צפו בתקציר: צ'לסי בגמר גביע הליגה לאחר 2:4 על טוטנהאם בפנדלים

שחקני צ'לסי חוגגים
שחקני צ'לסי חוגגים | AFP

קאנטה (27) והזאר (38) קבעו יתרון מוצדק לבלוז, יורנטה הפתיע (50) וקבע דו קרב מהנקודה בשל ה-0:1 במשחק הראשון, אבל אריק דייר החמיץ, קפה עצר בעיטה של לוקאס מורה ודויד לואיז שלח את סארי לפגישה עם סיטי

(גודל טקסט)

אחרי עלייתה הצפויה של מנצ'סטר סיטי לגמר גביע הליגה, צ'לסי וטוטנהאם התמדדו הערב (חמישי) אחת נגד השנייה בסטמפורד ברידג' על הכרטיס השני למאבק על התואר הראשון של העונה. בסיום ערב מותח גברו לבסוף הבלוז עם 2:4 בדו קרב פנדלים לאחר שניצחו 1:2 בסיום 90 הדקות, מה שלא הספיק להם בשל ה-0:1 של התרנגולים במשחק הראשון בוומבלי.

המשחק נפתח בשליטה מוחלטת של צ'לסי, שהגיעה לכמה מצבים טובים בפתיחה אבל לא הצליחה ממש לסכן את השער של השוער המחליף גסאניגה. מנגד, טוטנהאם בקושי עברה את החצי ואיפשרה לבלוז לנהל את המשחק. בדקה ה-27 זה עלה לה בספיגה, כשכדור קרן של צ'לסי הורחק לא טוב ואנגולו קאנטה הגיע אליו מרחוק, שולח אותו בין הרגליים של כמה שחקנים ישר לרשת. במקום לצאת להתקפה ולהבקיע שער שיקשה על צ'לסי לעלות, טוטנהאם התחפרה יותר בהגנה ועם משחק עצבני איפשרה ליריבתה להכפיל את היתרון, כשבסיומה של התקפה נהדרת אספיליקווטה מסר להזאר שהמשיך פנימה (38).

יורנטה. מנצל את הפציעה של קיין לקבל דקות (AFP)
יורנטה. מנצל את הפציעה של קיין לקבל דקות (AFP)

לא ברור מה אמר פוצ'טינו לשחקניו בחדר ההלבשה, אבל אין ספק שזה עבד. חמש דקות מפתיחת המחצית השנייה, בהתקפה הראשונה של טוטנהאם, דני רוז הגביהה כדור נהדר מצד שמאל ופרננדו יורנטה, שזוכה לדקות רק בגלל הפציעה של הארי קיין, הקדים את מגני צ'לסי כדי לנגוח שער יקר מאוד עבור התרנגולים. צ'לסי לא היתה מוכנה לשער הזה, וקפאה במשך 40 דקות הבאות. גם לא פציעה מדאיגה של סיסוקו, שאילצה את פוצ'טינו להכניס את לוקאס מורה שלא היה לגמרי מחובר. כשנשמעה שריקת הסיום, התוצאה עדיין היתה 1:2 והפורמט קבע שההכרעה עוברת לדו קרב בעיטות עונשין.

טוטנהאם בעטה ראשונה, והיה זה כריסטיאן אריקסן שכבש בקלות. לאחר מכן וויליאן השווה, לאמלה כבש גם הוא וגם אספיליקווטה עשה את העבודה. אבל אריק דייר, זה שהעלה את אנגליה לחצי גמר המונדיאל עם פנדל מוצלח, בעט ברשלנות גבוה מעל לשער. ז'ורזיניו ניצל זאת כדי להעלות את צ'לסי ליתרון עם פנדל חזק ומדויק, ואז מורה ניגש לבעוט. הוא, כאמור, לא היה מחומם כראוי וקפה קלט את הכדור שלו, מקפיץ את אוהדי צ'לסי באוויר. אקורד הסיום היה שייך לדויד לואיז, שהכניע את גסאניגה ושלח את הבלוז לחגוג וטאת סארי להתכונן למפגש נגד פפ בגמר.

הרכבים
צ'לסי: קפה, ססאר אספיליקווטה, דויד לואיז, אנטוניו רודיגר, אמרסון, אנגולו קאנטה, ז'ורז'יניו, רוס בארקלי (מתיאו קובאצ'יץ' 81), פדרו (וויליאן 76), אדן הזאר, אוליבייה ז'ירו.

טוטנהאם: פאולו גסאניגה, סרג' אורייה, יאן ורטונגן, טובי אלדרווירלד, בן דייוויס (דני רוז 33), אריק דאייר, הארי ווינקס, מוסא סיסוקו (דבינסון סאנצ'ס 80), כריסטיאן אריקסן, אריק לאמלה, פרננדו יורנטה (לוקאס מורה 68).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי