בברזיל הודו: "כולנו חשבנו שקוטיניו יהיה טוב יותר מניימאר"

ניימאר, פיליפה קוטיניו
ניימאר, פיליפה קוטיניו | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

ז'ואאו פדרו, ששיתף פעולה עם השניים באליפות העולם עד גיל 17, התייחס למונדיאל האחרון. בינתיים צ'יצ'י הודה: "מנסה להוציא ממנו את המיטב, כשהיה בשיאו עלה משמעותית על הזאר וגריזמן". וגם: מה חסר לסלסאו

(גודל טקסט)

בפרק הזמן הזה נבחרת ברזיל, מחזיקת הקופה אמריקה, הייתה אמורה להיות כבר אחרי משחק הפתיחה במוקדמות מונדיאל 2022 נגד בוליביה, והערב (שלישי) לפגוש את פרו. בינתיים הכדורגל העולמי מושבת כמובן. צ'יצ'י, מאמן הסלסאו, שביקר בחודש שעבר בפריז, התראיין ל"פראנס פוטבול" וניתח את נבחרתו ובעיקר את הכוכב הגדול ניימאר, שסופג ביקורות קשות.

צ'יצ'י אמר על ניימאר: "הוא חיוני מאוד, אבל לא בלתי ניתן להחלפה. בכל משחק אני שואל את עצמי איך אני יכול להפיק את המירב ממנו, לבנות את הקבוצה סביבו. המיקום הטוב ביותר עבורו היה כמו בברצלונה, בצד שמאל בהתחלה ואז באמצע בסיום ההתקפה בזכות המהירות והטכניקה שלו".

ניימאר בשיאו: "בזמן שהיה בכושר שיא, ניימאר נפל רק מליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו. הוא השחקן הכי טוב שראיתי בתקופה האחרונה חוץ מהם. אני לא חושב שגריזמן, הזאר או פוגבה הגיעו לרמה הזו".


ניימאר עם צ'יצ'י (Lionel Ng/Getty Images)

הזכייה בקופה אמריקה: "הטורניר הזה נערך בבית והוא היה אתגר גדול, בעיקר עבור שחקנים שחוו את מונדיאל 2014 בצורה לא קלה – דני אלבס, פרננדיניו, טיאגו סילבה, בחורים שהם לא צעירים. התואר היה חשוב גם משום שאיבדנו את ניימאר כמה ימים לפני תחילת הטורניר. הלחץ והציפיות היו גדולים מאוד, ועדיין האופציה היחידה שעמדה עבורנו היא לנצח. ידענו שיהיה קשה מול ארגנטינה של מסי, אורוגוואי של קבאני וסוארס או קולומביה של חאמס. עם ניימאר היינו יכולים להיות רגועים יותר משום שהוא מביא משהו בלתי צפוי למשחק שלו ותמיד מספק פיתרון. יחד איתו הפוטנציאל של הקבוצה הרבה יותר גבוה".

מה חסר לנבחרת היום: "אני חושב שאין לנו שחקן כמו רדאמל פלקאו בעברו, או אולי מישהו כמו קווין דה בריינה שיירד לאחור לנהל את המשחק עם קאסמירו וייתן לנו דחיפה, ושחקן עם קצב גבוה ומחויבות". כשנשאל על השחקנים שעל הכוונת אמר – לוקאס פאקטה ממילאן. "ברונו גימראייש? הוא היה השחקן הכי טוב בנבחרת עד גיל 23, יש לו פוטנציאל אדיר, חשבנו עליו לגבי האולימפיאדה".

עוד לגבי ברזיל וניימאר, ז'ואאו פדרו, שחקן קליארי, סיפק זווית מעניינת למונדיאל האחרון: "הגענו עם ציפיות גדולות מאוד, באותה העת חשבנו שפיליפה קוטיניו אפילו יהיה טוב יותר בנבחרת מאשר ניימאר, גם אליסון היה השוער הטוב ביותר וניימאר כמובן, אולי בגלל זה הטורניר נגמר רע, הרגשנו כנראה בלתי מנוצחים". פדרו היה חלק מנבחרת הנוער של ברזיל שזכתה בגביע העולם עד גיל 17 יחד עם שניהם. "היינו חברים טובים, הוא ראוי למחמאות. אני זוכר שבסנטוס הוא כבש שלושער, ובאימונים היה מבקיע תשעה או עשרה לכל כיוון. היה מפחיד לראות אותו כשהתמקד בעבודה".


ניימאר. לפחות הבוס מחמיא (ROSLAN RAHMAN/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי