השפעות הקורונה: אחד מכל עשרה כדורגלנים סובל מדיכאון

קאריוס
קאריוס | AFP

ארגון השחקנים של פיפ"א ערך סקר בו השתתפו 1,600 שחקני כדורגל, המשחקים בצרפת, שווייץ, אנגליה, ארה"ב ודרום אפריקה. התוצאות מדאיגות

(גודל טקסט)

ארגון השחקנים העולמי (FifPro) פירסם היום ממצאים מדאיגים בכל הנוגע למצב השחקנים מרחבי העולם מאז שהופסקו המשחקים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. אחד מכל עשרה שחקני כדורגל טוען שהוא סובל מתסמינים של דיכאון מאז שהליגות הופסקו. 

בסקר של ארגון השחקנים העולמי השתתפו 1,600 שחקנים, ביניהם 468 נשים, המשחקים בצרפת, שוויץ, אנגליה, ארה"ב ודרום אפריקה, בין התאריכים 22 למרץ עד ה-14 באפריל. ע"פ התוצאות: "22% מהשחקנים דיווחו על תסמינים שמגלים סימנים של דיכאון".

מהתוצאות עולה כי כ-17% מהשחקנים סובלים מ'חרדה כללית' מאז שנפסקו המשחקים: "השחקנים שגילו תסמינים של דיכאון וחרדה, הם אותם שחקנים שהודו כי הם מודאגים לגבי עתיד הקריירה שלהם בענף הכדורגל".

יושב ראש לשכת ארגון השחקנים העולמי, יונאס ביר-הופמן אמר במסיבת עיתונאים שנערכה דרך ה-זום: "אם נלחץ על השחקנים לחזור לסביבה שבה הם מרגישים סכנה לביטחון שלהם, אנחנו נגדיל את אחוזי החרדה". סיכם את תוצאות המחקר, שמוכיח את מה שאמרו השחקנים בעצמם לאתר ספורט1 מוקדם יותר היום: נגיף הקורונה פוגע קשות בספורט, ועל מקבלי ההחלטות למצוא את הדרך ולעשות ככל שביכולתם על מנת להחזיר את הליגות השונות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי