הטייסים הסיטו את המסוק ומנעו התרסקות על מאות אוהדים

התרסקות המסוק בלסטר
התרסקות המסוק בלסטר | AFP

משטרת לסטר אישרה כי חמישה אנשים הלכו לעולמם בהתרסקות המסוק וביניהם בעלי המועדון ויצ'אי סריואדהאנהפראבה, אך כעת נחשפות עדויות לפיהן הטייסים סוופר (בן 53) ולחוביץ' (46) מנעו אסון גדול הרבה יותר

קבוצות: לסטר
(גודל טקסט)
משטרת לסטר חשפה אמש (ראשון) את שמות ההרוגים באסון המסוק, בו נהרג הבעלים של לסטר התאילנדי ויצ'אי סריואדהאנהפראבה. יחד איתו מתו גם צמד הטייסים אריק סוופר (בן 53) ואיזבלה לחוביץ' (בת 46), שהיו בני זוג.


לפי הדיווח, הטייס הראשי מר סוופר הסיט ברגע האחרון במעשה גבורה את המסוק למקום בו היה יכול להתרסק מבלי לפגוע באיש ובכך הציל מאות אנשים, מכיוון שלולא היה מסיט את המסוק לשטח ריק היה מתרסק על ראשיהם של מאות מאוהדי הכדורגל שיצאו מהאצטדיון ו/או שהיה פוגע במלון "הולידיי אין" הסמוך.


צמד הטייסים, בני זוג כאמור, נחשבו לטייסים ותיקים, מנוסים ומקצועיים מהשורה ראשונה. הם היו ידועים מאוד בתחומם וגם החברה המחזיקה במסוק הודיעה כי זו תאונה ראשונה מסוגה וכי היא ממתינה לתוצאות החקירה. מדובר במסוק מסוג אוגוסטה ווסטלנד שנבנה באיטליה. עדי ראייה טוענים שהפרופלור נפל ואחרים שהמנוע כבה. מה שברור שהוא היה בדרכו לנמל התעופה של לוטון. שווי המסוק 6 מיליון ליש"ט והוא יוצר ב-2015.

My deepest condolences to the family & friends of Eric Swaffer and Izabela Roza Lechowicz at this very difficult time pic.twitter.com/zTpWcmPu5L

— Liam Deacy (@Deacyliam) 28 באוקטובר 2018

איש הצילום של "סקאי ניוז" דן קוקס אמר: "הטייסים היו גיבורים. המסוק היה יכול להתרסק לתוך האצטדיון או לתוך החניה של האצטדיון, איזור בו היו עדיין מאות אנשים. לא יודע בדיוק איך הם עשו את זה. השניים האלה גיבורים ובעיניי, כמו גם שני אנשי משטרה שניסו לחלץ ברגע האחרון את הנוסעים ואחד מהם ניסה לשבור את חלון המסוק, אבל האש לא הרשתה להם להתקרב".


אוהד של לסטר שראה את ההתרסקות סיפר: "הטייס היה גיבור. הוא ידע שהם הולכים למות, אבל עשה את הכל כדי למנוע הרג אנשים נוספים חוץ מאלה שהיו על המסוק". העיתון "מירור" כתב בשער הראשי של העיתון: "הטיס היה גיבור שהציל מאות ממוות". 


לסטר הכינה ספר ניחומים לאוהדים שיגיעו והמשחק מחר (שלישי) בין לסטר לסאות'המפטון בגביע הליגה בוטל וכן משחק של הקבוצה הצעירה מול פיינורד. אתמול הגיעו אלפי אוהדים ל"קינג פאואר" לומר תודה לבעלים.

Nusara Suknamai: Former Miss Thailand Universe competitor who tragically died in Leicester helicopter crash
Originally from Bangkok, Suknamai, 33, was on board the aircraft with Foxes owner Vichai Srivaddhanaprabha pic.twitter.com/5tmcjzv0V3

— Lilian Chan (@bestgug) 29 באוקטובר 2018

Glam Miss Thai Universe runner-up Nusara Suknamai who posed with England stars while working for Leicester City boss is one of five killed in helicopter crash https://t.co/7gyRqa7bgnpic.twitter.com/aMmWrLIlyq

— Cleansheet (@Cleansheet) 29 באוקטובר 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי