צפו: 0:5 למנצ'סטר סיטי על סוונזי, 1:4 לארסנל על ווסטהאם

ארסנל חוגגת
ארסנל חוגגת | AFP

התותחנים התקשו עד לדקות הסיום, אבל שער מקרי של ראמזי וצמד מאוחר של לקאזט העניקו ניצחון בחזרה הגנרלית לחצי גמר הליגה האירופית. האלופה זכתה לכבוד והתעללה, סטוק סיימה ב-1:1 מול ברנלי ועשויה לרדת בשבת

(גודל טקסט)
משחקי המחזור ה-35 בפרמיירליג נמשכו היום (ראשון) ובמוקד היה המפגש של האלופה הטרייה מנצ'סטר סיטי, שהביסה 0:5 את סוונזי, אבל עוד קודם לכן נערך המשחק הראשון של ארסנל מאז ההודעה על פרידה מארסן ונגר בקיץ לאחר 22 שנים, אותו ניצחו התותחנים בסופו של דבר למרות יכולת לא משכנעת, 1:4 על ווסטהאם במה שהמנג'ר הגדיר כחזרה האחרונה לחצי גמר הליגה האירופית מול אתלטיקו.


עוד היום, סטוק מנעה מברנלי לייצר רצף ניצחונות, אבל לא השכילה לנצח וסיימה רק ב-1:1 ביתי, שעדיין משאיר אותה במרחק משמעותי מחוף מבטחים ולמעשה בסיטואציה מסוימת היא יכולה כבר בשבת לרדת לצ'מפיונשיפ מאז 2008/9.


מנצ'סטר סיטי – סוונזי 0:5
לפני המשחק ערכו שחקני הברבורים מסדר כבוד לאלופה הטרייה, על אף שהחגיגות והענקת התואר יהיו בחודש הבא, וב-90 הדקות שלאחר מכן הם נרמסו על ידי שחקניו של פפ גווארדיולה. ניקולאס אוטמנדי, קייל ווקר ולירוי סאנה זכו למנוחה ולא שותפו, אבל דויד סילבה היה הראשון להרעיד את הרשת בדקה ה-12 כשסיים מהלך מבריק ממסירה של סטרלינג, האחרון כבש (16) לאחר רוחב יפהפה מפביאן דלף ובמחצית השנייה קווין דה בריינה ירה לחיבורים וקבע 0:3 בדקה ה-54 – שערו החמישי מחוץ לרחבה העונה, יותר מכל שחקן בפרמיירליג.


עשר דקות לאחר מכן, ברנרדו סילבה המשיך בחגיגה – ראחים סטרלינג צלל ברחבה, הפנדל של גבריאל ז'סוס נהדף על ידי פביאנסקי לקורה והפורטוגלי דחק מקרוב. בדקה ה-89 הגיע המסמר האחרון, אחרי שהמחליף יאיא טורה מצא באומנות את גבריאל ז'סוס והברזילאי הצעיר כיפר על החמצת הפנדל ונגח בקלות פנימה.



הסיטיזנס חוגגים חמישייה קלילה (AFP)


ברבע השעה האחרונה שיתף גווארדיולה את בנז'מין מנדי, המגן הצרפתי שנרכש ממונאקו עבור 57 מיליון יורו והיה למספר חודשים שחקן ההגנה היקר בעולם, שהתאושש לאחר שקרע את הרצועה בברכו ולא שיחק מאז ה-0:5 על קריסטל פאלאס ב-23.9.2017, אז נפצע והוחלף. למזלם של האורחים, לזכותם עדיין פער של ארבע נקודות מסאות'המפטון ומסטוק, כאשר לפוטרס אף משחק עודף. בסיום המשחק פרצו אוהדי מנצ'סטר סיטי לכר הדשא ומיהרו לרוץ אל מנדי, שזכה לסיוע כדי להימלט לחדרי ההלבשה.

#MCISWApic.twitter.com/lRvc3actJO

— Premier League (@premierleague) April 22, 2018


ארסנל – ווסטהאם 1:4 ׁ(לחצו כאן לצפייה בתקציר)

בסוף השבוע, במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, הצהיר ארסן ונגר שזוהי החזרה האחרונה של קבוצתו לחצי גמר הליגה האירופית מול אתלטיקו מדריד ושעל כן הוא מתכנן לשחק עם ה-11 החזקים ביותר שיעמדו לרשותו ויכולים לשחק בחמישי. המשמעות היא שפייר אמריק אובמיאנג ישב על הספסל ורק נכנס בדקה ה-70, לצערו של ונגר גם פטר צ'ך ומסוט אוזיל החולים נעדרו מהמשחק וכמוהם ג'ק ווילשר הפצוע. באצטדיון, אגב, לא נרשמה שום תכונה מיוחדת ביממה שאחרי ההודעה הרשמית של עזיבת ונגר בסיום העונה לאחר 22 שנה בלונדון.



אמנם לא כבש, אבל העיר את המשחק ואת חבריו לחוד. אובמיאנג (AFP)


ארסנל התקשתה לאיים על שערו של ג'ו הארט, השלישייה הקדמית של דני וולבק, אלכס אייוובי ואלכסנדר לקאזט התקשתה יחדיו, ונקודת המפנה הגיעה רק בדקה ה-51, אז קרן של גרניט שאקה מצאה את המגן נאצ'ו מונריאל חופשי ברחבה והוא בעט כדור מדויק לפינה השמאלית ולרשת. 13 דקות אחר כך הגיע השוויון, אז סדרת ניסיונות של הפטישים הסתיימה במסירה חסכמה של מנואל לאנזיני למרקו ארנאוטוביץ', שבכדור נפלא לפינה הרחוקה הכניע את אוספינה.


למזלם של ארסנל, הניצחון הושג עם הרבה מזל כאשר בדקה ה-82 הגבהה של ארון ראמזי לרחבה הטעתה את הארט וחדרה לרשת, שלוש דקות אחר כך אובמיאנג פרגן ללקאזט והצרפתי הפציץ את הראשון שלו, ארבע דקות בלבד חלפו והוא נהנה מבישול נפלא של ראמזי כדי לקבוע 1:4 לארסנל שכעת במאזנה 57 נקודות מ-34 משחקים, מודעת לכך שלליגת האלופות היא כנראה תצליח לשוב רק אם תזכה בליגה האירופית. ווסטהאם לעומת זאת עם 35 נקודות מ-34 משחקים, במקום ה-14 ובמרחק שש נקודות מהקו האדום.



לקאזט מודה לאובמיאנג על הבישול. במהרה גם ראמזי סידר לו שער (AFP)


סטוק – ברנלי 1:1 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
הפוטרס ידעו שזוהי הזדמנות פז לצמק את הפער מסוונזי, שהפסידה כאמור בהמשך הערב לסיטי, אבל הצליחו רק לסחוט נקודה ביתית מול ברנלי, שאחרי חמישה ניצחונות הפסידה בשבוע שעבר לצ'לסי וגם בבריטניה סטדיום היום התקשתה. כבר בדקה ה-11 עלו המקומיים ליתרון משער של באדו אנדיאיי מבישול של בירם דיוף, אבל בדקה ה-62 נגיחה של הבלם ג'יימס טרקובסקי נעצרה על ידי ג'ק באטלנד, אבל אשלי בארנס הגיע ראשון לכדור החוזר וקבע חלוקת נקודות.


סטוק תתארח בשבת הקרובה באנפילד אצל ליברפול ולאחר מכן תארח את קריסטל פאלאס ותתארח אצל סוונזי למשחקי תחתית קריטיים, כשלמעשה היא יכולה לרדת רשמית כבר במחזור הבא אם תפסיד באנפילד וסוונזי תפתיע את צ'לסי. לסטוק כעת 29 נקודות מ-35 משחקים, כך שהיא ארבע הפרש מסוונזי שמעל לקו.



אריק פיטרס. בסטוק מפנימים שהם בדרך חזרה לליגת המשנה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי