ציון לא מספיק: קונטה וצ'לסי רחוקים מלהיות מוכנים לעונה

אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה | AFP

הדיווחים על עזיבה מיידית נעלמו כלא היו אחרי שדרוג החוזה, אך המנג'ר האיטלקי עדיין לא השלים את משימתו החשובה ביותר לקיץ - לעבות את הסגל. יוכין על ההכנות והחששות בשורות אלופת אנגליה

(גודל טקסט)

 האליפות החלקה והמרשימה של צ'לסי בעונה שעברה נבעה, בין היתר, מהאפשרות שקיבל המאמן אנטוניו קונטה לשמור על הרכב דומה לאורך כל המחזורים. מאז מצא את השילוב האופטימלי במערך 3-4-3 המפורסם בספטמבר, הוא לא שינה דבר. הכישלון להעפיל לליגת האלופות אחרי ההתרסקות בשלהי הקדנציה של ז'וזה מוריניו תרם ללוח משחקים נוח. הכחולים שיחקו בדרך כלל פעם אחת בשבוע, העומס על השחקנים היה נמוך ולא נדרשה רוטציה משמעותית.

העונה יהיה המצב שונה. השתתפות בשלב הבתים בליגת האלופות תחייב את קונטה להעניק מדי פעם מנוחה לשחקני ההרכב הראשון, והוא זקוק לגיבוי משמעותי על הספסל. עוד במאי הצהיר המנג'ר: "הסגל שלנו לא מוכן לליגת האלופות. ברור שאנחנו זקוקים לשחקנים חדשים". המנהל הספורטיבי מייקל אמנלו היה אמור לדאוג להעמקת הסגל. 

למעשה, נפוצו לפני מספר שבועות הדיווחים כי קונטה שוקל להניף דגל לבן מוקדם מהצפוי ולעזוב את תפקידו על רקע המתחילות עם הבעלים רומן אברמוביץ' בנושא רכש. האיטלקי ידוע כאדם לא יציב מבחינה תעסוקתית. הוא התפטר באופן מפתיע מאוד מיובנטוס ביולי 2014, אחרי שכבר החל את מחנה הקיץ, על רקע חוסר שביעות רצון לכאורה מפעילות המועדון בשוק ההעברות. מסימיליאנו אלגרי, שהחליף אותו, עשה עבודה נהדרת בלעדיו והעלה את הסגל אותו הגדיר קונטה כלקוי לגמר ליגת האלופות, שלא לדבר על דאבל מקומי – גם ללא שחקני החיזוק.


קונטה. הסגל שלא הספיק לו ביובה הגיע עד לגמר האלופות (Gettyimages)

היו שחששו כי קונטה יבצע מהלך דומה גם בסטמפורד ברידג'. בפועל, הוא חתם על חוזה חדש עם שדרוג נאה בשכרו, גם אם תקופתו לא הוארכה כפי שרצתה ההנהלה. כעת הוא מחויב לחלוטין למשימה והיא כוללת כנראה ניסיון אמיתי לעבות את הסגל עד לסגירת חלון ההעברות בסוף החודש. בינתיים, האוהדים לא מרוצים מכך שמספר העזיבות עולה על מספר הרכישות.

אז מה היה לנו עד עכשיו? החתמה מבטיחה של הבלם הגרמני הרב גוני אנטוניו רודיגר ברומא תמורת 29 מיליון ליש"ט, גם אם היא לא מבטיחה תמורה אופטימלית בטווח הקצר בשל חוסר ניסיונו, אלא שבמקביל עזב את המועדון לא רק ג'ון טרי אלא גם הבלם ההולנדי המצוין נתן אקה, "חוליט החדש". הוא הוחזר באמצע העונה שעברה מבורנמות', אך נמכר בחזרה תמורת 20 מיליון ליש"ט. אפשר לראות זאת כרווח נאה על שחקן צעיר, אך אקה לא יעמוד לרשותו של קונטה. האיטלקי יכול להיות מרוצה מכך שרודיגר מסוגל למלא את כל העמדות בשלישיה האחורית, ושיחק לא פעם כקשר ימני, גם אם אין לו חשק מיוחד לחזור לשם. ובכל זאת, אי אפשר לראות בו החתמה של מספר שחקנים בו זמנית וצ'לסי עדיין זקוקה לחיזוק נוסף בעורף, במיוחד כי קורט זומה הושאל לסטוק.


רודיגר. החיזוק היחיד עד כה בהגנה (Gettyimages)

בקישור צורף הקשר הצרפתי הצעיר טיאמואה בקאיוקו ממונאקו תמורת 40 מיליון ליש"ט – הערכה הגיונית אחרי עונת אליפות מופלאה בצרפת. אלא שבקאיוקו בן ה-22 טרם התנסה באנגליה ויש לו גם עבר עשיר של בעיות משמעת. בינתיים, שיחררה צ'לסי את נמניה מאטיץ' על מנת להתאחד עם מוריניו במנצ'סטר יונייטד, וקיבלה תמורתו 35 מיליון. בטווח הארוך זו יכול להיות עסקה חלומית, אך בטווח הקצר היא מסוכנת.

בחוד הגיע אלברו מוראטה המצוין מריאל מדריד תמורת 58 מיליון ליש"ט – הרכש היקר בתולדות המועדון ששבר את השיא של פרננדו טורס, אולם גם לו ייקח זמן להתאקלם ובינתיים נמצא דייגו קוסטה בדרך החוצה. מישי בטשואי הבלגי, שהבריק בשלהי העונה שעברה, ישמח לדקות משחק רבות מדי, והוא נראה מוכן, אך אפילו במשבצת זו לא יזיק שחקן נוסף.

בשורה התחתונה, יש לקונטה עבודה מרובה וההגנה על תואר האליפות לא תהיה קלה בתנאים החדשים. הוא ישמח לצאת לדרך עם תואר ראשון העונה, אבל האמת הפשוטה היא כי מחזיקת הגביע ניצחה את האלופה במגן הקהילה ב-3 השנים האחרונות. ארסנל עשתה זאת פעמיים בכבודה ובעצמה, כולל 0:1 על צ'לסי לפני שנתיים, במשחק שהחל את הקריסה ההדרגתית של מוריניו. המומנטום של התותחנים בשוק ההעברות טוב יותר נכון לעכשיו, והם יגיעו עם מוטיבציה גבוהה במיוחד. האם יצליח ארסן ונגר להפעיל לחץ נוסף על המאמן האיטלקי שממול ולהדגיש עבורו את הצורך ברכש נוסף?


ונגר. דווקא הוא יהיה מי שילחץ את קונטה יותר מכל? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי