צפו בתקצירים: צ'לסי ניצחה 0:3 בהאדרספילד, 2:2 לאברטון מול וולבס

שחקני צ'לסי חוגגים
שחקני צ'לסי חוגגים | Gettyimages

קאנטה (34), ז'ורז'יניו בשער ראשון בקבוצה (45 בפנדל) ופדרו (80) כבשו לבלוז בניצחון ראשון לסארי, קפה פתח. צמד לריצ'ארליסון, העולה החדשה השוותה פעמיים. ברייטון ללא הישראלים רשמה הפסד 2:0 לווטפורד

(גודל טקסט)

החדשות הטובות: אחרי שרוב משחקי המחזור הראשון נערכו, צ'לסי נמצאת במקום הראשון בפרמיירליג לאחר ניצחון היום (שבת) 0:3 על האדרספילד בחוץ. החדשות הרעות: עם היכולת שהראו שחקניו של מאוריציו סארי, היא לא תישאר שם עוד הרבה זמן.



סארי, בהחלטה תמוהה, השאיר את אחד ממצטייני המונדיאל אדן הזאר על הספסל ועלה עם פדרו מאחורי החלוצים, מה שהוביל לכך שמרכז השדה, בו עלה לשחק ז'ורז'יניו בהופעת בכורה, היה חלש ונשלט לרובו על ידי שחקני המארחת. הם תקפו כבר מהפתיחה והגיעו קרוב, אך לא ממש סיכנו את שערו של קפה שגם הוא עלה להופעת בכורה. השוער היקר בעולם לא נאלץ למתוח זרועות למעט פעמים בודדות, ואת העובדה הזאת ניצל אנגולו קאנטה. הצרפתי ראה שהאדרספילד לא באמת מסוגלים לכבוש, והחליט שאם הם לא מבקיעים אז הוא יבקיע. כשוויליאן הגביה כדור לאחר פריצה נהדרת, הוא בעט בעיטה שלא ממש התלבשה אבל הטעתה את שוער האדרספילד וחדרה.

המארחים רצו שוויון מהיר ויצאו להתקפות נגד, אבל ממש לפני סיום המחצית הם ראו את היתרון של צ'לסי גדל לאחר פנדל של ז'ורז'יניו. הברזילאי הפך לשחקן ה-19 בצ'לסי שכובש בהופעת הבכורה שלו בקבוצה. צ'לסי עלתה למחצית השנייה ביתרון כפול, עם המשחק פחות או יותר בידיים שלה, ועדיין לא נראתה טוב. זה השתנה כשהזאר עלה לשחק בדקה ה-76. הבלגי הפיח חיים אצל הבלוז ותוך ארבע דקות בישל לפדרו את השלישי עם מסירה נהדרת. ברבע השעה איתו צ'לסי הגיעו ליותר מצבים משהגיעו ב-75 הדקות קודם לכן, אבל שערים נוספים לא נכבשו. אז אולי האדרספילד היא לא היריבה הכי מפחידה בפרמיירליג, אבל אם ביכולת חלשה צ'לסי מנצחת 0:3, כדאי להיזהר ממה שהיא מסוגלת לעשות ביום טוב.

פדרו. צ'לסי פותחת עונה במדים הצהובים (AFP)
פדרו. צ'לסי פותחת עונה במדים הצהובים (AFP)

הרכבים
האדרספילד
: בן היימר, טרנס קונגולו, כריס לב (אדאמה דיאקאבי 71), זאנקה, כריסטופר שינלדר, פלורנט האדרגיונאי, פיליפ בילניג, ג'ונתן הוג, ארון מוי, אלכס פריצ'ארד (לורן דפוארטה 46), סטיב מונייה.

צ'לסי: קפה, אנטוניו רודיגר, מרקוס אלונסו, ססאר אספיליקווטה, דויד לואיז, ז'ורז'יניו, אנגולו קנטונה, רוס בארקלי (רובן לופטוס צ'יק 68), פדרו (ויקטור מוזס (81), וויליאן (אדן הזאר 76), אלברו מוראטה.

מהלך המשחק
דקה 1: השופט כריס קוואנאג הוציא את המשחק לדרך באצטדיון קירקלס.

דקה 4: טעות בהגנה של האדרספילד הובילה את הכדור לפדרו, שמסר למוראטה. החלוץ עבר בלם אחד אבל הדגל הונף לנבדל שנייה לפני שבעט.

שחקני האדרספילד תקפו יותר במחצית הראשונה, אבל זה לא עזר להם (Gettyimages)
שחקני האדרספילד תקפו יותר במחצית הראשונה, אבל זה לא עזר להם (Gettyimages)

דקה 34, צ'לסי עולה ל-0:1: דווקא אחרי לא מעט דקות טובות של המארחת, וויליאן פרץ יפה בצד שמאל והגביה ישר לאנגולו קאנטה, שחיכה בתוך החרבה ובעט כדור שלא התלבש, אבל הטעה את השוער וחדר פנימה.

דקה 38: האדרספילד רוצה שוויון מהיר. כדור קרן הגיע למונייה, שנגח לקורה.

דקה 44: פנדל לצ'לסי! שינדלר הכשיל את אלונסו בתוך הרחבה, ההחלטה של השופט היתה קלה.

קאנטה חוגג את השער (Gettyimages)
קאנטה חוגג את השער (Gettyimages)

דקה 45, 0:2: ז'ורז'יניו שולח את הכדור פנימה בלי בעיות ורושם את שערו הראשון במדי הבלוז.

דקה 80, 3:0: אדן הזאר עלה כמחליף ותוך שלוש דקות הגיב עם בישול לפדרו, שמצא את עצמו חופשי לחלוטין מול היימר וכבש בקלות.

וולבס – אברטון 2:2 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
אברטון הרימה לא מעט גבות הקיץ כשהביאה את ריצ'ארליסון בן ה-21 מווטפורד תמורת 50 מיליון ליש"ט. העסקה הזאת יכולה להתברר כמשתלמת מאוד, לאחר שכבר במחזור הראשון כבש הברזילאי צמד. הוא פתח את העונה עם שער בדקה ה-17, ולמרות שוויון של רובן נבס לזכות העולה החדשה ממש לפני הירידה למחצית הוא לא נבהל, אלא כבש שער נפלא בדקה ה-67 לאחר דאבל פס עם סנק טוסון הטורקי.

זה היה קרוב להסתיים בפתיחת עונה מוצלחת לטופיז, אלא שראול חימנס, הרכש החדש מבנפיקה, השווה בדקה ה-80 כדי לקבוע תיקו ראשון לעונת 2018/19 בפרמיירליג. מתוך שחקני הרכש החדשים מרבצלונה, אגב, רק לוקה דין שותף כשעלה לשחק בדקה ה-86. ירי מינה לא היה סגל וכך גם אנדרה גומש, שעדיין לא בכושר משחק.

ווטפורד – ברייטון 0:2 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
עם תומר חמד מחוץ לסגל ובירם כיאל על הספסל, ברייטון פתחה את העונה עם הפסד מאכזב לווטפורד. רוברטו פריירה כבש בוולה יפהפה בדקה ה-35 והכפיל לאחר מבצע נהדר (54) כדי להציב את המארחת במקום השני בטבלה, אותו היא חולקת עם קריסטל פאלאס ובורנמות' שניצחו בתוצאות זהות גם הן. החלוץ האיראני עלירזה ג'האנבאחש עלה בדקה ה-71.

שחקני ווטפורד חוגגים. במקום השני בליגה (Gettyimages)
שחקני ווטפורד חוגגים. במקום השני בליגה (Gettyimages)

תוצאות נוספות
בורנמות' – קארדיף 0:2 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
לבורנמות': ראיין פרייזר (24), קאלום ווילסון (91)

פולהאם – קריסטל פאלאס 2:0 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
לקריסטל פאלאס: ג'פרי שלופ (41), ווילפריד זאהה (80)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי