אשליות בקשר ללונדון: היגוואין צריך להוכיח את עצמו גם בצ'לסי

גונסאלו היגוואין
גונסאלו היגוואין | AFP

חצי שנה אחרי המנטור שלו סארי, הכוכב הארגנטינאי עשה את המעבר מאיטליה לבלוז שם יתאחד עם המאמן שהיה לו דמות אב. יעקב זיו על הציפיות מהחלוץ שייאלץ להתאקלם מהר, לכבוש הרבה ולהוביל מועדון פאר גם באנגליה

(גודל טקסט)

משחק הבכורה של גונסלו היגוואין במדי צ'לסי ביום ראשון תויג בתקשורת האנגלית כמשחק שקט של החלוץ הארגנטיני, שראה את חבריו מנצחים את שפילד וונסדיי 0-3 בגביע האנגלי אבל לא היה שותף לכיבוש השערים. היה קצת מוגזם לדרוש ממנו לנפק יותר אחרי שני אימונים בלבד בקבוצתו החדשה, בליגה חדשה ומהירה יותר, אבל החודש הוא ינואר, המאבק על הטופ ארבע מתחמם וכעת הציפיות מהחלוץ הארגנטיני הן שהוא יהפוך לאחת העסקאות הענקיות של חלון ההעברות הנוכחי. ההתחלה חייבת להיות הערב (21:45, שידור ישיר בספורט1) במשחק לא קל בליגה נגד בורנמות' בחוץ.

סארי למעשה הימר על כל הקופה כשהשאיל את היגוואין מיובנטוס. הוא לקח תחת חסותו חלוץ בן 31, שמגיע לראשונה לעיר הגדולה עם רקורד עצום של הצלחה בעבר אבל לא ברור אם הוא נמצא כבר בשלהי הקריירה ואם יצליח להתאקלם באנגליה – כפי שעשה זאלטן איברהימוביץ' במנצ'סטר יונייטד עד הפציעה. "פיפיטה" כבש 122 שערים ב-264 משחקים בריאל מדריד, 92 ב-147 בנאפולי (חלקם תחת סארי) ו-55 עבור יובנטוס ב-105 משחקים. במילאן, בה איכזב יחסית, הבקיע שמונה פעמים ב-23 משחקים. בסך הכל יש לו את אחד המאזנים הכי טובים בחמשת הליגות הגדולות עם 277 שערים, והוא מחזיק עדיין בשיא הכיבושים בעונה אחת בסריה A עם 36 שערים, בעונת 2015/16 תחת סארי.

היגוואין היה יכול למעשה לכבוש כבר במשחק הגביע, כשהוצע לו לבעוט את הפנדל במקום וויליאן נגד שפילד וונסדיי. וויליאן רצה לתת לו לבעוט מתוך כבוד, אבל היגוואין סירב בג'נטלמניות ואמר שיהיו עוד הזדמנויות. ההזדמנויות הללו יצטרכו להגיע במהרה, כי מאז שדייגו קוסטה עזב את צ'לסי לפני שנה וחצי היא לא מצאה לו מחליף ראוי בחוד. היחסים בין סארי להיגוואין מזכירים כאלה של אב ובן. נראה שאף שהיגוואין לא התאקלם במילאן, הוא לא היה מגיע לצ'לסי אם סארי לא היה קורא לו.

היגוואין במדי צ'לסי. הרבה מוטל על הכתפיים שלו (AFP)
היגוואין במדי צ'לסי. הרבה מוטל על הכתפיים שלו (AFP)

כך או אחרת, החלוץ נחשב עדיין לשנוי במחלוקת בארגנטינה – שם הוא נחשב לסוג של פלופ. קריקטורה. המלגלגים עליו אוהבים להזכיר שהוא משמין בקלות וסופרים את ההחמצות שלו בפנדלים בגמרים של ה"קופה אמריקה" והמונדיאל, שגרמו לפרצי זעם נגדו במדינה. הוא החמיץ בגמר הקופה בצ'ילה ב-2015, בדו קרב פנדלים בהם ניצחה צ'ילה 1:4, ושנה לאחר מכן בקופה אמריקה "סנטנריו" היה שותף לעוד הפסד בגמר בארה"ב, שוב לצ'ילה ושוב בפנדלים, 4:2. בגמר מונדיאל 2014 נגד גרמניה הוא החמיץ שער בטוח במשחק שבו גרמניה ניצחה 0:1.

גבריאל באטיסטוטה אמר עליו לפני כמה חודשים: "היגוואין לדעתי היה החלוץ האמיתי היחיד שלנו מזה שנים, אבל הסיפור שלו בנבחרת נגמר. כאשר אתה לא כובש שערים אתה צריך לתת לצעירים כמו מאורו איקרדי לשחק". גם כוכב מונדיאל 1978 של ארגנטינה, מריו קמפס, אמר: "אין לי תשובה למה באירופה הוא היה כובש בקביעות ובנבחרת נכשל כאילו שיחק תחת חוקים שונים של כדורגל. מדובר במשהו פסיכולוגי".

אפילו סארי אמר עליו פעם שהוא עצלן, כאשר רק פגש אותו, לפני ששינה את דעתו. אוהדי צ'לסי התרשמו שבמשחק בחצי גמר גביע הליגה נגד טוטנהאם בו לא היה יכול לשחק הוא עודד את החברים מהקווים, השתולל בשערים ונתן את ההרגשה שצ'לסי כבר חשובה לו באמת. אחרי המשחק הראשון שלו בגביע אמר לו סארי: "אני יודע שזו הליגה הכי קשה להתאקלם בה, אני נותן לך חודש להתאקלם". היגוואין ענה: "אני לא מאמין כמה הליגה הזאת פיזית".

היגוואין וסארי בתקופתם בנאפולי. יחסי אב ובן (Gettyimages)
היגוואין וסארי בתקופתם בנאפולי. יחסי אב ובן (Gettyimages)

היגוואין הוא טיפוס שזקוק להרבה אהבה, ואמר בעצמו שסארי ידע להפעיל אותו פסיכולוגית בנאפולי. שחקן העבר חואן סבסטיאן ורון, שהיה פלופ ביונייטד ויכול לתת להיגוואין כמה טיפים איך לא להיכשל בבלוז, דווקא ניבא לו טובות: "הוא שחקן ברמה הכי גבוהה, ואני לא מבין איך שחקנים הטילו ספק ביכולתו", אמר. עם זאת, מאמן שעבד איתו בנאפולי אמר בעילום שם ל"דיילי מייל": "הוא מסוג השחקנים שנכנס ללחץ לפני משחקים גדולים, אבל גם יכול להיות פנומן. תלוי איך הוא קם בבוקר. ב-2015 בליגה האירופית הוא כבש שער ענק נגד וולפסבורג ובמשחק הבא נגד דנייפרו פטרובסק החמיץ שלושה שערים בטוחים. הוא בלתי צפוי".

אביו של היגוואין, חורחה, היה בלם קשוח בברסט הצרפתית. בנו נולד שם ובגיל עשרה חודשים כמעט מת בגלל דלקת בגרון, אחרי שסבל מחום גבוה ולא היו לו כבר רפלקסים. לדברי אביו, הוא היה במחלקת טיפול נמרץ בבית חולים 20 יום, עד שהרופאים הצילו את חייו. אמו נאנסי הייתה ציירת מדופלמת, אבל גם לה היה קשר לספורט משום שהיא ביתו של מתאגרף ידוע בארגנטינה. אגב, אימו הייתה בסכנת מוות לפני שלוש שנים והיגוואין חשף בסוף השבוע שרצה לפרוש מכדורגל בגלל מחלתה. בראיון ל"מירור" הבריטי אמר: "דווקא היא עודדה אותי להמשיך לשחק עבורה. אמרה לי שכאשר אני משחק כדורגל היא מאושרת. אנשים לא מבינים מה קורה לך כבן אדם על המגרש. חושבים שהכל זה כדורגל, ולא יודעים מה מתרחש בתוכך". לשמחתו, אמו האהובה התאוששה לחלוטין מאז ועכשיו חובת ההוכחה עליו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי