רוני: קאפלו לא התאים לנבחרת, פרגוסון הכי קידם אותי

וויין רוני
וויין רוני | צילום AFP

חלוצה של אברטון התראיין באנגליה ונכנס במאמן האיטלקי הוותיק: "חגג בשערים של נבחרת איטליה". על המאמן האגדי של יונייטד: "ראיתי שחקנים בוכים אחרי שהוא נכנס בהם"

(גודל טקסט)

וויין רוני חווה ימים לא קלים. אישתו של החלוץ, קולין, רוצה להתגרש ממנו בגלל שבילה לילה עם נערה אחרת, ומאיימת עליו במשפט גירושין בו היא עשויה לקבל 70 מיליון ליש"ט. החלוץ התראיין ל"טוק ספורט", וסיפר על הקריירה שלו, על אלכס פרגוסון, פאביו קאפלו, הנבחרת והעתיד שלו כמאמן.

האם יהיה פרשן: "זה נחמד לראות את כוכבי הכדורגל הופכים לפרשנים בטלוויזיה, אבל זה גם חשוב ששחקן כמו סטיבן ג'רארד לומד להיות מאמן. אנחנו זקוקים ליותר שחקני עבר שתהיה להם תעודת פרו. כשיש לך ניסיון של משחק ברמות הכי גבוהות זה עוזר".

התקשורת והאם יהיה מאמן נבחרת אנגליה: "הם צריכים לראות מה השחקנים עושים בבית, בבית המלון ואיך הם מתכוננים ברצינות. ברור שזה משהו שאני לא אכנס אליו מיד, אבל מי יודע אולי כן. מי יכול להגיד לא לתפקיד כזה".

פאביו קאפלו: "זה לא היה נראה מתאים שהוא מאמן אנגליה, מרוויח שישה מיליון ליש"ט לעונה ועדיין חוגג שערים של איטליה. הוא לא כל כך התאים לתפקיד. הוא לא ידע טוב אנגלית והוא הביא את כל הצוות שלו מאיטליה".

קאפלו ואריקסון. האיטלקי לא התאים לדעת רוני (gettyimages)
קאפלו ואריקסון. השבדי היה טוב רק לשחקני ההרכב (gettyimages)

סוון גוראן אריקסון: "הוא היה טוב לנבחרת אבל רק להרכב הראשון, כי הוא שיחק כמעט תמיד עם אותם 11. אני יודע שלכמה שחקנים על הספסל זה היה קשה, הם לא ממש שיחקו. לזכותו יאמר שהוא הוציא את המקסימום מפול סקולס, שלדעתי הוא השחקן הכי טוב ששיחקתי איתו והוא קצת התבזבז בנבחרת. הוא היה כמו מאמן על המגרש והיה יכול לשחק בכל תפקיד. אם היה משחק באגף ימין לדעתי הוא היה להיט".

סר אלכס פרגוסון: "האמת שהוא נכנס הכי הרבה בריאן גיגס ובי, בגלל שהיינו שני טיפוסים. הוא רצה רק שנשתפר. הוא הנהיג הרבה דברים שנעלמו כמו שאם היית מתחת לגיל 25 לא היית יכול לנהוג על מכונית ספורט. הכי אהבתי שהכל היה פשוט אצל פרגי. היום למאמנים יש לפעמים יותר מדי מידע. לפעמים אתה צריך מישהו שרק יגיד לך 'אתה טוב יותר מהיריבה'. ראיתי שחקנים ביונייטד שהיו בוכים אחרי שפרגי נכנס בהם, כי הם לא עמדו בזה. כשהוא נכנס בי הוא רק עזר לי להתקדם".

פרגוסון ורוני.
 פרגוסון ורוני. "הכל היה פשוט אצל פרגי" (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי