אנטוניו קונטה: "בשביל עונה פנטסטית צ'לסי צריכה דאבל"

אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה | AFP

המנג'ר חגג אליפות בעונת הבכורה בפרמייר-ליג, אבל לא שכח את הגביע. כובש ה-0:1 בברומיץ', באטשואי ששיחק העונה 142 דקות בלבד: "אלוהים אוהב גיבורים לא צפויים". דיווח: קונטה דורש חוזה עם שכר שראוי לאלוף

(גודל טקסט)
דקות ארוכות אחרי שריקת הסיום אתמול באציטדיונה של ווסט ברומיץ', נראה המנג'ר אנטוניו קונטה קופץ כמו ילד קטן על כל שחקן בסגל הבלוז וחבריו לצוות, נראה כמו האיש המאושר בעולם – והייתה לו סיבה טובה – אחרי אליפות ראשונה עם צ'לסי בעונתו הראשונה במועדון.


בדיוק כפי שעשו ז'וזה מוריניו וקרלו אנצ'לוטי, גם קונטה עושה זאת בעונת הבכורה ובכך זכה בארבע אליפויות רצופות עם קבוצותיו, אחרי שעשה זאת שלוש פעמים עם יובנטוס (ובין לבין אימן את נבחרת איטליה). אחרי שנרגע אמר קונטה לתקשורת: "זו הייתה עונה גדולה, אבל כדי שתהיה פנטסטית אנחנו צריכים לזכות גם בדאבל ולקחת את הגביע האנגלי".


כמה אירוני שאחד השחקנים ששותף הכי מעט העונה, מיצ'י באטשואי הבלגי, נכנס כמחליף וכבש עבור קונטה את השער הכי מתוק העונה. זו הייתה ההופעה ה-18 שלו בקבוצה, בכולן עלה כמחליף. הוא שיחק רק 142 דקות בכל העונה, כבש רק שני שערים, אבל כולם יזכרו אותו כאיש שהביא אליפות אחרי שהמשחק היה כבר קרוב לתיקו שהיה מעביר את ההכרעה ליום שני, אבל באטשואי עשה את זה שמונה דקות לסיום.

Michy Batshuayi: "It's the best moment in my football career." It's his first title too. #cfcpic.twitter.com/cli7rJWRni

— Kristof Terreur (@HLNinEngeland) May 12, 2017

אנטוניו קונטה טען בקריצה שמיצ'י באטשואי שילם לו הרבה כסף כדי שישתף אותו במשחק, וזו למעשה הייתה ביקורת על העיתונאים שטענו כל העונה שקונטה מתבסס על אותם שחקנים ולא נותן הזדמנויות. אחרי שחלק מאוהדים עקצו אותו שהוא לא יכול לכבוש שער גם כדי להציל את אימו הוא העלה בטוויטר מספר תגובות וביניהן כתב: "אלוהים אוהבים גיבורים לא צפויים".


עוד אמר קונטה: "אני צריך לומר תודה לשחקנים שלי על הגישה, התשוקה והרצון שלהם לעשות משהו גדול העונה". בספטמבר צ'לסי פיגרה אחרי מנצ'סטר סיטי וכבר דווח שהבעלים רומן אברמוביץ' שוקל להיפטר מקונטה שרק הגיע בקיץ, אבל השינוי לשיטת שלושה בלמים הביא ל-13 ניצחונות רצופים. "היינו חייבים לשנות ולמצוא שיטה שתתאים לקבוצה", הודה קונטה. ידעתי שיש לי את השחקנים המתאימים לשחק עם שלושה בלמים". 

Don't worry I got this yall God loves unexpected heroes ❤ Very happy tonight enjoy the title FAM !!!! #CFC#KTBFFH#Neversurrenderpic.twitter.com/8pCEsR3Z2h

— Michy Batshuayi (@mbatshuayi) May 12, 2017


דייגו קוסטה ודויד לואיז נכנסו למסיבת העיתונאים של קונטה ומנעו ממנו לדבר תוך שהם חוגגים מול המצלמות. בחדר ההלבשה נשפכה עליו שמפניה בלי הפסקה.


כובש שער הניצחון באטשואי אמר בסיום: "זה היום הכי טוב שהיה לי בצ'לסי, הרגע הגדול בקריירה. עשיתי את כולם מאושרים". ססק פברגאס היה כל כך נלהב עד שנפלט לו בשידור חי ב"סקיי": "זה מה שיפה בכדורגל. שחקן שלא שיחק הרבה כבש את שער האליפות. כדורגל הוא פאקינג לא ייאמן".


גארי קייהיל, שהיה הקפטן רוב העונה במקום ג'ון טרי המסופסל, אמר בהתלהבות: "אלה ההזדמנויות שאתה רוצה לאחוז בהן בשתי ידיים. אין הרגשה טובה מזו בכדורגל. אתה מעריך רגעים כאלה אחרי שאתה עובד כל השנה קשה. הזכיה באליפות היא תשובה לכל מי שמתח ביקורת על היכולת שלנו. היינו הקבוצה הטובה לאורך כל העונה. טענו שאנחנו קבוצה של יחידים ולא מגובשים, אבל הזכיה הזאת תסתום להם את הפה".


ג'ון טרי, שלא קיבל דקות במשחק האליפות, ייפרד עם אליפות חמישית אחרי שכבר הודיע רשמית על עזיבתו בסיום העונה: "זה פנטסטי עבורי. יצא לי לראות מהספסל את השחקנים נותנים את הנשמה בכל משחק".



טרי זוכה לכבוד הראוי גם מבלי לשחק (AFP)


הכוכב הגדול של העונה, לנד אנגולו קאנטה, אדן הזאר נתן את כל הקרדיט לקונטה: "הוא מנג'ר פנטסטי שעובד איתנו בלי סוף באימונים. אחרי ההפסד לארסנל עשינו סדרה מדהימה שהביאה לנו את התואר בסופו של דבר. אני מאושר עבור קונטה שעבד איתנו קשה כל יום".


דויד לואיז הוסיף: "האליפות היא הגשמת חלום. זו האליפות הראשונה שלי עם צ'לסי וכשהחלטתי לחזור מפאריס סן ז'רמן זו היתה המטרה שלי".


ב"דיילי מייל" סיכמו את העונה ובחרו באנגולו קאנטה למצטיין עם ציון 9, אם כי הכוכב האמיתי היה אנטוניו קונטה עם 9.5. אדן הזאר קיבל 8.5 ושאר המצטיינים עם 8 היו ססאר אספיליקווטה, דויד לואיז, פדרו ודייגו קוסטה.


הבוקר כבר דווח כי קונטה דורש לפתוח את החוזה שלו ומצפה להשתכר יותר מ-6.5 מיליון ליש"ט לעונה. לדבריו, רומן אברמוביץ' צריך לשלם לו כאלוף מאחר שהוא המנג'ר שמרוויח הכי מעט מבין ששת הראשונים בטבלה. אינטר מציעה לו שכר הרבה יותר גדול, אבל ספק גדול אם הוא יעזוב לטובת מילאנו. וכמו בכל משחק אליפות, היו גם כאלה שקילקלו את החגיגות. רבים מאוהדי צ'לסי ו-ווסט ברום התעמתו אחרי השער והחליפו מהלומות. חלק גדול של אוהדי צ'לסי שהגיעו למשחק ישבו ביציעי המארחת – שלא אהבו את החגיגות המופרזות של אוהדי צ'לסי לידם.

Fighting in the West Brom end – seems there are Chelsea fans in the home end pic.twitter.com/UpzYkB9bZA

— Ian Abrahams (Moose) (@BroadcastMoose) May 12, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי