איך אומרים קלאסיקו באנגלית? פפ ומוריניו בקרב על הפרמייר-ליג

ז'וזה מוריניו, פפ גווארדיולה
ז'וזה מוריניו, פפ גווארדיולה | Gettyimages

אחרי עונת התאקלמות, הספרדי חיזק את ההגנה עם סכומי עתק והנחיל את הפילוסופיה ההתקפית בזמן שהפורטוגלי הוסיף פיזיות ואתלטיות. המאמנים המסקרנים בעולם פתחו חזק והם מתכוונים ללכת עד הסוף

(גודל טקסט)

פתיחת העונה בפרמייר-ליג עומדת בסימן העיר מנצ'סטר. יונייטד וסיטי מובילות את הטבלה עם מספר נקודות ויחס שערים זהים (13 ו-2:16). באנגליה כמובן מציגים את זה כמלחמה בין פפ גווארדיולה לז'וזה מוריניו.

בפעם האחרונה שהשתיים התעמתו באופן ישיר על האליפות זה היה כשהפורטוגלי אימן את ריאל מדריד והספרדי את ברצלונה. פפ קילל את מוריניו במסיבת עיתונאים ("בוס מ****") וזה דחף אצבע לעין לטיטו וילאנובה. המאבק ביניהם בספרד הסתיים עם זכייה באליפות של הבלאנקוס שהוציאה את גווארדיולה לשנת שבתון.

לפי כל התוכניות הקרב כבר אמור היה להתקיים בעונה שעברה, אבל שתי הקבוצות פשוט לא היו טובות מספיק. שני המאמנים סיפרו כמה היחסים ביניהם טובים והמיוחד אף סיפר שהם גרים בקרבת מקום ועמיתו איחל לו פעם בוקר טוב. הפורטוגלי סימן בעונה שעברה דווקא את אנטוניו קונטה מצ'לסי, ועזב את גווארדיולה במנוחה.

מוריניו וגווארדיולה. הקרב מתחדש (gettyimages)
מוריניו וגווארדיולה. הקרב מתחדש (gettyimages)

העונה נפתחה ברגל ימין מבחינת השניים. לפפ לקחה שנה להבין שהפרמייר-ליג שונה ממה שהכיר ואם הוא רוצה להצליח הוא צריך לשנות חלק מהפילוסופיה שלו. גם למוריניו לקח זמן כדי להיכנס לתפקיד החשוב עליו חלם מתחילת הקריירה. שני המאמנים שפכו סכומי כסף גדולים וחיזקו את הסגלים בצורה משמעותית.

הקבוצות שנבנו משני צדי העיר מזכירות מאוד את ברצלונה וריאל מדריד המדוברות. מוריניו בנה קבוצה פיזית ומהירה, בעוד שסיטי מזכירה במעט את ברצלונה עם כדורגל התקפי שמבוסס על הרבה שחקנים טכניים. באנגליה אומרים שמדובר ב"אחת מחוליות הקישור הטובות באירופה".

רומלו לוקאקו. הוסיף פיזיות ומהירות (gettyimages)
רומלו לוקאקו. הוסיף פיזיות ומהירות (gettyimages)

את השדרוג המאסיבי הביא הספרדי דווקא בחלק האחורי. 106 מיליון ליש"ט עלו קייל ווקר ובנג'מין מנדי שמוסיפים עוצמה ותעוזה מהאגפים, בדומה לדני אלבס בברצלונה. מוריניו לעומת זאת שדרג את מרכז המגרש בנמניה מאטיץ' והביא את רומלו לוקאקו שמוסיף מהירות במקומם של זלאטן איברהימוביץ' ו-וויין רוני הכבדים. הספרדי הוציא כבר 410 מיליון ליש"ט מאז הגיע לאנגליה, הפורטוגלי "רק" 313 מיליון ליש"ט. אגב, לפי בדיקות מדובר בשני המאמנים שהוציאו את סכומי הכסף הגבוהים ביותר על רכש.

יונייטד הבקיעה העונה כבר 16 שערים (לעומת 54 בכל העונה כולה), אבל האם זה אומר שיש התקפה הרבה יותר טובה מאשר בעונה שעברה? הפרשן ושחקן העבר של המועדון גארי נוויל טוען שלמרות התוצאות, השדים האדומים לא מפגינים כדורגל טוב בחלק גדול מהדקות ונהנים מסיומות טובות של המשחקים. אבל זה בדיוק מה שמוריניו מחפש – להתיש את היריבה ואז לרמוס אותה בדקות האחרונות. 9 מתוך 16 שערים הובקעו אחרי הדקה ה-75. לעומת זאת פפ משחק בסיטי למעשה עם שבעה חלוצים.

סרחיו אגוארו. אחד משבעה חלוצים של פפ (AFP)
סרחיו אגוארו. אחד משבעה חלוצים של פפ (AFP)

השאיפות של מוריניו לנצח בקרב הזה את פפ באופן אישי ברורות. הפורטוגלי עוד לא שכח שהספרדי "גנב" לו את התפקיד ב-2008. שני המנהלים של סיטי בימים אלו צ'יקי בגיריסטיין ופראן סוריאנו היה אז בברצלונה והחליטו שה-DNA של מוריניו לא מתאים להם. עכשיו הוא רוצה להראות להם. המיוחד כבר החל במלחמה הפסיכולוגית. בשבת הוא אמר שהוא בכלל לא חושב על היריבה העירונית, ואנדר הררה, כמו חייל נאמן, סיפר שהוא נהנה מזה שהלחץ נמצא על התכולים.

השאלה המסקרנת כמובן היא מי יזכה בתואר. הפרשנים בממלכה מעריכה שסיטי מרשימה יותר ומשחקת כדורגל אטרקטיבי, אבל מוריניו כמו מוריניו ינצח בסיום. העובדה שיהיה לו את איברהימוביץ' כג'וקר לקראת החצי השני של העונה יכולה להיות גורם מכריע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי