Sport1 Banner

דיווח בצרפת: ג'יאני אינפנטינו מעורב בפרשת שחיתות

אינפנטינו
אינפנטינו | AFP

ה"לה מונד" קשר את נשיא פיפ"א בקנוניה יחד עם היועץ המשפטי לממשלת שווייץ, במסגרתה הפיק רווח אישי ממידע בזמן שהיה מועמד לתפקידו הנוכחי

(גודל טקסט)

האם נשיא נוסף של פיפ"א בדרך להסתבך בפלילים? ידיעה שפורסמה אתמול (שבת) ב"לה מונד" הצרפתי מציבה את ג'יאני אינפנטינו, העומד בראש התאחדות הכדורגל העולמי, במוקד של מה שעשוי להסתבר כפרשת שחיתות נוספת. הדיווח מאשים את אינפנטינו בהפקת רווח אישי ממידע ביולי 2015, בזמן שהיה מועמד למשרתו הנוכחית.

האיטלקי-שווייצרי, שכיהן אז כמזכ"ל אופ"א, ניצל לכאורה את יחסי החברות שלו עם רינאלדו ארנולד, התובע הראשי של קנטון ואלה בשווייץ, כדי שזה יתקרב ליועץ המשפטי לממשלה, מיכאל האובר שהוביל את חקירת שערוריית השחיתות בפיפ"א, וכך יגיע למסמכי החקירה במטרה לברר האם ההאשמות הופנו גם כלפי אינפנטינו. כתוצאה מכך, שלוש פגישות לא רשמיות נערכו בין לאובר לאינפנטינו, כאשר בינתיים האחרון נבחר לנשיא פיפ"א בפברואר 2016. בהיותו "אסיר תודה" לארנולד על השידוך, אינפנטינו הזמין אותו להתארח במשחק באצטדיון וומבלי ובהגרלת שמינית גמר ליגת האלופות.

ביום רביעי האחרון, לאובר נענש בניכוי שמונה אחוזים משכרו למשך שנה בגין "הפרת חובות". לדברי רשויות הפיקוח בשווייץ, היועץ המשפטי לממשלה הפגין רשלנות בכך שלא תיעד את הפגישות עם נשיא פיפ"א וכמו כן גרם לסכנה של הפרת הסודיות בהליך החקירה.


עוד באותו נושא: ג'יאני אינפנטינו, פיפ"א

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי