מוריניו: לא מצפה מפוגבה שיבריק בכל משחק, רק שישמור על יציבות

ז'וזה מוריניו עם פול פוגבה
ז'וזה מוריניו עם פול פוגבה | Gettyimages

מאמן מנצ'סטר יונייטד דיבר על יחסיו עם הצרפתי לאחר ה-1:2 על טוטנהאם בחצי גמר הגביע. השחקן חגג עם אוהדים ונישק את הסמל שעל החולצה. באנגליה חושפים: "חמישה ימים המיוחד נתן נאומים חוצבי להבות". צפו בתקציר

(גודל טקסט)
מנצ'סטר יונייטד עלתה אמש (שבת) לגמר הגביע האנגלי ב-19 במאי אחרי שניצחה את טוטנהאם 1:2 בוומבלי והשאירה את התרנגולים כקבוצה היחידה מבין ששת הראשונות שלא תזכה העונה/אין לה סיכוי לזכות בתואר העונה. השדים האדומים ממתינים למנצחת בין צ'לסי לסאות'המפטון (17:00, ספורט1).


יונייטד הגיעה לגמר ה-29 שלה במפעלים באנגליה (20 בגביע ו-9 בגביע הליגה), וז'וזה מוריניו קרוב לזכייה בגביע שלישי בתוך שנתיים עם יונייטד (הליגה האירופית וגביע הליגה) ויהיה המנג'ר השלישי בהיסטוריה שעשוי לזכות בגביע האנגלי עם שתי קבוצות שונות. בפעם הקודמת הוא זכה בתואר עם צ'לסי ב-2006/7. הרברט צ'פמן עשה זאת עם האדרספילד וארסנל (1922 ו-1930) ובילי ווקר עם שפילד וונסדיי ונוטינגהאם (1935 ו-1959).


"סאנדיי מירור" פרגן למוריניו כשכתב: "תעריצו אותו או תשנאו אותו, אבל אי אפשר להתכחש לתשוקה הבלתי נגמרת שלו לזכות בתארים". העיתון גם עקץ את מאוריסיו פוצ'טינו של טוטנהאם: "יש לו עוד הרבה מה ללמוד".


מוריניו שעלה לגמר הגביע השני שלו בלבד לאחר שזכה בקודם לפני 11 שנה עם צ'לסי תקף כרגיל את העיתונאים על הביקורת שלהם נגד יונייטד השנה על כך שלא היוותה יריבה למנצ'סטר סיטי והודחה מוקדם מליגת האלופות. "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו למה יש עלינו ביקורת, אבל אנחנו יכולים לסיים את העונה עם 81 נקודות, שש יותר משנה שעברה ועם כל הקבוצות הפנטסטיות שיש סביבנו זה הישג לא רע. יונייטד מועדון שלפני כמה שנים לא היה יכול להיות מדורג במקום הזה. אנחנו בגמר שלישי בארבע השנים האחרונות אז יש יותר מדי ביקורת נגדנו. אני מודה שבמחצית ראשונה איבדנו את השליטה, פיגרנו 1:0 ולא היינו טובים. דיברנו במחצית ויצאנו קבוצה אחרת למחצית השנייה".


מוריניו עם פוגבה (gettyimages)
מוריניו עם פוגבה (gettyimages)


הפורטוגלי דיבר, אולי לראשונה, על הדרישות שלו מאלכסיס סאנצ'ס, שזכה בתואר השחקן המצטיין, ומפול פוגבה: "אמרתי לפוגבה וסאנצ'ס אותו דבר. אני לא יכול לצפות מהם להיות 'השחקן של המשחק' כל משחק, לכבוש שער כל משחק או להיות מושלמים בכל משחק. אני רוצה רק שהם יציגו יכולת מסוימת ושלא יירדו ממנה. שיציגו את המשחק הבסיסי הטוב ואז במשחקים מסוימים הכישרון שלהם מופיע ומכריע משחקים כמו נגד טוטנהאם. אני לא מצפה מסאנצ'ס שיכבוש גם משחק הבא, אבל אני בטוח שבעונה הבאה הוא יהיה טוב יותר".


מוריניו טען שההחלטה להישאר בלונדון אחרי הניצחון על בורנמות' ולהתכונן למשחק הייתה מכרעת: "אחרי הניצחון על בורנמות' נשארנו בלונדון וזה היה משמעותי. מבחינתי היה מהנה לראות את השחקנים שלי נלחמים בחזרה ומשתלטים על המשחק. במחצית השנייה היינו טובים יותר לכל אורך הדרך". "סאנדיי אקספרס" טען שמוריניו דיבר במשך חמישה ימים רצופים עם שחקניו מדי יום בנאומים חוצבי להבות וזה הצליח לו.


29 – @ManUtd have reached their 29th major domestic cup final (20 #FACup, 9 League Cup), more than any other side in English football. Familiar. pic.twitter.com/I095kPj83k

— OptaJoe (@OptaJoe) April 21, 2018


בסיום המחצית הראשונה נראה מוריניו צורח על הקווים באוזנו של אנדר הררה. במחצית הראשונה הספרדי גילה יכולת גרועה וחזר לשנייה שחקן אחר. זו פעם שנייה שמוריניו צורח לשחקן באוזן במחצית ומקבל ממנו תגובה. זה קרה גם במחצית נגד מנצ'סטר סיטי עם פוגבה.


פוגבה עצמו רמז לאוהדי יונייטד שהוא לא רוצה לעזוב. הוא היה האחרון שיצא מחדר ההלבשה אחרי החגיגות והראה לאוהדים את הסמל של יונייטד על החולצה שלו. הררה שכבש את שער הניצחון אמר: "אני צריך לנסות לעזור באיזון הקישור עם נמניה מאטיץ', בגלל שפוגבה הוא שחקן פנטסטי שיכול ליצור הכל ואנחנו צריכים להשאיר אותו חופשי אז אני צריך להיות קרוב יותר למאטיץ'. לפעמים אני מנסה להגיע לעמדות כיבוש. עכשיו אנחנו צריכים להתכונן בשקט נפשי לגמר".


SUNDAY TIMES SPORT: Final Flourish #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/isbIAwsnwI

— Neil Henderson (@hendopolis) April 21, 2018


בצד השני היו מאוכזבים כמובן. דלה עלי שכבש את הראשון הוציא הרבה תסכול של שחקני טוטנהאם כשאמר: "אנחנו לא יכולים כל פעם לדבר על כך שאנחנו רוצים לזכות בתארים ולזרוק את הכל כשמגיע רגע האמת. הובלנו 0:1 על יונייטד, היינו טובים יותר טקטית ובכל זאת הפסדנו 2:1. היינו חייבים להמשיך לתקוף אותם ולהבקיע את השני ולא עשינו זאת. ברגע שהם נטלו את ההולכה היה קשה להפוך שוב את הכיוון".


פוצ'טינו המתוסכל טען שקבוצתו זקוקה לעוד ארבע שנים כדי להתחיל לזכות בתארים: "אין לי חרטות על המשחק. במחצית ראשונה שלטנו לחלוטין וה-1:1 לא היה משקף. עבורנו זה כבר לא עניין של ללמוד אלא לדעת איך לגבור על היריבות שלנו. אנחנו קרובים ולכן זה מתסכל. בארבע השנים האחרונות בנינו קבוצה טובה, אבל כדי ליצור קבוצה ווינרית צריך עוד ארבע שנים להערכתי. זה יהיה איתי או בלעדיי. הדבר הכי קשה בכדורגל זה להיות ריאלי". 

STAR SPORT: Super Herro #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/qG7oO2N0bz

— Neil Henderson (@hendopolis) April 21, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי