ציר הזמן: כך מתכוונת אופ"א לחדש את משחקי הכדורגל ולסיים את הליגות

כדורגל בצל הקורונה
כדורגל בצל הקורונה | ספורט1

לאחר שהיורו נדחה בשנה וחודשי הקיץ התפנו, פורסמה התכנית שתאפשר לליגות המקומיות, לליגת האלופות ולליגה האירופית להסתיים. כך זה אמור לקרות, בכפוף להשתלטות על הנגיף

(גודל טקסט)

אחרי שכל 55 נציגי ההתאחדויות באירופה ובכירי ענף הכדורגל ביבשת החלו הבוקר (שלישי) במרתון שיחות כדי להיערך להמשך עונת 2019/20 ולקבוע תכניות עבודה שתאפשר את המשך הליגות המקומיות וסיומם של המפעלים האירופיים, כמו ליגת האלופות והליגה האירופית, אופ"א פרסמה את ציר הזמן שעל פיו היא תנסה לקיים את כל המפעלים במטרה לצמצם למינימום את הפגיעה בפורמטים הקיימים, וכן כדי להבהיר כיצד כל דחייה נוספת תוביל לשינויים ולאילוצים בקיום המפעלים האירופיים העונה ובעונה הבאה.

אלו ההחלטות שהתקבלו רשמית:
1.יורו 2020 נדחה לקיץ 2021 וייערך מה-11 ביוני ועד ה-11 ביולי 2021.
2. תחרות ה"קופה אמריקה" תיערך בקיץ 2021
3. פלייאוף היורו הוזז ליוני 2020, תאריך טרם נקבע
4. מחזורים 3-4 במוקדמות המונדיאל באירופה לא ייערכו ביוני 2021 ונדחו למועד לא ידוע 
5. יורו עד גיל 21 ויורו הנשים נדחו ומועדים חדשים ייקבעו בעתיד
6. פיינל פור ליגת האומות 2021 שאמור היה להיערך בחודש יוני בשנה הבאה, ייקבע למועד חדש
7. אליפות העולם לקבוצות, שהייתה אמורה להיערך בקיץ 2021 בפורמט חדש בסין, נדחתה למועד לא ידוע


גם מוקדמות גביע העולם מושפעות מהקורונה (ספורט1)

למעשה, ביוני 2020 יהיה חלון נבחרות והקבוצות יהיו מחויבות לשחרר את השחקנים שיזומנו. אחת המשמעויות היא שמשחקי נבחרות עשויים להיערך ללא פגרות בסופי שבוע ומשחקי ליגה ייערכו באמצע שבוע, מה שייצור לוח זמנים דחוס. עוד הודיעה אופ"א כי על הליגות המקומיות ובמקביל על מפעליה האירופיים להסתיים עד ה-30 ביוני, אך הדבר הזה כמובן בכפוף להשתלטות על נגיף הקורונה. המעפילות לאירופה, יורדות מכל ליגה והכרעות פוטנציאליות (כמו קביעת אלופה) יקבעו בהתאם להתפתחויות עד לסיום העונה ב-30 ליוני. גם גמר ליגת האלופות ייערך ב-27.6 בכל תרחיש שיאפשר את חזרת הכדורגל עד יוני – כך על פי ציר הזמן של אופ"א, שעל פיו יש לפעול והפרטים מובאים כעת לפניכם:

בהנחה שהליגות יוכלו לשוב לפעילות החל מסוף החודש ועד ה-14 באפריל: כל משחקי הליגות המקומיות יסתיימו עד ה-30 ביוני וכמובן שייערכו התאמות בתהליכי ההעפלה למפעלי אירופה ושלבי והמוקדמות של עונת 2020/21. בתקופה זו יעמדו לרשות ההתאחדויות תשעה מחזורי אמצע שבוע ו-10 מחזורי סוף שבוע.

אם התפשטות נגיף הקורונה תימשך והחזרה למגרשים תקרה רק ב-28 באפריל: אופ"א עדיין תדרוש לוחות זמנים שיובילו לכל שכל משחקי הליגות המקומיות יסתיימו עד ה-30 ביוני, אך בלוח זמנים דחוס ייערכו התאמות בתהליכי ההעפלה לאירופה והמוקדמות. 


הפיינל פור של ליגת האומות 2021 לא ייערך ביוני הבא (ספורט1)

אם ישובו לשחק ב-5 במאי: ייערכו שינויים בלוח המשחקים של הליגות וייערכו התאמות בתהליכי ההעפלה לאירופה והמוקדמות כשלרשות ההתאחדויות יעמדו שישה מחזורי סוף שבוע ו-5 מחזורי אמצע שבוע. 

אם חוזרים לשחק ב-12 במאי: ייערכו שינויים בלוח המשחקים של הליגות ייערכו התאמות בתהליכי ההעפלה לאירופה והמוקדמות. תאריכים זמינים: שישה מחזורי סוף שבוע, חמישה מחזורי אמצע שבוע.


"משחק העונה" האחרון. מתי נזכה למפגש הבא בין מכבי ת"א למכבי חיפה? (דני מרון)

אם חוזרים לשחק ב-19 במאי: ייערכו שינויים בלוח המשחקים של הליגות וייערכו התאמות בתהליכי ההעפלה לאירופה והמוקדמות. תאריכים זמינים: חמישה מחזורי סוף שבוע, ארבעה מחזורי אמצע שבוע.

אם חוזרים לשחק ב-26 במאי: ייערכו שינויים בלוח המשחקים של הליגות וכן ייערכו שינויים במבנה הטורנירים של אופ"א, תוך כדי שייעשו התאמות בתהליכי ההעפלה לאירופה והמוקדמות. תאריכים זמינים: ארבעה מחזורי סוף שבוע, שלושה מחזורי אמצע שבוע.

אם חוזרים לשחק ב-13 ביוני: מעבר לכך שלא תהיה ברירה אלא לבצע שינויים מהותיים בלוחות המשחקים של הליגות, ייערכו גם שינויים משמעותיים במבנה הטורנירים של אופ"א – אז בהחלט ייתכן שיעברו לפורמט של "פיינל פור" בליגה האירופית ובליגת האלופות, אולם זו כבר השערה. כמובן שייערכו התאמות בתהליכי ההעפלה לאירופה והמוקדמות. תאריכים זמינים: שלושה מחזורי סוף שבוע, שני מחזורי אמצע שבוע.


ברזיל תשמור על תואר אלופת דרום אמריקה לפחות קיץ נוסף (ספורט1)


גם יורו הנשים ואליפות אירופה עד גיל 21 לא ייערכו בקיץ 2021 (ספורט1)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי