צפו בתקציר: הפסד בכורה לסיטי בליגה העונה, 2:0 אצל צ'לסי

שחקני צ'לסי חוגגים
שחקני צ'לסי חוגגים | AFP

הבלוז לא הרשימו בסטמפורד ברידג', אבל אנגולו קאנטה עם סיום המחצית הראשונה (45) ודויד לואיז בנגיחה (78) נתנו לסארי את הניצחון הראשון שלו אי פעם על גווארדיולה. טוטנהאם שלישית לאחר 0:2 על לסטר. צפו

(גודל טקסט)

פפ גווארדיולה אמר במסיבת העיתונאים לפני המשחק נגד צ'לסי שלסיים עונה ללא הפסד זה לא הדבר שמעסיק אותו. ובכן, העונה זה כבר לא יקרה. מנ'צסטר סיטי הפסידה הערב (שבת) 0:2 בסטמפורד ברידג' לצ'לסי, שדווקא אחרי ההפסד לוולבס הוכיחה שהיא עדיין מתמודדת לגיטימית על האליפות ועלתה למקום השלישי. אבל המרוויחה הגדולה מהסיפור היא ליברפול, שלראשונה אחרי שבועות ארוכים של רדיפה מצאה את עצמה סוף סוף במקום הראשון בטבלה עם פער של נקודה על פני האלופה. מאוחר יותר היום, טוטנהאם הדיחה את צ'לסי מהמקום השלישי עם ניצחון 0:2 על לסטר.

בהפסד השלישי בלבד בפרמיירליג מאז תחילת 2018, פפ בחר לעלות ללא חלוץ טבעי והציב את ראחים סטרלינג ולירוי סאנה בחוד. השניים אמנם כובשים מוכשרים, אבל משהו בדינמיקה לא עבד ולמרות לא מעט מצבים במחצית הראשונה, היה חסר מחץ בהתקפה של סיטי. בדקה ה-45 אנגולו קאנטה העניש, פחות או יותר בהתקפה הראשונה של צ'לסי, מבישול של אדן הזאר. במחצית השנייה יצאה לתכולים כל הרוח מהמפרשים והם נתנו לבלוז להחזיק יותר בכדור – אם כי הקבוצה של סארי לא באמת ניצלה את השליטה כדי להגיע למצבים. רק בדקה ה-78 הזאר הרים קרן מדויקת ודויד לואיז התרומם מעל כולם כדי לנגוח פנימה ולשים חותמת על הניצחון המרשים של צ'לסי.

סטרלינג מול קובאצ'יץ'. קיבל את המפתחות בחוד (Gettyimages)
סטרלינג מול קובאצ'יץ'. קיבל את המפתחות בחוד (Gettyimages)

זהו הבישול השמיני של הזאר מתחילת העונה בליגה, מה שמציב אותו בראש טבלת המבשלים מעל ראיין פרייז'ר מבורנמות'. הבלגי גם היה מעורב ב-15 שערים (שבעה כיבושים), הכי הרבה בפרמיירליג. זהו הניצחון הראשון של צ'לסי על סיטי מאז אפריל 2017, וקשה להאמין אבל הראשון בעידן אברמוביץ' על אלופה מכהנת. אז נכון, סארי עדיין רחוק שבע נקודות מסיטי ושמונה מהפסגה, אבל אחרי כמה תוצאות לא מחמיאות במיוחד ניצחון על סיטי יכול להיות מה שיחזיר את צ'לסי למאבק האליפות.

הרכבים
צ'לסי: קפה, ססאר אספיליקווטה, אנטוניו רודיגר, דוד לואיז, מרקוס אלונסו, אנגולו קאנטה, ז'ורז'יניו, וויליאן, מתאו קובאצ'יץ', פדרו, אדן הזאר.
 

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, ג'ון סטונס, איימריק לאפורט, פביאן דלף, פרננדיניו, ברנרדו סילבה, דויד סילבה, ריאד מחרז, לירוי סאנה, ראחים סטרלינג.

מהלך המשחק
דקה 1: השופט מייקל אוליבר הוציא את המשחק לדרך בסטמפורד ברידג'.

קאנטה מול לירוי סאנה. פתיחה מהוססת של שתי הקבוצות (Gettyimages)
קאנטה מול לירוי סאנה. פתיחה מהוססת של שתי הקבוצות (Gettyimages)

דקה 9: ההזדמנות הראשונה במשחק היתה של סיטי. דויד סילבה הכניס כדור לסטרלינג, שבעט חלש לידיים של קפה.

דקה 15: גם סאנה הגיע להזדמנות מצוינת בתוך הרחבה, אבל התבלבל ולא הצליח לבעוט.

דקה 34: דויד לואיז התנגש בסטרלינג ונזקק לטיפול רפואי, המשחק הופסק למספר דקות.

קאנטה חוגג עם אספיליקווטה. שער ראשון של הצרפתי מאז המחזור הראשון (AFP)
קאנטה חוגג עם אספיליקווטה. שער ראשון של הצרפתי מאז המחזור הראשון (AFP)

דקה 45, צ'לסי עולה ל-0:1: אחרי מחצית שלמה בה בקושי החזיקה בכדור, דווקא צ'לסי מבקיעה ראשונה! התקפה מצוינת של הבלוז הסתיימה במסירת רוחב של הזאר, אליה הגיע קאנטה מאחורה והכניע את אדרסון.

דקה 48: וויליאן לקח בעיטה חופשית כ-25 מטר מהשער, אדרסון הגיב טוב והדף.

דקה 78, 0:2: צ'לסי שלטה בכדור במחצית השנייה יותר מאשר בראשונה, אבל עדיין לא מגיעה להזדמנויות. עד הקרן של הזאר, שהגיעה ישירות לראש של דויד לואיז ומשם לרשת.

לסטר – טוטנהאם 2:0 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
ארסנל וצ'לסי ניצחו? זה לא מרשים אתת התרנגולים, שהגיעו למשחק חוץ לא פשוט בכלל אצל לסטר וניצחו בקלות, חוזרים למקום השלישי בפרמיירליג. טוטנהאם פתחה ללא קיין, והון-מין סון היה זה שהעלה אותה על הלוח בבעיטה נפלאה מחוץ לרחבה היישר לחיבורים בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. בדקה ה-58 סון הוסיף גם בישול, בהגבהה מדויקת לדלה עלי שכבש בנגיחה.

כאמור, טוטנהאם חלפה על פני צ'לסי וארסל ועלתה למקופ השלישי, משאירה את ההפסד לתותחנים לפני שבוע מאחוריה. בשבוע הבא היא תארח את ברנלי למשחק קל, אבל לפני כן מצפה לה ביקור מפחיד בקאמפ נואו שם היא תיאלץ להוציא נגד ברצלונה יותר נקודות ממה שתוציא אינטר בבית נגד איינדהובן. פשוט זה לא הולך להיות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי