ונגר: פפ לא העלה את הרמה בכדורגל העולמי, זה השחקנים

ארסן ונגר
ארסן ונגר | AFP

רגע לפני גמר הגביע בראשון (18:30, ספורט1) מנג'ר ארסנל עקץ את הקולגה מסיטי. גווארדיולה עשוי לקבל שדרוג של שלושה מיליון ליש"ט בחוזהו אם יזכה בתואר: "כבר באוגוסט אמרתי שנימדד בתארים"

(גודל טקסט)
ארסנל ומנצ'סטר סיטי ייפגשו מחר (ראשון, 18:30, שידור ישיר בספורט1) במסגרת גמר גביע הליגה באצטדיון וומבלי, במה שתהיה ההזדמנות הראשונה של מנג'ר הסיטיזנס פפ גווארדיולה לזכות בתואר בבריטניה. לעומת זאת, אם ארסן ונגר יזכה בתואר, ייתכן שמדובר באחרון שלו עם ארסנל בעקבות דיווחים שהוא עשוי לעזוב בקיץ.


סיטי תגיע למשחק אחרי שאיבדה את הסיכוי לסיים את העונה עם ארבעה תארים בעקבות ההדחה על ידי וויגאן בגביע האנגלי, במשחק בו נמתחה ביקורת על ההתנהלות של גווארדיולה אחרי ההרחקה של פביאן דלף. המנג'ר התעמת עם השופט, התלונן על השיפוט והתנהג בצורה בלתי הולמת. ואם זה לא מספיק, ההתאחדות האנגלית מצאה אותו אשם בעירוב פוליטקה בספורט לאחר שהגיע למסיבות העיתונאים שלו עם סרט צהוב על הדש כהזדהות עם קטלוניה. ההתאחדות הגיעה למסקנה שפפ אשם אחרי שהוזהר פעמיים ולא הגיב על כך והוא יוכל להגיש ערעור עד ה-5 במארס.



כעת יש לו הזדמנות להשכיח מעט את העניינים עם קבוצה שכבשה כבר כעת למעלה ממאה שערים בכל המפעלים. בנוסף פפ יכול להתעודד מכך שפורסם שהנהלת סיטי מתכוונת להאריך את חוזהו אחרי זכיה בתואר הראשון שלו, דבר שיכול לקרות כבר מחר, במיוחד בהתחשב בעובדה שניצח בתשעה מעשרת הגמרים בהם אימן. הוא אמור להרוויח 3 מיליון ליש"ט יותר לשנה, כלומר 20 מיליון ליש"ט לעונה בסך הכל.


גווארדיולה אמר לקראת המשחק: "סיטי חייבת לזכות בתארים כדי לתת ערך למה שהיא עושה. כבר באוגוסט אמרתי שנימדד לפי כמות התארים בהם נזכה. סיטי מועדון שצריך לזכות בתארים כל שנה כדי להתקדם". לגבי הכישלון לזכות בארבעה תארים אמר: "כל הזמן שאלו אותי על זכיה מרובעת ואמרתי שננסה, אבל אף קבוצה גדולה באנגליה לא השיגה זאת בעבר, אז למה שאנחנו נצליח? נשארו לנו שישה נצחונות כדי לזכות באליפות ואחרי זה נראה. הגמר הוא חגיגה עבור השחקנים ומול 90 אלף צופים באיצטדיון קסום. אני מקווה שנשחק שם כמו כל העונה".



גווארדיולה ו-ונגר. הראשון של הספרדי או האחרון של הצרפתי? (Gettyimages)


לפפ יש זכרונות טובים מוומבלי. ב-1992 זכה כשחקן עם ברצלונה בגביע האלופות לראשונה וב-2011 ניצח עם ברצלונה בגמר ליגת האלופות כמאמן את שוב מנצ'סטר יונייטד ב"וומבלי החדש". זה יהיה הגמר הראשון בין הקבוצות אי פעם. ארסנל ניצחה בוומבלי פעמיים את סיטי ב"גביע הקהילה" ב-2014 ובחצי גמר הגביע האנגלי שנה שעברה. סיטי הפסידה רק פעם אחת לארסנל בחמשת המפגשים האחרונים בכל המסגרות. אגב, שתי הקבוצות ייפגשו שוב ביום חמישי בליגה באמירויות.


ארסן ונגר לעומתו לא התבייש לעקוץ את גווארדיולה, עליו סיפר שביקר פעם בביתו וקיבל מהצרפתי טיפים איך להיות מאמן מצליח. "הוא לא העלה את הרמה בכדורגל העולמי, כי כעת רואים שברצלונה משחקת ברמה הכי גבוהה שיש כי היא מצרפת את השחקנים הכי טובים", אמר ונגר. "המנג'רים אולי יכולים להשפיע על הפילוסופיה של הקבוצה, אבל בסופו של דבר ההצלחה תלויה בשחקנים. החשיבות שלהם הולכת וגדלה לאחרונה".


לשאלה איך עוצרים את סיטי אמר: "דבר ראשון, להאמין בעצמנו. אחר כך להיות מאוד מאורגנים ודבר שלישי, לתקוף בכל הזדמנות ולשחק את המשחק ההתקפי שלנו. ללא ספק אנחנו ה"אנדרדוג" במשחק, אבל חייבים להאמין בעצמנו". ונגר שיבח את קווין דה בריינה: "הוא עשה התקדמות עצומה והוא אחד הגורמים להצלחה הגדולה של סיטי".


️ Boss, do you still get nervous when you wake up on cup final day?#AFCvMCFC

Watch LIVE https://t.co/ya46sSFaPJpic.twitter.com/RwL2VpqIKK

— Arsenal FC (@Arsenal) 23 בפברואר 2018


ארון ראמזי שישחק מקווה לנצח גמר תשיעי רצוף בוומבלי, במה שיכול להיות סימן חיובי לארסנל שלא זכתה בתואר 25 שנה, ועשוי להיות היחיד של ונגר עד תום העונה. יש לו הזדמנות נוספת בליגה האירופית, שם ארסנל הגרילה את מילאן בשמינית הגמר. התותחנים אולי לא זכו באליפות, אבל בארבע העונות האחרונות זכו בחמישה גביעים בוומבלי כולל "גביע הקהילה" השנה.


באשר לשחקנים, גבריאל ז'סוס התאושש מהפציעה שלו מאז ערב השנה החדשה ועשוי להיות בסגל. הוא נפצע בברכו במשחק נגד קריסטל פאלאס ב-31 בדצמבר ולא שיחק מאז. ראחים סטרלינג בספק בגלל פציעה ופביאן דלף מורחק. השוער השני קלאודיו בראבו ישחק, כמו גם דויד אוספינה בארסנל. אצל התותחנים מסוט אוזיל צפוי להתאושש מהשפעת שמנעה ממנו לשחק בשבוע האחרון, אך תחסר את אלכסנדר לקאזט הפצוע והנריק מחיטיריאן שלא רשאי לשחק במפעל בגלל שכבר עשה זאת העונה במדי מנצ'סטר יונייטד. מי שיחזור להרכב הוא פייר-אמריק אובאמיאנג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי