צפו בתקציר: ארסנל צמצמה את הפער מצ'לסי עם 0:2 גדול

שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים | Gettyimages

אלכסנדר לקאזט (14) ולורן קסיילני (39) תרגמו שליטה מוחלטת של התותחנים לניצחון חשוב באמירויות, הפער בין הבלוז לארסנל וליונייטד עומד על שלוש נקודות בלבד. פציעה מדאיגה להקטור ביירין

(גודל טקסט)

חלקה הגדול של העונה מאחורינו, אבל הפרמיירליג עדיין פתוחה לחלוטין. המאבק בין שתי המקומות הראשונים לא הולך להיסגר בקרוב, וכעת נראה שגם הקרב על המקום הרביעי המוליך לליגת האלופות עדיין פתוח, למרות מה שהיה נראה לפני שבועות ספורים. ארסנל ניצחה הערב (שבת) 0:2 את צ'לסי באמירויות וצמצמה את הפער בין השתיים לשלוש נקודות בלבד, כשגם מנצ'סטר יונייטד שהשיגה ניצחון שביעי ברציפות עם 1:2 על ברייטון חזק בתמונה עם אותו מספר נקודות כמו לתותחנים.

ארסנל ניצחה את צ'לסי רק פעם אחת ב-14 מפגשי הליגה האחרונים ביניהם, והפעם היא באה במטרה ברורה לעצור את שורת הסטטיסטיקה הזו. זה התבטא בשליטה מוחלטת החל מהדקה הראשונה, לחץ על כל המגרש ויציאות מהירות להתקפה. 13 דקות מהפתיחה התותחנים היו קרובים לעלות ליתרון, ולמרות שהנגיחה של לקאזט הלכה מעל לשער הם לא ויתרו ודקה לאחר מכן החלוץ קיבל כדור מצוין מביירין, הסתובב ושלח כדור מתעה לרשת.

לסארי לא היתה תשובה להחזקת הכדור של ארסנל, שהגיעו להזדמנות אחרי הזדמנות באחת המחציות הטובות שלהם מתחילת העונה. דווקא קוסיילני, המגן הצרפתי, היה זה שהכפיל בדקה ה-39, עם שער ראשון שלו מזה כמעט שנה. ולמרות שהמחצית השנייה היתה שקולה יותר, וצ'לסי סוף סוף הגיעה להזדמנות פה ושם – בעיקר כשאוליבייה ז'ירו נכנס ולבלוז היה סוף סוף חלוץ מטרה – היא לא הצליחה להבקיע.

גם ההורדה מהדשא של אחד משחקני המפתח של ארסנל, הקטור ביירין שנפצע בצורה מדאיגה, לא פתחה פתח לשחקני האורחת להגיע ליותר מצבים ולנסות לחדור את ההגנה הקשוחה והמשחק נגמר עם ניצחון אדיר של ארסנל, שבוע לפני המפגש המסקרן נגד מנצ'סטר יונייטד בגביע.

לקאזט. עד היום לא כבש נגד צ'לסי (AFP)
לקאזט. עד היום לא כבש נגד צ'לסי (AFP)

הרכבים
ארסנל: ברנד לנו, סיאד קולסניאץ', לורן קוסיילני, סוקרטיס, הקטור ביירין (מוחמד אלני 72), מתאו גונדוזי, גרניט ג'אקה, לוקאס טוריירה, פייר אמריק אובמיאנג, אלכסנדר לקאזט (אלכס איוובי 68), ארון ראמזי (אינסלי מייטלנד-נילס 67).

צ'לסי: קפה, ססאר אספיליקווטה, אנטוניו רודיגר, דויד לואיז, מרקוס אלונסו, אנגולו קאנטה, ג'ורג'יניו, מתאו קובאצ'יץ' (רוס בארקלי 63), פדרו (קאלום הודסון-אודוי 80), אדן הזאר, וויליאן (אוליבייה ז'ירו 68).

מהלך המשחק
דקה 13: לקאזט הגיע לכדור עומק מסוכן אבל נגח סנטימטרים מעל המשקוף.

דקה 14, ארסנל עולה ל-0:1: עכשיו זה הצליח לו. האנגלי חדר לרחבה, ביצע סיבוב נהדר ושלח בעיטה חזקה לרשת.

דקה 18: פדרו לא היה בנבדל וחדר פנימה כדי לקבל כדור עומק גאוני מלואיז, אבל הקפיץ לא מדויק מעל לנו והכדור יצא החוצה.

קוסלייני חוגג. שער נהדר של הצרפתי (AFP)
קוסלייני חוגג. שער נהדר של הצרפתי (AFP)

דקה 39, 0:2: סוקרטיס הגביה פנימה, קוסיילני היה שם כדי ספק לנגוח ספק לדחוק עם הכתף, אבל זה הספיק כדי להכניע את קפה.

דקה 45: מרקוס אלונסו התרומם נהדר להגבהה, אבל נגח לקורה.

דקה 69: הקטור ביירין נפצע, וזה נראה חמור. הוא הורד מהמגרש על אלונקה ואמרי שלח לדשא את מוחמד אלני במקומו.

ביירין מורד מהדשא. פציעה חמורה לבלם (Gettyimages)
ביירין מורד מהדשא. פציעה חמורה למגן (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי