סולשיאר: "ראשפורד יכול להיות שחקן ברמה הכי גבוהה"

מרקוס ראשפורד
מרקוס ראשפורד | Gettyimages

המאמן הנורבגי החמיא לחלוץ הצעיר שכבש בארבעת משחקי הליגה האחרונים: "ראשפורד רק בן 21 וכבר בוגר מאוד, זה תענוג לעבוד איתו". אשלי יאנג הצטרף למאמנו: "הדבר הכי חשוב אצלו זה שהוא רוצה ללמוד"

(גודל טקסט)
 עיתוני היום (שני) באנגליה פרסמו היום ציטוטים חדשים של אולה גונאר סולשיאר על מרקוס ראשפורד שכבש שער מצוין בשבת בניצחון על ברייטון 1:2. הנורבגי לא היסס להשוות אותו עם שני החלוצים הטובים ביותר ששיחקו במועדון בעשרים השנים האחרונות. 


ראשפורד כבש העונה שמונה שערי ליגה, מתוכם חמישה בעידן סולשיאר ובארבעה משחקי ליגה רצופים. בשבת הוא כבש במשחק ה-150 שלו ביונייטד ובגיל 21 יש לו יותר הופעות בקבוצה מאשר לכריסטיאנו רונאלדו ו-ויין רוני כשהיו בגילו. בסך הכל, במהלך 13 עונות במדי מנצ'סטר יונייטד רוני כבש 253 שערים וזכה ב-16 תארים והפך למלך השערים של יונייטד בכל הזמנים.החלוץ הוותיק עזב את אולד טראפורד ב-2017 וחזר למועדון נעוריו אברטון. רונאלדו נחשב כיום לחלוץ הטוב ביותר בעולם, והחל את דרכו אחרי קריירה קצרה בספורטינג ליסבון אצל אלכס פרגוסון ביונייטד. הוא הבקיע 84 שערים ב-196 משחקים אצל השדים האדומים. 


סולשיאר אמר: "ראשפורד רק בן 21 וכבר בוגר מאוד והוא מראה את זה הרבה פעמים, לפעמים קצב העבודה שלו לא מתאים בכלל לבחור בן 21 אלא לאחד הרבה יותר בוגר". המאמן הנורבגי הוסיף: "ככל שאתה כובש יותר, אתה מאמין שתכבוש יותר בעתיד ואם אתה לא כובש, כל אחד אומר שתכבוש בקרוב. מהניסיון שלי, ככל שאתה כובש, ככה הביטחון שלך להגיע למצבים דומים בעתיד ולכבוש מהם גובר. אני רואה אותו עובד במשך השבוע והוא מתאמן המון. זה תענוג לעבוד איתו". המאמן התייחס לשאלה האם לדעתו החלוץ יוכל להגיע לרמה של רונאלדו ורוני "בהחלט כן, ראשפורד יכול להיות ברמה הכי גבוהה"


Thank you Theatre Of Dreams, 150 ✨ pic.twitter.com/1eXeNrlvbC

— Marcus Rashford (@MarcusRashford) 19 בינואר 2019


גם אשלי יאנג דיבר על חברו לקבוצה ואמר שהוא נהנה מכך שהוא עובד עם חלוץ שהוכיח את עצמו בעבר, וכיום הוא המנג'ר הזמני. "סולשיאר לא אחד שרע לעבוד איתו. ראשפורד לומד ממנו כל יום ולדעתי סולשיאר מדריך אותו בשיטות והמשחק שהוא מאמין בהם. מרקוס רק רוצה ללמוד וללמוד. עוד לפני שהוא פרץ לקבוצה הבוגרת הכרתי אותו באקדמיה ואמרתי שהוא יכול להגיע רחוק כי יש לו כישרון אדיר. הדבר הכי חשוב אצל ראשפורד זה שהוא רוצה ללמוד וזה לא דבר רגיל היום אצל הצעירים שחושבים שהם יודעים הכל. אני רק מקווה שהוא ימשיך לכבוש בקצב שהוא מגלה לאחרונה". 


מנצ'סטר יונייטד מקווה להשיג ניצחון שמיני רצוף בעידן סולשיאר בגביע האנגלי ביום שישי מול ארסנל. השדים האדומים יעמדו בפני מבחן רציני כשיצטרכו לנצח באצטדיון האמירויות. 



אולה גונאר סולשיאר. " תענוג לעבוד עם ראשפורד" (AFP)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי