פוצ'טינו: "הרעתי לשער של סולשיאר נגד באיירן ב-1999"

אולה גונאר סולשיאר, מאוריסיו פוצ'טינו
אולה גונאר סולשיאר, מאוריסיו פוצ'טינו | Gettyimages

לפני שיפגוש בראשון את יונייטד (18:15, ספורט2 )מנג'ר טוטנהאם גילה שצפה מהיציע במהפך ההיסטורי וסיפק: "למדתי הרבה מפרגוסון, אנחנו שומרים על קשר". סולשיאר: "ראשפורד יכול להיות כמו קיין"

(גודל טקסט)

לחובבי הכדורגל ההתקפי והיפה צפויה חוויה מחר באצטדיון וומבלי (ראשון, 18:15, שידור ישיר בספורט2) כשטוטנהאם תארח את מנצ'סטר יונייטד במסגרת המחזור ה-22 בפרמיירליג כשעל הקווים יעמדו שני מנג'רים שדוגלים בכדורגל התקפי, שלשניהם מטרות שונות. מצד אחד מאוריסיו פוצ'טינו שעדיין מקווה להשתלב עם הספרס במירות האליפות, כשבצד השני אולה גונאר סולשיאר והשדים האדומים רוצים שיא חדש של שישה ניצחונות רצופים, כשבנוסף ניצחון ישמור אותם במאבק להשגת הכרטיס לליגת האלופות בתום העונה. אם טוטנהאם תנצח, היא תרשום שלושה נצחונות רצופים בליגה על יונייטד מאז 1960.

רגע לפני שיתמודד מולו, גילה פוצ'טינו שהריע בעבר לשער של סולשיאר, כשמדובר בשער הדרמטי בגמר ליגת האלופות בקאמפ נואו ב-1999: "הייתי מגן באספניול והיו לי זוג כרטיסים למשחק נגד באיירן מינכן. השער של סולישאר שהביא ניצחון ליונייטד הימם אותנו לחלוטין. ישבנו על הברכיים המומים. לא יודע אפילו למה כי היו נייטרלים, אבל הדהים אותי המהפך של יונייטד". על המשחק מחר אמר הארגנטינאי: "אחרי 20 שנה אנחנו נפגשים. אי אפשר להתעסק בכל הספקולציות מי יהיה מנג'ר בשנה הבאה ולסולשיאר יש מוטיבציה עצומה".

ואכן, זה יהיה המבחן הכי גדול של סולישאר עד כה. יונייטד לא ניצחה את טוטנהאם בחוץ כבר שבע שנים, אבל בעונה שעברה עשתה זאת עם 1:2 בחצי גמר הגביע האנגלי. פוצ'טינו הודה שהוא מעריץ את אלכס פרגוסון ונפגש איתו לשיחה אחת לפני שז'וזה מוריניו מונה למנג'ר: "הוא היה אחד מאלה שלמדתי מהם. אני מעריץ אותו ואחרי אותה פגישה אנחנו שומרים כל הזמן על קשר. לדעתי הוא היה המנג'ר הכי טוב בכל הזמנים בעולם". בטוטנהאם יודעים שיוכלו לשמור על הארגנטינאי רק אם יפתחו את הארנק וירכשו שחקנים ושהקבוצה תיכנס לאצטדיון חדש. פוצ'טינו דיבר על כך ואמר: "היו"ר דניאל לוי כל פעם נכנס למשרד שלי ושואל אם זה יהיה חשוב לעבור כבר לאיצטדיון החדש ואני אומר לו '200 אחוז שכן".


פרגוסון ומעריץ (Gettyimages)

בצד השני, סולשיאר קרא למרקוס ראשפורד להמשיך את היכולת של השבועות האחרונים וגם הצהיר בלי למצמץ: "ראשפורד יכול להיות כמו הארי קיין". הכישרון האנגלי כבש חמישה שערים בשמונת המשחקים האחרונים בשדים האדומים ונמצא בכושר שיא. קיין לעומתו כבש העונה 21 שערים בקבוצה ובנבחרת. על ראשפורד אמר סולשיאר: "הוא הפך לחלוץ צמרת ברמה הכי גבוהה. יש לו קצב משחק מפחיד והוא גם מחזיק בכדור עבורנו. הוא שחקן מרגש. פשוט קל יותר לשחק כדורגל התקפי מאשר להסתגר וראשפורד יודע את זה יותר טוב מכולם".

טוטנהאם עדיין תחסר את אריק דייר הפצוע כשגם לוקאס מורה עדיין בספק. מוסא דמבלה שאמור לעזוב לסין ויאן ורטונגן חזרו לאימונים, אבל לא ברור אם ישחקו. ביונייטד פול פוגבה כשיר לשחק אחרי שנפצע במשחק נגד ניוקאסל, אך הבלם אריק באיי עדיין מושעה ויחמיץ את המשחק השביעי שלו העונה. גם מרכוס רוחו לא בסגל לאחר שחזר לארגנטינה לטפל בפציעתו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי