ויטסל ופלאיני יצילו את קבוצתו של עדן שמיר מפשיטת רגל?

מרואן פלאיני
מרואן פלאיני | Chung Sung-Jun/Getty Images

סטנדרד ליאז' עלולה לרדת עד לליגה הרביעית בבלגיה אם לא תגייס כ-12 מיליון יורו תוך שבוע, קשרי הקבוצה בעבר פתחו את הכיס בניסיון למנוע את הפירוק

קבוצות: סטנדרד ליאז'
(גודל טקסט)

מועדון הפאר הבלגי סטנדרד ליאז', שכידוע בין שחקניו כיום נמצא גם עדן שמיר שעבר בינואר מהפועל באר שבע, על סף פשיטת רגל. כידוע מדובר במועדון מהמובילים בבלגיה, שנוסד עוד ב-1898 ולזכותו עשר אליפויות ושמונה גביעים, אך הוא בסכנת פשיטת רגל והורדה לליגה הרביעית החובבנית – אלא אם יצליחו הבעלים לגייס כ-12 מיליון יורו בתוך שבוע, עד ה-5.5

לפי הדיווחים הבוקר (חמישי) בבלגיה, שניים שנרתמו למטרה החשובה הם שחקני הנבחרת וכמובן שחקני הקבוצה בעבר, אקסל ויטסל, כיום בדורטמונד ואחד שגדל במחלקת הנוער של סטנדרד וכן מרואן פלאיני, קשר שאנדונג לוננג שכידוע חלה בקורונה ושיחק בליאז' בין 2004 ל-2006, שם הכיר את ויטסל שעלה מהנוער.

ויטסל החליט לתרום 1.5 מיליון יורו להצלת הקבוצה וכעת, לפי פרסומים בבלגיה, גם פלאיני החליט להלוות שלושה מיליון יורו לאקסית. בניגוד לוויטסל, שעשוי להשקיע במועדון, עורך דינו של פלאיני הכחיש את הדיווח שהקשר מתכוון לבצע פעולות מעבר לאפשרות של הלוואת מליוונים, שכמובן אותם הוא יקבל בחזרה בהתאם להסכם מול ראשי המועדון.

שמיר הוא אינו הישראלי הראשון שמשחק בקבוצה, כי בעבר שיחקו בקבוצה גם סלים טועמה ומאור בוזגלו. הראשון, שהגיע בשיאו, זכה איתה בשתי אליפויות, בעוד בוזגלו נמכר ממכבי ת"א ב-2011, אולם אביו יעקב כבר טען בעבר כי זו הייתה טעות להעבירו לשם.


בניון מול פלאיני (ANDREW YATES/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי