קלופ: "כשהגעתי לליברפול המועדון היה בדיכאון"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Gettyimages

מנג'ר המייטירדס סיפר בראיון שלצד חיזוק הסגל, השינוי הגדול של המועדון בדרך חזרה לצמרת היה בכלל בגישה: "המפתח היה להחזיר את החיוניות". לצד היכולת, הגרמני משוכנע: "הטוב ביותר שלנו עוד לא הגיע"

(גודל טקסט)
ליברפול תארח היום (שבת, 19:30, שידור ישיר בספורט1) את ארסנל לקרב מסקרן בין שתיים מהקבוצות הגדולות בפרמיירליג. לקראת המשחק סיפק מנג'ר המייטירדס יורגן קלופ כמה פנינים בראיון ל-ESPN ברזיל, כשהכותרת הראשית של דבריו הייתה שלפני הגעתו לאנפילד ב-2015, הקבוצה הייתה שרויה בסוג של דיכאון ספורטיבי, אם כי עדיין לא זכתה באף תואר איתו. ליברפול עשתה רכש מרשים בשנים האחרונות עם שמות כמו מוחמד סלאח, וירג'יל ואן דייק ואליסון בנוסף לסאדיו מאנה, אבל הגרמני סבור שהשינוי הגדול במועדון הוא בכלל בגישה.


קלופ הגיב לדבריו של הבלם שלו דיאן לוברן, שאמר בראיון לאתר של ליברפול שהמנג'ר גיבש את הסגל הטוב בעולם שיש לו הכל: "שמעתי מה דיאן אמר. ברור שהיינו צריכים להתפתח וחלק מזה היה להביא את השחקנים הנכונים, אבל האמת שכאשר הגעתי לקבוצה הרגשתי שיש במועדון סוג של דיכאון. המפתח היה להחזיר את החיוניות, להיות ישיר מאוד ומלא באנרגיה. הכל אורגן במהירות ותוך כמה זמן הצלחנו לארגן את המשחק של הקבוצה. ההתקדמות הגדולה הייתה תחילה במשחק ההתקפי, כאשר שאר החלקים נשארו כרגיל. ברור שזה מאוד שיפר אותנו וכעת אחרי שעבדנו על החלקים האחרים, אפשר לומר שתוך שלוש שנים רוב הסגל שודרג וזה מבריק. שאר השחקנים שהבאנו התאקלמו מהר מאוד".


עוד לפי קלופ, המפתח להתאקלמות המהירה של שחקני הרכש היה הכדורגל האיכותי שהם משחקים וגם העובדה שבאו מסוג של כדורגל שדומה לזה שמשוחק בליברפול, כך שלא היה צורך להרגיל אותם לשיטה חדשה. "היה לנו ברור שהצעד הבא חייב להיות להפוך את הקבוצה ליציבה יותר וזה מה שאנחנו עובדים עליו השנה. עבדנו על זה בקיץ וזה מה שהבחורים עושים עד כה. זו הסיבה שיכולנו להשיג את התוצאות שהשגנו עד כה". עוד הוסיף המנג'ר שליברפול יכולה לשחק עוד יותר טוב ועדיין לא הגיעה לשיאה מבחינת היכולת: "הטוב ביותר שלנו עוד לא הגיע. לא היה משחק העונה שלא אמרתי לעצמי 'אנחנו יכולים לשחק יותר טוב'".



קלופ. הוציא את ליברפול מהדיכאון (Gettyimages)


קלופ נשאל גם על דבריו של מאמן ארסנל אונאי אמרי, שאמר שליברפול יכולה לסיים את העונה בלתי מנוצחת, כמו שעשו התותחנים ב-2003/04, אבל הגרמני לא נשאר חייב ואמר: "עם כל הכבוד למחמאות של אמרי, אני יודע שארסנל לא תרים דגל לבן אף פעם. אני מכיר אותו מצוין את אמרי ויודע שאם הוא נשאל על כך, הוא בטח רצה להוריד את הלחץ מקבוצתו. זה הולך להיות משחק קשה עבורנו".

Saturday's EXPRESS Sport: "You Ain't Seen Nothing Yet" #bbcpapers#tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/5Vb6lVAXnK

— Allie Hodgkins-Brown (@AllieHBNews) December 28, 2018

בתוך כך, קלופ אמר שקשר ארסנל לשעבר וליברפול בהווה, אלכס אוקסלייד-צ'מברליין שחזר לאימונים, מחלים מוקדם ממה שהעריכו תחילה והוא יחזור בקרוב לשחק. במקביל, שחקן נוסף שלא צפוי לקחת חלק בהתמודדות הוא הקשר הגרמני של התותחנים, מסוט אוזיל, שיישאר בבית ולא יהיה בסגל כשהסיבה הרשמית היא שהוא סובל מפציעה בברכו. עם זאת, אסור לשגוח שאחרי המשחק האחרון של ארסנל, מתחו הפרשנים ביקורת על השחקן וטענו שהוא נראה כמו רוח רפאים על המגרש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי