חוזר הביתה: סטקלנבורח חתם באייאקס לעונה הבאה

מארטן סטקלנבורח
מארטן סטקלנבורח | Cathrin Mueller/Getty Images

תשע שנים אחרי שעזב את אמסטרדם ועבר בין השאר ברומא, פולהאם, מונאקו וכיום באברטון האנגלית, השוער בן ה-37 ישוב לקבוצה בה גדל מיד לאחר סיום עונת הפרמיירליג

קבוצות: אייאקס אברטון
(גודל טקסט)

זה היה צפוי, זה היה באוויר זמן רב והיום (שני) זה נחתם הרשמית: השוער מארטן סטקלנבורח חוזר הביתה בגיל 37 ובעונה הבאה ישחק באייאקס אמסטרדם, במדיה גדל ובשורותיה הוא צפוי לפרוש. נזכיר כי הליגה ההולנדית לא הגיעה לסיומה העונה ואייאקס, על אף שהייתה בפסגה בזכות הפרש שערים עדיף על זה של אלקמאר – לשתי הקבוצות היו 56 נקודות – לא הוכתרה לאלופה.

סטקלנבורח הגיע לאייאקס בגיל 15 בלבד, בשנת 1997, ואת צעדיו הראשונים בקבוצת הבוגרים עשה ב-2002. מאז, במשך תשע שנים – תחילה כשוער המשנה ועד שתפס את המקום בין הקורות והגיע עד לנבחרת הולנד – זכה עם אייאקס בשלוש אליפויות הולנד, שלושה גביעים ובעונת 2007/08 אף נבחר לשחקן העונה של המועדון. במאי 2011, לאחר זכייה באליפות ובחירה נוספת בתואר שחקן העונה של אייאקס, הוא נרכש על ידי רומא ושנתיים לאחר מכן המשיך לפולהאם הלונדונית, בילה כמושאל במונאקו ובסאות'המפטון וב-2016 הגיע לאברטון שאומנה אז על ידי ההולנדי רונלד קומאן, אבל איבד את מקומו בהרכב לג'ואל רובלס ולאחר מכן לג'ורדן פיקפורד.

סטקלנבורח יצטרף לאייאקס מיד לאחר סיום עונת הפרמיירליג, שם הוא עדיין יושב על הספסל הטופיז. חוזהו החדש באייאקס הינו לעונה אחת ולא מן הנמנע שבסיומו הוא יפרוש. יהיה גם מעניין לראות אם הוא ישוב לעמדת השוער הראשון, בהנחה שאנדרה אוננה יימכר כפי שהבטיחה לו אייאקס, או שמא יישב על הספסל – בין אם כגיבוי לאוננה או לשוער אחר.


חוזר הביתה (Alex Livesey/Getty Images)

את הופעת הבכורה שלו באמסטרדם רשם סטקלנבורח באוגוסט 2002 בניצחון 1:3 על פ.סוו איינדהובן ובסך הכל רשם 282 הופעות בקדנציה הראשונה באייאקס. בנבחרת הוא שיחק 58 פעמים. המנהל המקצועי מארק אוברמארס בירך על ההחתמה: "הוא לא רק שם מוכר, אלא גם שוער מצוין שאנחנו מאוד מאמינים בו. הוא מודע למצב ויודע שהוא יהיה אחד משלושה שוערים שיעמדו לרשות המאמן בעונה הבאה והוא יוכל לתרום לנו לא רק על המגרש, בזכות גילו וניסיונו שיבטיחו קבוצה מאוזנת".

סטקלנבורח הוסיף: "אני מאוד שמח לחזור לקבוצה שבה הכל התחיל. אני והמשפחה רצינו לחזור להולנד השנה בכל מקרה וידעתי שיש רק קבוצה אחת שאני רוצה להגיע אליה. אחרי שיחות טובות עם אוברמארס והמאמן אריק טן האח, ההחלטה לחזור הייתה מאוד קלה וברורה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי