בבידוד מהקיץ: השחקנים שלא מצאו קבוצה העונה

נוסא איגיבור
נוסא איגיבור | צילום: עדי אבישי

עוד הרבה לפני שנגיף הקורונה הסעיר את הספורט העולמי, היו מספר שלא שיחקו כדורגל בעונת 2019/20 מסיבות אחרות לחלוטין. החל מסגן אלוף העולם ועד אקס ב"ש. הרשימה בפנים

(גודל טקסט)

כולנו אבלים על הפגרה הכפויה שגרמה להפסקת הליגות עד להודעה חדשה בעקבות משבר הקורונה, אבל אולי זה הזמן להבין לליבם של שחקנים אחרים שלא מצאו קבוצה ויושבים בבית החל מהקיץ. בפניכם רשימת השחקנים שכולנו מכירים וספק אם מישהו שם לב שנעלמו ללא התראה מוקדמת.

איבן סטריניץ' (גיל 32). קבוצה אחרונה – מילאן
ביולי 2018 סטריניץ' הגיע לשיא הקריירה שלו, באיטליה הפך לשחקן רוטציה בסגל של מרקו ג'יאמפאולו, אבל ההישג האמיתי היה במישור הבינלאומי, כאשר נעדר רק ממשחק אחד בקמפיין האדיר של קרואטיה במונדיאל שהסתיים רק במשחק הגמר נגד צרפת. מיד לאחר מכן חתם במילאן, אך לא ערך הופעה רשמית אחת במדיה עקב סדרת פציעות בלתי נגמרת והרוסונרי החליטו לשחרר אותו בסיום העונה. לצערו של המגן הפציעות הפריעו לו למצוא חדשה בעונה הנוכחית ותוך שנה הפך מסגן אלוף עולם למובטל.


איבן סטריניץ' מול קיליאן אבמפה בגמר מונדיאל 2018 (FRANCK FIFE/AFP via Getty Images)

איניאציו אבאטה (גיל 33). קבוצה אחרונה – מילאן
עוד שחקן שעזב את מילאן בקיץ ולא מצא קבוצה חדשה. הכדורגל הישראלי נחשף למגן המוכשר עוד כשישחק בכנף השמאלי בניצחון 1:3 של איטליה הצעירה על ישראל בבלומפילד, אז שרף את הקו של עומרי קנדה וכבש את אחד השערים. מאז הפך לשחקן הרכב חשוב בקבוצה האיטלקית ולמגן הבכיר של נבחרת איטליה. לאט לאט המהירות אבדה וגם מעמדו ובמועדון החליטו לא להמשיך את ההתקשרות שנה נוספת. היו דיבורים בחורף שווסטהאם מעוניינת להחתימו אך, לבסוף נשאר בבית לעוד חצי שנה.


איניאציו אבאטה במדי מילאן (Marco Luzzani/Getty Images)

אובפמי מרטינס (גיל 35). קבוצה אחרונה – שנחאי שנואה
חלוץ נבחרת ניגריה לשעבר היה אחד השמות החמים של הכדורגל האירופי, בעשור הקודם כאשר היה בחוד האגדי של אינטר (במיוחד במשחקי הפרו אבולושן) ביחד עם אדריאנו. עם זאת השחקן לא ממש מימש את הפוטנציאל ולא ממש הצליח בשום תחנה בקריירה פרט לסיאטל סאונדרס מה-MLS. התחנה האחרונה שלו הייתה שנחאי שנואה הסינית ושוחרר ממנה כחצי שנה לפני התפרצות נגיף הקורונה.


אובפמי מרטינס עם אדריאנו במדי אינטר. חלום של כל שחקן פרו אבולושן (PACO SERINELLI/AFP via Getty Images)

נוסא איגיבור (גיל 29). קבוצה אחרונה – אנורתוסיס
הקשר הניגרי ששיחק בשתי קדנציות בתל אביב – באדום ובצהוב, היה הזר היחיד בעשור האחרון פרט לווינסנט אניימה שעבר באופן ישיר מליגת העל לאחת מחמש הליגות הבכירות כאשר נרכש מהפועל תל אביב על ידי בטיס בקיץ 2012 תמורת מיליון יורו. כעבור שנתיים חצה את הכביש והצטרף למכבי תל אביב, עימה זכה בטרבל והעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. לאחר קדנציות קצרות בטורקיה ובארצות הברית חתם בקפריסין באנורתוסיס ושיתף פעולה עם רובן ראיוס, אריאל הרוש ורוני לוי. אחרי שהשניים האחרונים עזבו, גם מעמדו של הניגרי נפגע אחרי ושיחק רק תשע הופעות בכל המסגרות, אחריה שוחרר ומשום מה אף קבוצה בליגת העל לא החליטה להמר על הקשר.


נוסא איגיבור. לא מצא קבוצה העונה (ערן לוף)

ז'וליאן סטו (גיל 32). קבוצה אחרונה – בזייה
אחד הזרים המשונים שהגיעו לליגת העל בשנים האחרונות, תוכנן להפוך לשחקן הרכב משמעותי במאבק של הפועל באר שבע במוקדמות ליגת האלופות בעונת 2018/19 אבל במועדון הבינו את גודל הנפילה חמישה משחקים בלבד. בינואר חתם בבזייה, לא סייע לה לשרוד בליגת המשנה בצרפת ושוחרר ממנה בקיץ.


ז'וליאן סטו. עזב את ישראל אחרי קדנציה קצרה ומוזרה (אודי ציטיאט)

שלומי ארבייטמן (גיל 34). קבוצה אחרונה – האדומים אשדוד
אי אפשר שלא לסיים עם שחקן ישראלי. שלומי ארבייטמן כבר נעלם מהנוף של ליגת העל עוד בעונה שעברה, כאשר בחר ללכת לכסף הגדול של ליגה א' וחתם בשמשון כפר קאסם. השידוך בין השניים לא היו מוצלח בלשון המעטה ועזב לאדומים אשדוד עם מאזן עגום במיוחד לאחר שלא מצא את הרשת בשבע הופעות. בקבוצתו האחרונה כבש עוד בבכורה, אבל הוסיף עוד שני כובשים בלבד וסיים קדנציה מאכזבת בליגה א'. מאז לא מצא הסוקרר הישראלי קבוצה חדשה ועדיין לא ברור מה יהיה הצעד הבא שלו.


נעלם מהנוף של ליגת העל. שלומי ארבייטמן (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי