נחשף: סיטי עברה על חוקי הפייר פליי ועלולה להיזרק מהצ'מפיונס

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Gettyimages

מסמכים שפורסמו באנגליה ובגרמניה מוכיחים כי הבעלים שייח מנסור מאבו דאבי הוציא מכיסו כסף שהיה אמור להגיע מהספונסרים, דבר האסור בחומרה. אופ"א והפרמיירליג יגיבו אם יתברר שההוכחות הושגו בדרכים חוקיות

(גודל טקסט)
הפעם זה נשמע רציני יותר מתמיד. בעיתון "דיילי מייל" פורסם הבוקר (שלישי) כי מסמכים שנחשפו מוכיחים את העובדה שהבעלים של מנצ'סטר סיטי שייח מנסור שילם בעצמו על עיסקאות ספונסרים שכביכול סיטי חתמה איתם כדי להימנע מהסתבכות עם הפייר פליי הפיננסי, ובכך עבר על החוקים. התגובה של אופ"א עלולה להיות זריקת הקבוצה מליגת האלופות וכמו כן עונש חמור מהפרמיירליג. סיטי כבר נענשה על עבירות של הפייר פליי הפיננסי ב-2014. רק לפני יומיים אמר פפ גווארדיולה: "סיטי לא קבוצה מלוכלכת", אבל כעת מתגלים מסמכים שמוכיחים אחרת.


לפי תחקיר נוסף של "דר שפיגל", השבועון הגרמני שעובד עם "פוטבול ליקס", נחפשו מסמכים ואי מיילים לפיהם הבעלים של סיטי שילם בעצמו על עיסקאות ספונסרים מנופחים כדי להוכיח שיש לסיטי מקורות הכנסה כפי הנדרש מהפייר פליי הפיננסי. למשל, הקבוצה חתמה עם "איתיחד איירווייז", חברת התעופה של אבו דאבי על עיסקת ספונסר בסך 67.5 מיליון ליש"ט, אבל על פי המסמכים הבעלים שלה מאבו דאבי הוא ששילם 59.5 מיליון ליש"ט מהסכום שהוזרם לקבוצה. מצד שני, אם המסמכים שכוללים אי מיילים רבים הושגו בצורה לא חוקית, ייתכן שהדבר יגרום לכך שסיטי לא תוענש. המועדון מסר בתגובה שלא יגיב לממצאים שהאקרים השיגו בצורה לא חוקית ממשרדי הקבוצה או מראשי המועדון.


הכתבה ב"דר שפיגל" מוכיחה את הטענה כי סיטי קנתה את ההצלחה שלה בכסף. הבעלים מאבו דאבי הזרים מיליארד ליש"ט לקבוצה בארבע השנים הראשונות של רכישתה מ-2012 עד 2016 ובוודאי סכום נוסף דומה עד היום. בימים הקרובים ייחשפו עוד מסמכים כאשר בליגת האלופות ובפרמיירליג עוקבים אחריהם ועשויים להגיב. לפי העיתון נראה שאופ"א לא תנקוט בצעד דרסטי של הדחת הקבוצה מהמפעל של האלופות, אבל תטיל על סיטי אמברגו העברות כבד.


כבר היו ספקות רבים לגבי כל העיסקאות שחתמה סיטי עם ספונסרים מאבו דאבי, כאשר הטענה היתה שהכסף מגיע בעצם מהממשלה ומשייח מנסור כך שההכנסות של הקבוצה נובעות בעיקר מהבעלים וזה בניגוד לחוקי הפייר פליי הפיננסי שלא מאפשרים לבעלים להזרים כמה כסף שירצה.


Tuesday's MAIL Sport: "City Accused!" #bbcpapers#tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/X5TbYCPxts

— Allie Hodgkins-Brown (@AllieHBNews) 5 בנובמבר 2018


אחד המסמכים שפורסם הוא מייל מ-2012 בו אומר חבר הנהלת הקבוצה סימון פירס כי סיטי הגיעה לסיכום עם חברת "Aabar" לפיו היא תשלם לקבוצה 15 מיליון ליש"ט על פרסום, אבל למעשה כתב: "הם ישלמו רק 3 מיליון ליש"ט ושאר 12 מיליון ליש"א יוזרמו על ידי כבוד השייח מנסור. ב"דר שפיגל" נכתב כי הדבר מוכיח יותר מכל שלמעשה הבעלים משלם את הכסף בצורת חוזים פיקטיביים עם חברות שונות שכביכול נותנות הכנסה חיצונית לקבוצה.


אחרי פיטורי רוברטו מנצ'יני ב-2013, הקבוצה שילמה לו פיצוי בסך 9.9 מיליון ליש"ט וחבר הנהלת הקבוצה ג'ורג' צ'ומילאס כתב במייל כי אין ברירה אלא להפעיל את שיטת הספונסרים של אבו דאבי כדי לכסות את הסכום. הוא פירט כי "איתיחד" תשלם 1.5 מיליון ליש"ט, "Aabar" תשלם חצי מיליון ליש"ט וחברת התיירות של אבו דאבי 5.5 מיליון ליש"ט.


ב"דר שפיגל" נטען שהדוחו"ת של סיטי על עיסקאות עם ספונסרים מבחוץ הם "רשת של שקרים". במייל נוסף של פירס הוא כתב שהספונסרית של החולצות "איתחד" משלמת 8 מיליון ליש"ט למרות שהעסקה היתה על 35 מיליון ליש"ט וברור מי משלים את הכסף. פורסמו עוד מסמכים ומיילים רבים המוכיחים את טענת השבועון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי