צפו בתקציר: 0:1 קטן אבל יקר למנצ'סטר סיטי בניוקאסל

סיטי חוגגת
סיטי חוגגת | Getty

סטרלינג כבש את ה-13 העונה מבישול תשיעי של דה בריינה והסיטיזנס רשמו ניצחון 18 ברציפות ופתחו פער של 15 נקודות (וגם זה שיא לתקופת חג המולד) בפסגה מיונייטד. האם פפ ישווה את שיאו שלו מבאיירן מינכן?

קבוצות: ניוקאסל
(גודל טקסט)

כמה אירוני שניצחון 0:1 של מנצ'סטר סיטי הפך למוזר, לא מספק, כמעט אמרנו מאכזב. אבל את מוליכת הפרמייר-ליג כל זה כמובן לא מעניין. ה-0:1 בניוקאסל היה ה-18 ברציפות של הסיטיזנס והם הגדילו את הפער שלהם מהשנייה מנצ'סטר יונייטד ל-15 נקודות. ראחים סטרלינג כבש את שערו ה-13 העונה וקווין דה בריינה בישל בפעם התשיעית ועלה לראש טבלת הטבחים. 

לפני שנמשיך קצת מספרים. פפ גווארדיולה רחוק ניצחון אחד בלבד במחזור הבא אצל קריסטל פאלאס כדי להשוות את שיאו שלו – 19 ניצחונות רצופים באחד מחמש הליגות הבכירות (הקטלוני עשה את זה בבאיירן מינכן בעונת 2014/15). אם סיטי תשכיל לפרק את היריבה בסלהרסט פארק, ליתר דיוק תכבוש חמישה שערים היא תגיע ל-107 שערים ב-2017 ותשבור את שיאה של ליברפול מ-1982 עם שישה. פפ גווארדיולה הגיע ל-200 שערי ליגה כמנג'ר סיטי בכל המסגרות (בתוך 16 חודשים) וגם: התכולים השלימו 20 משחקי ליגה ללא הפסד מול ניוקאסל – רצף טוב יותר  מול כל קבוצת פרמייר-ליג אחרת.

60 דקות זה נראה כמו עוד יום בעבודה. המשחק של הסיטיזנס שטף, מצב האיומים לשער הגיע לדו ספרתי בערך בדקה ה-30, החזקת הכדור עברה את ה-80% וניוקאסל האומללה התקשה לחבר שתי מסירות. אלא שאז שחקניו של פפ כאילו עברו לניוטרל, רפא בניטס מנג'ר המגפייז הריח דם ועבר לשחק התקפי יותר ופתאום ראינו שתי קבוצות על המגרש. אם דוויט גייל המחליף של ניוקאסל היה חד יותר סמוך לתוספת הזמן אולי היה ניוקאסל הופכת לסיפור הכי חם של מחזורי חג המולד באנגליה. אבל זה לא קרה.


פפ מאוכזב מהיכולת, בניטס על ההזדמנות להירשם כמי שעצר אותו (Getty)


הרכבים
ניוקאסל:
רוב אליוט, ג'מאל לאסלס, שאנסל מבמבה (מיקל מרינו 77), פול דאמט, ג'ונג'ו שלבי, חאבי מניקיו, דאנדרה ידלין, מוחמד דיאמה, ג'ייקוב מרפי, חוסלו (דווייט גייל 62), רונלדו ארונס (כריסטיאן אטסו 71).


מנצ'סטר סיטי:
אדרסון, וינסנט קומפני (גבריאל ז'סוס 11), ניקולאס אוטמנדי, קייל ווקר, דנילו, קווין דה בריינה, אילקאי גונדואן, פרננדיניו, ברנרדו סילבה (לירוי סאנה 83), סרחיו אגוארו (אליקים מנגלה 77), ראחים סטרלינג.


מהלך המשחק
דקה 7:  אגוארו קיבל כדור ברחבה אבל שלח אותו היישר לקורה.

דקה 11:  קומפני נפצע ופפ בחר בחילוף סופר התקפי גבריאל ז'סוס נכנס, ברנרדו סילבה ירד לקישור ופרננדיניו לעמדת הבלם.


קומפני יוצא. בסיטי של היום לכל שחקן יש מחליף (Getty)

דקה 17:  אגוארו נגח נהדר למסגרת, אליוט באינסטינקט נהדר הדף לקורה לקרן.

דקה 31, 0:1 לסיטי:  אחרי שנדמה היה שהאורחים מתקשים לפתח את משחקם הרגיל ומסתפקים בבעיטות מרחוק של דה בריינה ואגוארו (לקורה), חתך הפנומן הבלגי במסירת עומק את ההגנה של המגפייז והותירה לסטרלינג רק לדחוק את שערו ה-13 העונה בליגה. לדה בריינה היה זה בישול תשיעי שהעלה אותה לראש טבלת הטבחים.


סטרלינג בדרך ל–0:1. ה-13 שלו העונה (Getty)

דקה 34, כמעט שוויון! : רונאלדו ארונס פרץ לרחבה ונתן צ'יפ מעל אדרסון, אוטמנדי במאוץ לאחור הצליח להגיע לכדור שנייה לפני שנכנס ולהרחיק לקרן.

דקה 40 – דה בריינה מצליח להשתחרר משני מגנים באגף שמאל של הרחבה ולהגביה לעבר אגוארו שבעט לתוך הגוף של מגן ניוקאסל.

דקה 50 – סטרלינג באחד על אחד מול אליוט, שוער ניוקאסל זינק היטב ומנע את ה-0:2.


פרננדיניו. סיטי מבטלת לחלוטין את ניוקאסל (Getty)


דקה 66: 
 דה בריינה טיווח מ-20 מ' שטוח לקורה ואגוארו בעט את הריבאונד פנימה, אבל השער נפסל בטענה מוצדקת לנבדל של הארגנטינאי.

דקה 75:  דנילו דרך על גייל ברחבה, אבל חלוץ ניוקאסל זרק את עצמו בתיאטרליות וכך במקום אולי להרוויח פנדל, זכה בצהוב.

דקה 81: ניוקאסל מתקרבת לשוויון אבל גייל העדיף לסיים התקפה בבעיטה מ-20 מ'  במקום למסור לאטסו. דקה אחר אטסו עצמו חתך משמאל אבל בעט סמוך למסגרת ולא יותר.


דקה 89, זה חייב היה להיות השוויון: 
שוב אטסו שיגע את ווקר ומנגלה והעביר כדור רוחב בחצי גובה אבל גייל נגח ממצב של גול סנטימטרים ליד המשקוף.


אגוארו. קצת חדות ממנו וזה היה מסתיים בתבוסה לניוקאסל (Getty)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי