מיוחדים במינם: השיאים בכדורגל העולמי שכנראה לא יישברו לעולם

ליאו מסי
ליאו מסי | David Ramos/Getty Images

השנה החלומית של מסי, השלושער הכי מהיר, המשחק עם הכי הרבה אדומים, הגול מהמרחק הגדול ביותר, השיא הישראלי ועוד. צפו בכל הרגעים ההיסטוריים

קבוצות: לסטר
(גודל טקסט)

בשנים האחרונות הכדורגל הפך למקצועני הרבה יותר מבעבר ושיאים נשברים על ימין ועל שמאל, אבל נראה שיש מספר רגעים מכוננים ובלתי נשכחים שספק אם יצליחו להעפיל עליהם. האתר 'GiveMeSport' החליט להרים את הכפפה ובחר 13 שיאים שכנראה לא יישברו לעולם.

1. הגול מהמרחק הגדול ביותר: בשנת 2014 אסמיר בגוביץ', אז שוער סטוק סיטי נכנס לספר השיאים של גינס כאשר רק ניסה להרחיק, אבל הצליח להכניע את ארתור בורוץ עם בעיטה מ-91.9 מטרים ועזר לקבוצתו לחלץ 1:1 מול סאות'המפטון.

2. הגול מהמרחק הגדול ביותר בנגיחה: ג'ואן סמואלסן חלוץ נורבגי אלמוני יחסית כבש בשנת 2011 לזכותה של אוד גרינלנד בראשו במרחק של שימו לב – 58.13 מטרים. צפו בביצוע.

3. הכי הרבה כרטיסים אדומים במשחק אחד: עוד שיא ב-2011 שקרה במהלך משחק בליגה החמישית בארגנטינה במשחק של ויקטוריאנו ארנאס נגד אתלטיקו קלאפולה, בו פרצה קטטה המונית, שלא הותירה לשופט להוציא 36 כרטיסים אדומים.

4. השחקן הכי מבוגר אי פעם: השיא הזה שייך לנו. שוער אור יהודה יצחק חייק, נכנס לספר השיאים של גינס לאחר ששותף במשחק נגד הפועל רמת ישראל בליגה ג' בגיל 73 ו-95 ימים.

5. הכי הרבה שערים בשנה קלנדרית: ליאו מסי בשנת 2012 שבר את שיאו המיתולוגי של גרד מולר מבאיירן מינכן אחרי 40 שנה בדיוק כאשר הבקיע בכל המסגרות לא פחות מ-91 שערים, כאשר 79 מתוכם הובקעו במדי ברצלונה ועוד 12 בנבחרת ארגנטינה. מטורף!


6. דו קרב הפנדלים הארוך בהיסטוריה:
השיא שייך לק.ק. פאלאס וסיביס שהגיעו להכרעה בתום 48 פנדלים במשחק בגביע נמיביה בשנת 2005, כאשר הראשונה ניצחו בסיומו 16:17.

7. השער המהיר ביותר במונדיאל: הקאן שוקור נזקק ל-10.89 שניות כדי לעלות את טורקיה ליתרון על דרום קוראיה במשחק על המקום השלישי במונדיאל 2002 ועזר לנבחרתו לנצח 2:3.

8. השלושער המהיר ביותר: בשנת 1964 קבע טומי רוס את השיא הבלתי ייאמן הזה. החלוץ הבקיע שלושה שערים במדי רוס קאונטי הבריטית מול נאירן קאונטי תוך 90 שניות בלבד.

9. הכרטיס האדום המהיר ביותר: זה קרה לסרג' דג'והואה בשנת 2013 שקיבל אדום במדי גליפאדה במשחק בליגה השנייה ביוון תוך שלוש שניות בלבד. לכן זה לא הפתיע אף אחד שהשחקן בחר לצחוק בחזרה לחדר ההלבשה.

 

10. הכי הרבה שערים לשוער: רוג'ריו סני שוער סאו פאולו לשעבר שערך גם 19 הופעות בנבחרת ברזיל הבקיע 131 שערים בין השניים 1997-2015. כפי שאתם יכולים לתאר לעצמכם, סני היה בועט החופשיות והפנדלים הקבוע של סאו פאולו.

11. הכי הרבה עצירות במשחק מונדיאל: שוער ארצות הברית נתן את הופעת חייו בשמינית גמר מונדיאל 2014 נגד בלגיה, כאשר עצר 16 בעיטות של המדורגת ראשונה בעולם. אולם, חבריו הגיעו פחות דרוכים וארה"ב הודחו לאחר הפסד 2:1.

12. השער הכי מהיר למחליף בפרמיירליג: ניקלאס בנדטנר לא זכור לטובה מימיו בארסנל, אבל בשנת 2007 הבקיע מקרן של ססק פברגאס 1.8 שניות אחרי שעלה על כר הדשא. אולי הכינוי 'הלורד' כן מצדיק את עצמו. 

13. ניצחון החוץ הכי גדול של קבוצת חוץ בפרמיירליג: השיא החדש מכולם. עוד בעונה הזאת לסטר פירקה 0:9 את סאות'המפטון במשחק בלתי נשכח. במשחק בקינג פוואר סאות'המפטון השיגה נקמה עם 1:2 על השועלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי