חמישה חילופים לכל קבוצה? פיפ"א מאשרת את תמיכתה בהצעה

עידן ורד מחליף את אנתוני וארן
עידן ורד מחליף את אנתוני וארן | דני מרון

מתוך רצון לשמור על בריאות השחקנים ולצמצם פציעות ככל שניתן, הפדרציה הבינלאומית לכדורגל הודיעה כי מדובר ברעיון שהועלה וקיבל את אישורה. מי שיכריע בנושא הוא הגוף האחראי על חוקת המשחק, IFAB

(גודל טקסט)

סוכנויות הידיעות בעולם, כולל הגדולות ביותר וביניהן "רויטרס", מאשרות היום (שני) שפיפ"א דנה בהצעה שבכל העולם יהיה מעתה ניתן לבצע חמישה חילופים ב-90 דקות במקום שלושה, רק בעונת המשחקים הנוכחית כמובן, במטרה לסייע לקבוצות ולצמצם את הסיכון הכרוך בהשלמת הליגות תוך חודש ימים – משמע משחק כל שלושה ימים על פני או יותר.

מכיוון שבכל נעצרו האימונים הקבוצתיים וגם בימים אלה חוזרות אט-אט קבוצות להתאמן תחת מגבלות משמעותיות, החשש הוא שעל אף שהפגרה העניקה מנוחה חיונית לכדורגלנים, הם יצטרכו לפחות חודש ימים כדי לשוב לכושר בו הם אמורים להיות בימים המכריעים של העונה ומכיוון שבכל העולם ישחקו קבוצות כעשרה משחקים במשך חודש או קצת יותר, קיים חשש של פציעות רבות בשל העומס הצפוי והעובדה שהשחקנים לא יזכו לזמן אופטימלי כדי להיכנס לכושר לתקופה כה אינטנסיבית.

עדיין מדובר בהצעה עליה דנים בפיפ"א והיא תצטרך להגיע לאישור סופי של הגוף האחראי על חוקת משחק הכדורגל, IFAB‏, כמו גם של ההתאחדויות עצמן מכיוון שבכל מדינה יוכלו להחליט אם ברצונם להעלות את מספר החילופים לחמישה או שמא להישאר עם שלושה, כרגיל.

בנוסף לכך, במשחקי גביע שיימשכו מעבר ל-90 דקות, ניתן יהיה לבצע חילוף שישי. כיום מותר לקבוצות לבצע עד ארבעה חילופים אם המשחק נכנס להארכה, וההצעה היא כעת שעל אף שמספר החילופים בזמן החוקי יעלה לחמישה, יתאפשר חילוף נוסף גם ב-30 הדקות שמעבר ל-90. יש לציין שבפיפ"א גם מתכוונים לדון באפשרות שגם אם תאושר ההחלטה שתאפשר לקבוצות לבצע חמישה חילופים, הם יצטרכו לפחות פעם פעמיים לבצע חילוף כפול – במטרה שכל קבוצה לא תעצור את המשחק לצורך ביצוע חילוף יותר משלוש פעמים.


דיבאלה מחליף את כריסטיאנו. חמישה חילופים עד תום העונה (MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי