צפו: פוגבה כבש צמד ובישל, 1:4 ליונייטד על בורנמות'

פול פוגבה
פול פוגבה | AFP

השדים האדומים של סולשיאר הביסו גם במשחקו השלישי על הקווים, כשאלוף העולם כיכב עם שני שערים ומסירה אדירה ללוקאקו. ראשפורד בישל לו באומנות וגם נעץ את השער השלישי, אקה רק צימק ובאיי הורחק

קבוצות: בורנמות'
(גודל טקסט)

עידן המאמן הזמני אולה גונאר סולשיאר במנצ'סטר יונייטד נפתח בסערה. מנצ'סטר יונייטד מאז פיטורי ז'וזה מוריניו הביסה 1:5 בחוץ את קרדיף, לאחר מכן ניצחה בקלילות 1:3 את האדרספילד, והערב דרסה גם את בורנמות' בתוצאה 1:4, כשעל ההצגה שוב מנצח פול פוגבה – שכמה טוב לראות אותו בשיאו.

אין צורך להרחיב על הימים הקשים של פוגבה תחת ז'וזה מוריניו, אבל אי אפשר להתעלם ממספריו מאז נחת סולשיאר באולד טראפורד: החודש הטוב בקריירה שלו מבחינת מספרים מסתכם בארבעה שערים בארבעה ימים ובשלושה בישולים. צמד הוא כבש היום וגם בישל לרומלו לוקאקו, שעל אף שהיה בעמדת נבדל שהקוון פספס, היה זה כדור שרק שחקן ברמתו יכול למסור.

פוגבה היה מי שפתח את מסכת השערים כשבדקה הרביעית דחק מקרוב אחרי מבצע מרהיב של ראשפורד, הכפיל את היתרון בנגיחה בדקה ה-33 ובתחילת הדקה ה-45 היה זה שיתוף הפעולה בין מרסיאל לראשפורד שסידר לאחרון שער קל. עוד לפני הירידה להפסקה הצליח הבלם ניית'ן אקה לצמק ל-3:1, אבל המילה האחרונה שוב הייתה של פוגבה, שכאמור בישל ללוקאקו את השער שקבע את תוצאת המשחק, 1:4 למנצ'סטר יונייטד שעוד נותרה בעשרה שחקנים לאחר הרחקת אריק באיי באדום ישיר.


פוגבה. פורח מאז השינוי על הקווים (Gettyimages)

לוקאקו שב כאמור לסגל של סולשיאר לאחר שנעדר מסיבות אישיות לאחרונה, כשלמשחק הבא מול ניוקאסל גם אלכסיס סאנצ'ס צפוי לשוב לסגל לאחר פציעה ארוכה. בזכות הניצחון, יונייטד שמרה על המקום השישי כשבמאזנה 35 נקודות אחרי 20 מחזורים, אבל היא במרחק שלוש נקודות בלבד מארסנל החמישית ושמרה על פער של שמונה נקודות מצ'לסי הרביעית.

מן העבר השני, בורנמות' הייתה אחת הקבוצות המפתיעות של הפרמיירליג העונה, אבל הפסידה בשמונה מתוך עשרת המחזורים האחרונים – שני ניצחונותיה היחידים היו בבית. במשחק האחרון היא ספגה חמישייה בוומבלי מטוטנהאם ובתחילת החודש ספגה בביתה רביעייה מליברפול, היום הגיעה גם תבוסה באולד טראפורד. אדי האו ושחקניו במקום ה-12 עם 26 נקודות.


הרכבים
מנצ'סטר יונייטד:
 דויד דה חאה, לוק שואו, פיל ג'ונס, ויקטור לינדלוף, אשלי יאנג, נמניה מאטיץ', פול פוגבה, אנדר הררה (אנדריאס פריירה, 76), ג'סי לינגארד, אנטוני מרסיאל (פיל ג'ונס, 81), מרקוס ראשפורד (רומלו לוקאקו, 70).


בורנמות':
ארתור בורוץ', צ'רלי דניאלס, סטיב קוק, ניית'ן אקה, דייגו ריקו, אנדרו סורמן, ג'וניור סטניסלס, ראיין פרייזר, דייויד ברוקס (ליס מוסה, 66), ג'ושוע קינג, קאלום ווילסון (ראיין פרייזר, 66).


מהלך משחק
דקה 4, 0:1 למנצ'סטר יונייטד!
פתיחה מוחצת של המארחת. ראשפורד התעלל באקה ובריקו באגף ימין, עבר אותם בדרכו לרחבה ובמסירת רוחב השאיר את פוגבה מול שער ריק. שערו השלישי של הצרפתי בארבעה ימים.


פוגבה. שוב נראה כמו אלוף עולם (AFP)

דקה 15: שוב שיתוף פעולה בין פוגבה לראשפורד, אבל הפעם הקשר הוא שהשאיר לחלוץ שבעט מהאוויר כדור שנבלם לקרן.

דקה 26: קרן לזכות בורנמות' הסתיימה בנגיחה של אקה שעלה מעל מאטיץ', דה חאה ולינדלוף מנעו שוויון.


ראשפורד מנסה את כוחו מהאוויר. פריצה מסחררת בשער היתרון (AFP)

דקה 33, 0:2 למנצ'סטר יונייטד! שוב פול פוגבה עם השער. הפעם הוא הקדים את ההגנה כשעלה מעל כולם לכדור גובה של אנדר הררה ונגח את השני שלו ושל קבוצתו.


פוגבה מקדים את בורוץ' והגנת האורחת. ארבעה שערים בארבעה ימים (AFP)


דקה 45, 0:3 למנצ'סטר יונייטד!
החגיגה נמשכת. הפעם זהו מרסיאל שהגביה נהדר למרכז הרחבה, ראשפורד הקדים את שומריו וגלש כדי לדחוק את הכדור לפינה.

דקה 45, בורנמות' צימקה ל-3:1: ברוקס השתלט על כדור ברחבה, הגביה מצוין וניית'ן אקה נגח שער מצמק רגע לפני הירידה להפסקה.

דקה 49: מרסיאל הכניס בין שניים כדור להררה, שהשתחרר מאקה ומקרוב נבלם לקרן.

דקה 65: פוגבה יכול היה לבשל לראשפורד, אבל הניסיון של החלוץ ממצב קורץ נעצר אצל בורוץ'.


הגנת בורנמות' פשוט לא מצליחה להתמודד עם פוגבה (Gettyimages)


דקה 73, 1:4 למנצ'סטר יונייטד!
לוקאקו רק עלה מהספסל וכבר מצא את הרשת. פוגבה הכניס לו כדור פשוט גאוני, הבלגי, אמנם היה בנבדל שהקוון פספס, לא התקשה לגלגל לפינה.

דקה 75: המטווח נמשך ושוב פוגבה מעורב, רק שהפעם כדור אדיר שלו פגש את הקורה והאורחת ניצלה מספיגה נוספת.

דקה 80, יונייטד בעשרה שחקנים: באיי גלש בפראות ופגע בפרייזר, הכרטיס האדום נשלף לעברו בהמיידי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי