילו פיטר במפתיע את המאמן הפופולרי אונאל קראמאן, אבל הדרמה מאחורי הקלעים לא השפיעה בינתיים על התוצאות. את השנה האזרחית החדשה פתחה טרבזונספור עם 0:2 על דניזליספור בגביע, ואתמול הגיעה השישייה השניה ברציפות בליגה. הפעם חלקו של הניגרי היה גדול אפילו יותר – וואקמה הרשים עם צמד שערים מרהיבים והוסיף גם בישול בדרך ל-0:6 על קסימפאשה. בכך שיפר את מאזנו בליגה ל-7 שערים ו-5 אסיסטים ב-18 משחקים, והפרשנים רואים בו מנהיג של ממש.

"וואקמה עושה ככל העולה על רוחו באגף השמאלי. הוא אחד הכוכבים הדומיננטיים ביותר בליגה, ואפשר להקביל את סגנונו לזה של אריאן רובן – רק שהוא חותך משמאל כדי לבעוט בימין, ולא להיפך", מספר העיתונאי ארן סריגול, "כולם מכירים את התנועה הזו, אבל קשה מאוד לעצור אותו בכל זאת. וואקמה משלב טכניקה עם עוצמה טהורה".


"שילוב של טכניקה ועוצמה טהורה" (Anadolu Agency / Contributor)

החיבור של החלוץ לקהל מושלם. הוא עשה זאת גם בבירת הנגב, אולם מתקבל הרושם כי הקשר לאוהדים בצפון טורקיה חזק אפילו יותר. "טוני לא מפסיק לדבר בראיונות עד כמה הוא מאושר כאן, ועד כמה הוא אוהב את העיר ואת האנשים. מאז שהגיע לכאן, הוא משדר רק חיוביות ואופטימיות, והחיוכים שלו שווים המון. ביציעים מחזירים לו אהבה", אומר האוהד אליצ'ן, בעל מנוי למשחקי טרבזונספור, ויש לו גם קביעה מעניינת. "בעיניי, וואקמה הוא אחד הזרים הטובים ביותר בתולדות המועדון, ואולי גם בתולדות הליגה כולה. הוא חזק באופן יוצא דופן, מהיר וחד. הוא מסוגל להכריע משחקים לבדו אם יש צורך".

למעשה, זו התכונה החשובה ביותר של הניגרי בעיני מעריציו. "אנחנו קוראים לו המוח. הוא פותר את הבעיות בזכות חוכמתו. וואקמה מציל אותנו ברגעים הקשים ביותר. הוא חיוני לחלוטין, אי אפשר להסתדר בלעדיו. כדי להצליח בטרבזונספור, לא מספיק שיהיה לך כשרון. צריך גם להזיע ולעבוד קשה. מחוייבות חשובה יותר מהברקות. לוואקמה יש מחוייבות בלתי מתפשרת, והוא מספק כמובן גם את ההברקות הנדרשות. התחברנו אליו כאשר הגיע, ומעמדו רק הולך ומתחזק מאז", מספר האוהד בוראק.

פתיחת הקדנציה החדשה של וואקמה בטורקיה אכן היתה מזהירה. כבר במשחקו השני במדים החדשים, בספטמבר 2018, הוא הפציץ צמד בניצחון הענק 0:4 על גלאטסראי. גם בתחילת עונה שעברה היו למועדון שאיפות ללכת עד הסוף בקרב על התואר, אך נקודות רבות מדי הלכו לאיבוד בחודשי החורף, וגם סיומת מצוינת לא הצילה את המצב. טרבזונספור סיימה במקום הרביעי, במרחק 6 נקודות מהאלופה גלאטסראי ומעולם לא היתה מעורבת באמת במאבק על הכתר.

הפעם, נדמה כי המצב שונה כי כל קבוצות הפאר מגלות חוסר יציבות קיצוני, והקרב בצמרת פתוח לחלוטין. סיבאספור המפתיעה מובילה כעת את הטבלה, ואתמול היא עשתה צעד חשוב נוסף לעבר החלום עם 1:2 מזהיר על בשיקטאש באיסטנבול, אבל גורמים רבים בטורקיה מעריכים כי המועדון הקטן עלול לאבד בסופו של דבר את המומנטום.


הסיכוי להפתיע בהחלט קיים (Gettyimages)

אם זה יקרה, טרבזונספור מחכה בעמדה נוחה יחסית. היא מדורגת כיום שלישית, במרחק 5 נקודות מהפסגה, ומקדימה בנקודה את פנרבחצ'ה. גלאטסראי ובשיקטאש רחוקות כבר 10 נקודות מהמקום הראשון, ובתום 18 מחזורים הפער הזה משמעותי למדי. לזכותה של טרבזונספור מאזן ההתקפה הטוב בליגה, בעיקר בזכות שתי השישיות המדוברות – היא כבשה 41 שערים עד כה. היא מציגה את מלך שערי הליגה, אלכסנדר סורלוט הנורבגי, שהרשית כבר 15 פעמים. גם לוח המשחקים עשוי לפעול לטובתה – היא תארח את סיבאספור, בשאקשהיר ופנרבחצ'ה.

הכושר הנהדר של וואקמה מעודד מאוד את האוהדים. בעונה שעברה, הוא היה השחקן המצטיין של הקבוצה, עם 10 שערים ו-10 בישולים, למרות שהגיע בשלהי הקיץ ולא השתתף במחנה האימונים הראשון. בחוזהו הוכנס סעיף מאתגר לפיו יקבל בונוס מיוחד של 100 אלף יורו בתנאי שיהיה מעורב ב-20 שערי ליגה – והוא אכן עמד במשימה. הסעיף הזה תקף גם העונה, והניגרי עומד נכון לעכשיו על מעורבות ב-12 שערים. לאיש אין ספק שהוא יקבל את הכסף עד מאי, ואולי אף מוקדם יותר.

"תמיד יש ספקות לגבי האפשרות לזכות באליפות בגלל שהשלטון לא תומך בנו. הפוליטיקאים דוחפים תמיד לכיוון פנרבחצ'ה, גלאטסראי ובשיקטאש, ועכשיו גם בשאקשהיר מקורבת לארדואן. אנחנו מייצגים רק את עצמנו, ולכן קל לדחוק אותנו הצידה. ההמתנה שלנו ארוכה מאוד. אבל מי יודע, אולי זה בכל זאת יקרה העונה, כי היא לחלוטין בלתי צפויה. יש לנו סגל מצוין, אנחנו משחקים כדורגל חיובי, וכולנו תקווה שהשינויים בעמדת המאמן לא יעצרו את המומנטום. אנחנו סומכים על המוח וואקמה שימשיך לעשות את המיטב", אומר אליצ'ן. האיש שסייע לבאר שבע לקטוע בצורת בת 40 שנה, ישמח לעזור לטרבזונספור לזכות באליפות ראשונה אחרי 36 שנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי